Scroll Top
آینده تون کوین چگونه است؟ آیا TON ارزش سرمایه گذاری دارد؟

آینده تون کوین چگونه است؟ آیا TON ارزش سرمایه گذاری دارد؟

تون کوین (Toncoin) از زمان عرضه آن توانسته خود را به‌عنوان ارزی محبوب با کاربردهای واقعی اثبات کند. به‌ویژه، با رشد اکوسیستم بلاک چین تون و انفجار بازی‌های تلگرامی، پذیرش ارز دیجیتال TON با رشد تصادعی مواجه شده است. حالا ظهور صدها مینی اپلیکیشن در بستر تلگرام و بلاک چین تون سرمایه‌گذاران بسیاری را مشتاق آگاهی از آینده توکن کوین کرده است. در این مقاله، ضمن بررسی کف و سقف‌های تاریخی ارز TON، آینده قیمت تون کوین را پیش‌بینی می‌کنیم.

دقت داشته باشید که این مطلب توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری روی تون کوین نیست. همان‌طور که همیشه گفته‌ایم، پیش از سرمایه‌گذاری در هر ارز دیجیتالی، ریسک‌های آن را کامل بررسی کنید و تحقیقات خود را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: تون کوین (Toncoin) چیست؟ همه‌چیز درباره ارز دیجیتال تلگرام

آینده قیمت تون کوین

تون کوین که در سال ۲۰۱۸ در بستر بلاک چین تون به‌عنوان ارز بومی این شبکه عرضه شد. این ارز دیجیتال اکنون نقش مهمی را در صنعت کریپتو ایفا می‌کند. تون کوین پس از سرمایه‌گذاری یکی از بزرگترین صندوق‌های پوشش ریسک و سرمایه‌گذار خطرپذیر آمریکایی به‌نام پنترا کپیتال (Pantera Capital) توجهات بسیاری را به خود جلب کرد.

ارز دیجیتال TON در حال حاضر در مرداد ماه ۱۴۰۳، دارای عرضه کل ۵,۱۰۹,۳۵۶,۰۵۴ واحدی است که از این تعداد، ۲,۵۱۴,۸۶۷,۳۵۰ واحد آن در گردش است و با ارزش بازار ۱۷,۷۷۹,۵۰۱,۶۸۲ دلاری در رتبه نهم ارزهای دیجیتال برتر بازار قرار دارد.

ارز دیجیتال تون کوین در حال حاضر در محدوده ۷ دلاری معامله می‌شود و تنها در سال جاری میلادی، نزدیک به ۳۹۳درصد رشد داشته است. تون کوین با این رشد توانسته است خود را در بین ۱۰ ارز برتر بازار از نظر ارزش بازار جای دهد. این امر باعث جلب توجه سرمایه‌گذاران به نقشه راه این ارز دیجیتال برای رسیدن به قیمت ۱۰ دلاری شده است. اگر شما نیز یکی از این افراد هستید، پیش‌بینی آینده قیمت توکن کوین از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰ در ادامه این مطلب را از دست ندهید.

سال کف بالقوه قیمت متوسط بالقوه قیمت سقف بالقوه قیمت
۲۰۲۴ ۵.۱۲ دلار ۹.۶۶ دلار ۱۴.۲۰ دلار
۲۰۲۵ ۹.۲۶ دلار ۱۴.۴۵ دلار ۱۹.۶۵ دلار
۲۰۲۶ ۱۳.۵۹ دلار ۱۹.۸۳ دلار ۲۶.۰۸ دلار
۲۰۲۷ ۱۷.۵۵ دلار ۲۵.۱۹ دلار ۳۲.۸۴ دلار
۲۰۲۸ ۲۴.۶۹ دلار ۳۱.۹۴ دلار ۳۹.۱۹ دلار
۲۰۲۹ ۳۰.۲۱ دلار ۳۸.۹۲ دلار ۴۷.۶۳ دلار
۲۰۳۰ ۲۵.۹۹ ۴۱.۳۸ ۵۶.۷۷

پیش‌بینی قیمت تون کوین در سال ۲۰۲۴ تا۲۰۳۰

تون کوین در تیر ماه ۱۴۰۳ فرازونشیب‌های زیادی داشت و در ۳ ژوئیه ۲۰۲۴ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) به سقف تاریخی ۸.۰۸ دلاری رسید. با وجود اینکه قیمت فعلی ۷ دلاری ارز TON نسبت به یک ماه گذشته (روی ۷.۱۷۳ دلار) کاهش جزئی داشته، اما از ابتدای سال جاری سود ۳۹۳ درصدی را نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده است.

نمودار قیمت تون کوین - مرداد ۱۴۰۳
نمودار قیمت تون کوین – مرداد ۱۴۰۳

بر اساس پیش‌بینی‌ها، در صورت مثبت باقی‌ماندن احساسات بازار و همچنین افزایش فعالیت توسعه‌دهندگان در شبکه تون، ارز دیجیتال تون کوین می‌تواند تا انتهای سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ به‌ترتیب به سقف‌های بالقوه ۱۴.۲ و ۱۹.۶۵ دلاری برسد.

برای سال ۲۰۳۰ نیز درصورت رشد پیش‌بینی‌شده فضای بلاک چین و به‌روزرسانی‌های راهبردی تون کوین، این ارز دیجیتال می‌تواند قیمت ۵۶.۷۷ دلاری را محقق کند.

پیش‌بینی قیمت تون کوین در ۲۰۲۴

درصورتی که بلاک چین TON بتواند به‌روزرسانی‌های بزرگی را به انجام برساند یا همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مهمی نظیر همکاری با پنترا کپیتال را بار دیگر در کارنامه خود ثبت کند، قیمت تون کوین با رشد بالقوه پیش‌بینی‌شده می‌تواند تا انتهای سال ۲۰۲۴ به سقف ۱۴.۲ دلاری برسد.

از سوی دیگر، پیش‌بینی‌ها بدبینانه نشان می‌دهد که قانون‌گذاری‌های سختگیرانه‌تر یا شروع یک روند نزولی بزرگ می‌تواند قیمت تون کوین را در سال جاری میلادی به کف ۵.۱۲ دلاری برساند. دراین‌صورت، متوسط قیمت این آلت کوین لایه اول برابر ۹.۶۶ دلار خواهد شد.

پیش‌بینی قیمت تون کوین در ۲۰۲۵

با فرض اینکه یک سال صعودی را در پیش داریم، آینده تون کوین در سال ۲۰۲۵ خوشبینانه به‌نظر می‌رسد؛ افزایش پذیرش و کاربردهای ارز دیجیتال TON می‌تواند باعث ثبت یک سقف قیمت تاریخی جدید روی ۲۰ دلار شود.

در مقابل، درصورتی که صنعت کریپتو دچار یک روند نزولی شود، قیمت تون کوین در سال ۲۰۲۵ به کف ۹.۲۶ دلاری خواهد رسید. در این حالت، متوسط قیمت معامله این ارز دیجیتال در محدوده ۱۴.۴۵ دلاری خواهد بود.

پیش‌بینی قیمت تون کوین در ۲۰۲۶

براساس قیمت‌های پیش‌بینی‌‌شده و ارزیابی‌های مبتنی بر تحلیل تکنیکال، قیمت تون کوین در سال ۲۰۲۶ به کف ۱۳.۵۹ دلاری می‌رسد. سقف قیمت این ارز دیجیتال نیز در این سال برابر ۲۶.۰۸ و متوسط قیمت معامله آن در محدوده ۱۹.۸۳ دلاری در نظر گرفته شده است.

پیش‌بینی قیمت تون کوین در ۲۰۲۷

برای سال ۲۰۲۷، کف قیمت ارز TON در محدوده ۱۷.۵۵ دلار و سقف آن روی ۳۲.۸۴ دلار پیش‌بینی شده است. متوسط قیمت ۲۵.۱۹ دلاری را نیز برای آینده تون کوین در سال ۲۰۲۷ در نظر گرفته‌اند.

پیش‌بینی قیمت تون کوین در ۲۰۲۸

قیمت تون کوین در سال ۲۰۲۸ می‌تواند به کف ۲۴.۶۹ دلاری و سقف ۳۹.۱۹ دلاری برسد و با متوسط قیمت ۳۱.۹۴ دلاری معامله شود. تحقق این پیش‌بینی‌ها به شرایط بازار و رند کلی قیمت‌ها و همچنین وضعیت توسعه بلاک چین تون بستگی دارد.

پیش‌بینی قیمت تون کوین در ۲۰۲۹

در سال ۲۰۲۹، اگر قیمت Toincoin کاهش یابد، احتمالاً کف ۳۰.۲۱ دلاری را خواهد دید؛ اما در صورت صعودی‌بودن قیمت، تون کوین می‌تواند در سقف بالقوه ۴۷.۶۳ دلاری معامله شود. متوسط قیمت این ارز دیجیتال برای این سال نیز ۳۸.۹۲ دلار پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی قیمت تون کوین در ۲۰۳۰

در سال ۲۰۳۰، ارز دیجیتال تون کوین می‌تواند با متوسط قیمت ۴۱.۳۸ دلاری، بین کف ۲۵.۹۹ دلار و سقف قیمت ۵۶.۷۷ دلار معامله شود.

آینده تون کوین از دیدگاه تحلیل‌گران و منابع معتبر

توجه به پیش‌بینی‌های مختلف از منابع معتبر برای تصمیم‌گیری آگاهانه نسبت به خرید و فروش تون کوین حیاتی است. در ادامه این قست، تحلیل‌های برخی از منابع معتبر از آینده TON را بررسی می‌کنیم.

نام شرکت ۲۰۲۴ ۲۰۲۵ ۲۰۳۰
والت اینوستر (Wallet Investor) ۷.۶۴۳ دلار ۱۰.۹۵۶ دلار
پرایس‌پردیکشن (priceprediction.net) ۲.۹۵ دلار ۴.۶۷ دلار ۳۱.۷۷ دلار
دیجیتال‌کوین‌پرایس (DigitalCoinPrice) ۱۴.۹۵ دلار ۱۷.۴۶ ۵۱.۴۸

دیجیتال‌کوین‌پرایس

پیش‌بینی سایت DigitalCoinPrice از آینده تون کوین در سال‌های آتی روی سطح ۱۴.۰۸ دلار است. این سایت پیش‌بینی کرده است که تا انتهای سال ۲۰۲۴، کف قیمت تون کوین ۲.۸۹ دلار، متوسط قیمت ۳.۴۴ دلار و سقف قیمت نیز ۳.۴۹ دلار باشد.

همچنین، به گفته دیجیتال کوین پرایس، کف، متوسط و سقف قیمت TonCoin برای سال ۲۰۳۰ نیز به‌ترتیب برابر ۱۳.۱۱ دلار، ۱۳.۷۶ دلار و ۱۴.۰۸ دلار است.

تلگائون

سایت Telegaon نظر متفاوت‌تری نسبت به آینده تون کوین دارد و خوشبینانه‌تر عمل کرده است. تیم این وبسایت بر این باور است که برای سال ۲۰۲۴، قیمت TON می‌تواند به محدوده‌ای بین ۵.۳۲ تا ۷.۹۱ دلار برسد. تا سال ۲۰۳۰ هم این وبسایت با پیش‌بینی رشد عظیم برای تون کوین، قیمت آن را در محدوده‌ای بین ۲۴.۵۳ دلار تا ۳۰.۷۱ دلار را در نظر گرفته است.

کوین‌کودکس

رویکرد سایت CoinCodex بر محور رشد حوزه فناوری می‌چرخد و دیدگاه منحصربه‌فرد نسبت به دیگر تحلیل‌گران ارائه داده است. بر اساس پیش‌بینی کوین کودکس، قیمت تون کوین در سال ۲۰۲۴ بین ۱.۶۸۸۳۳۹ دلار و ۵.۰۷ دلار خواهد بود.

با رشد ۷۲۴.۷۳ درصدی نسبت به سطوح پیشین، این وبسایت برای سال ۲۰۲۵، محدوده‌ای بین ۲.۱۶ تا ۱۱.۲۵ دلار را برای ارز TON پیش‌بینی کرده است. برای سال ۲۰۲۶ هم کوین کودکس انتظار دارد قیمت تون کوین با نزدیک به ۲۰۰۰درصدی روی ۲۴.۹۵ دلار معامله شود و اگر کاهش یابد، قیمت آن به بین ۲.۷۷ دلار برسد.

پرایس‌پردیکشن

تحلیل سایت PricePrediction.net از قیمت آینده توین کوین این است که TON در سال ۲۰۲۴، قیمتی بین ۳.۸۷ دلار و ۴.۴۹ دلار خواهد داشت. خوشبینانه‌ترین پیش‌بینی این سایت برای سال ۲۰۳۰، در محدوده ۳۷.۳۳ دلار تا ۴۴.۰۵ دلار است.

کوین‌پدیا

سایت CoinPedia با تحلیل پرایس اکشن تون کوین در تایم‌فریم‌های کوچک‌تر و بزرگتر، چشم‌اندازی صعودی را برای این ارز دیجیتال به‌تصویر کشیده است. براساس این تحلیل، درصورت حفظ احساسات مثبت در بازار، تون کوین می‌تواند سال ۲۰۲۴ را با قیمت ۱۴.۲ دلار به پایان برساند. اما درصورت نزولی شدن بازار، احتمال رسیدن قیمت به ۵.۱۲ دلار وجود دارد. متوسط قیمت برای سال ۲۰۲۴ نیز در محدوده ۹.۶۶ دلار پیش‌بینی شده است.

چه عواملی بر قیمت آینده تون کوین تاثیر می‌گذارند؟

همان‌طور که می‌دانید، بازار ارزهای دیجیتال مانند هر بازار مالی دیگری به عوامل مختلفی واکنش نشان می‌دهد. عواملی نظیر وضعیت اقتصادی جهانی، سیاست‌گذاری‌های مالی و پولی دولت‌ها، به‌ویژه دولت آمریکا و قانون‌گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف از جمله عواملی است که می‌توان آن‌ها را در دسته‌بندی عوامل بنیادی مؤثر بر بازار کریپتو به شمار آورد.

مجموع این فاکتورها و مواردی نظیر اظهارنظر افراد تأثیرگذار و تحرکات نهنگ‌های کریپتو که بر کلیت بازار ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد، بی‌تردید روی تون کوین و قیمت آینده آن هم مؤثر است. در طرف دیگر، عواملی هم هست که می‌توان آن‌ها را مختص ارز تون کوین دانست؛ چیزهایی مثل پذیرش بلاک چین تون و ارز تون کوین و گسترش اکوسیستم TON. در ادامه مهم‌ترین این عوامل را بررسی می‌کنیم.

گسترش کاربرد و توسعه شبکه

افزایش توسعه در شبکه تون و استقبال توسعه‌دهندگان از آن می‌تواند باعث گسترش اکوسیستم TON شده و درنتیجه به افزایش قیمت تون کوین بینجامد. با افزایش توجهات به این اکوسیستم، تقاضا برای تون کوین که ارز اصلی و سوخت موتور آن است صعود قیمت آن را در پی خواهد داشت. برای مثال، همکاری بنیاد تون با پیام‌رسان تلگرام برای ساخت یک اکوسیستم وب ۳، طی تنها یک ماه باعث رشد ۹۰ درصدی قیمت این ارز دیجیتال شد.

پذیرش و استفاده

ارز تون کوین به‌عنوان سوخت اصلی اکوسیستم تون برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها در سرویس‌های نظیر تون استورج (TON Storage) و تون دی ان اس (TON DNS) استفاده می‌شود. اما گسترش کاربرد آن و پذیرش آن در دیگر پلتفرم‌ها و یا حتی دنیای واقعی می‌تواند افزایش قیمت آن را به دنبال داشته باشد. همچنین، پیوستن کاربران بیشتر به این اکوسیستم و استفاده بیشتر آن‌ها از سرویس‌ها و دی‌اپ‌های تون، مانند مینی اپلیکیشن‌های تلگرام، احتمالاً تقاضا برای خرید تون کوین و در نتیجه قیمت آن افزایش خواهد یافت.

احساسات کلی بازار

مشابه هر ارز دیجیتال دیگری، احساسات کلی بازار کریپتو می‌تواند تاثیر شگرفی بر قیمت ارز TON بگذارد. اخبار مثبت درباره این ارز دیجیتال یا کل بازار می‌تواند به افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و رشد قیمت این توکن منتهی شود.

قانون‌گذاری و سیاست‌های دولتی

قوانین ارزهای دیجیتال نیز بر قیمت تون کوین تأثیرگذار است. این قوانین که ناشی از سیاست‌های دولت‌ها در قبال صنعت کریپتو است شامل اخبار مثبت و منفی در این حوزه است. قانون‌گذاری به نفع ارزهای دیجیتال باعث افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران می‌شود، در حالی که محدودکردن کاربران در این حوزه، سبب ترس سرمایه‌گذاران و فرار پول از بازار ارزهای دیجیتال می‌شود.

تون کوین (Toncoin) چیست؟

اوپن نتورک (The Open Network) یا شبکه باز که به‌اختصار به آن TON می‌گویند، یک پلتفرم اینترنتی جامع غیرمتمرکز است که از اجزای مختلفی شامل بلاک چین تون (TON Blockchain)، فضای ذخیره‌سازی تون (TON Storage)، سامانه نام دامنه تون (TON DNS) و سایت‌های تون (TON Sites) تشکیل شده است.

کاربردهای شبکه تون

بلاک چین تون این بخش‌های مجزا را به‌شکل یک عنصر اصلی و محوری ادغام کرده و اکوسیستم یکپارچه تون را می‌سازد. این شبکه بهبود تعامل‌پذیری در یک محیط امن و مقیاس‌پذیر را هدف قرار داده و درصدد پشتیبانی از صدها میلیون کاربر و مدیریت میلیون‌ها تراکنش بر ثانیه است.

این بلاک چین که به تراکنش‌های سریع، ارزان و مقرون‌به‌صرفه خود شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۸ توسط نیکولای دوروف (Nikolai Durov) و پاول دوروف (Pavel Durov) بنیان‌گذاری شد. تون کوین درواقع سوخت اصلی این بلاک چین لایه یک و جامعه‌محور است.

سؤالات متداول

چگونه تون کوین را بفروشیم؟

برای فروش تون کوین می‌توانید موجودی خود را به یک صرافی ایرانی یا خارجی انتقال دهید و سپس آن را به ریالا یا تتر تبدیل کنید. همچنین، می‌توانید در صرافی‌های غیرمتمرکز شبکه تون، موجودی خود را به تتر تبدیل کنید.

از کجا تون کوین بخریم؟

تون کوین را می‌توان از صرافی‌های ایرانی و خارجی یا از صرافی‌های غیرمتمرکز خرید. بهترین و سریع‌ترین روش مراجعه صفحه خرید تون کوین در وب‌سایت انتخاب است.

کارمزد انتقال تون کوین چقدر است؟

کارمزد بلاک چین تون برای انتقال بسیار کم و در حدود ۰/۰۰۵ TON است. شبکه تون می‌گویند که هزینه تراکنش در این شبکه بیشتر از ۰/۰۱ دلار نخواهد بود.

جمع‌بندی

تون کوین علی‌رغم داشتن شروعی ناپایدار در سال ۲۰۲۴، تا کنون رشد قابل توجهی داشته و تا به امروز نزدیک به ۴۰۰درصد سود را نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده است. برنامه پیام‌رسان تلگرام که نزدیک به ۸۰۰ میلیون کاربر دارد و مهم‌ترین پلتفرم اکوسیستم تون است، در سال ۲۰۲۳ والت داخلی خود را راه‌اندازی کرد که باعث افزایش کاربرد و پذیریش تون کوین شد. با افزایش به‌روزرسانی‌های راهبردی که باعث تقویت کاربرد و تقاضا برای خرید TON می‌شود، می‌توان منتظر رشد بلند مدت و آینده درخشان تون کوین بود.

اشتراک گذاری

پست های مرتبط
Clear Filters
پست های توضیه شده
Clear Filters
مارا دنبال کنید
پست های منتخب