Scroll Top
ترامپ در کنفرانس بیت کوین سخنرانی می‌کند! آماده صعود شویم؟

ترامپ در کنفرانس بیت کوین سخنرانی می‌کند! آماده صعود شویم؟

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری که خود را «نامزد کریپتو» معرفی کرده، در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴ که در نشویل در ایالت تنسی برگزار می‌شود، سخنرانی خواهد کرد. این کنفرانس از فردا پنجشنبه آغاز می‌شود و تا روز شنبه ادامه پیدا خواهد کرد. در حالی که این اولین باری است که یک نامزد ریاست جمهوری در این کنفرانس – بزرگترین گردهمایی سالانه بیت کوین در جهان – شرکت می‌کند، این موضوع بحثی را درباره اینکه آیا ترامپ در انتخابات پیش رو از جامعه ارزهای دیجیتال حمایت دریافت خواهد کرد یا خیر، برانگیخته است.

دونالد ترامپ

ارزهای دیجیتال، علاقه جدید ترامپ

به گزارش کوارتز (Quartez)، امسال که سال برگزاری انتخابات تعیین‌کننده ریاست جمهوری آمریکا است، ارزهای دیجیتال به یک موضوع سیاسی تبدیل شده‌اند. موضع ترامپ درباره ارزهای دیجیتال نشان‌دهنده تغییری چشمگیر است. چند سال پیش، او بیت کوین را یک «کلاهبرداری علیه دلار آمریکا» خواند و گفت که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) بسیار خطرناک هستند. در سال‌های گذشته، او گفته بود که ارزهای دیجیتال «فاجعه‌ای در انتظار وقوع» هستند و اینکه او طرفدار این دارایی‌ها نیست.

با این حال، ترامپ اکنون می‌گوید که با ارزهای دیجیتال رابطه خوبی دارد. علاوه بر این، کمپین انتخاباتی ترامپ اهدای بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، سولانا و دیگر ارزهای دیجیتال را می‌پذیرد. نامزد معاونت ریاست جمهوری ترامپ، سناتور جی.دی. ونس (J.D. Vance) از ایالت اوهایو، نیز یک سیاستمدار ارشد طرفدار ارزهای دیجیتال است که بین ۱۰۰,۰۰۱ دلار تا ۲۵۰,۰۰۰ دلار بیت کوین در حساب خود در صرافی کوین بیس (Coinbase) دارد.

ترامپ بیت کوین
جی‌.دی ونس در کنار دونالد ترامپ – کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه ۲۰۲۴

جامعه ارزهای دیجیتال مشتاق است که ببیند ترامپ چه چیزی درباره ارزهای دیجیتال خواهد گفت. ترامپ هنوز اعلام نکرده که چگونه قصد دارد از طریق سیاست‌ها، از رشد ارزهای دیجیتال و صنعت بلاک چین حمایت کند. با این حال، او ماه گذشته با استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال دیدار کرد و گفت که تمام بیت کوین‌های باقی‌مانده باید در ایالات متحده ماین و تولید شوند.

گفتنی است که علاوه بر سخنرانی، ترامپ قرار است در حاشیه کنفرانس بیت کوین در نشویل، میزبان یک میزگرد خصوصی جمع‌آوری کمک مالی برای کمپین انتخاباتی خود باشد. هزینه حضور در این میزگرد ۸۴۴,۶۰۰ دلار و گرفتن عکس با ترامپ ۶۰,۰۰۰ دلار تعیین شده است. این رویداد در روز آخر کنفرانس، ۲۷ ژوئیه (۶ مرداد)، برگزار می‌شود و انتظار می‌رود بسیاری از چهره‌های کلیدی صنعت ارزهای دیجیتال در آمریکا در این رویداد شرکت کنند.

انتظار بازار در خصوص سخنرانی ترامپ

سخنرانی ترامپ همچنین می‌تواند در صورتی که حاوی پیام‌های قوی برای صنعت و مشخصاً بیت کوین باشد، به شکل غافلگیر کننده‌ای بازار ارزهای دیجیتال و قیمت بیت کوین را هم دستخوش تغییراتی کند. در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر احتمال اعلام بیت کوین به عنوان دارایی ذخایر استراتژیک آمریکا توسط ترامپ در سخنرانی کنفرانس بیت کوین به گوش می‌رسد. هر چند چنین چیزی بسیار بعید به نظر می‌رسد، اما نشان می‌دهد که بازار انتظارات زیادی از سخنرانی ترامپ دارد.

نکته‌ای که درباره آن تردیدی در میان ناظران و تحلیلگران وجود ندارد، این است که همه انتظار یک سخنرانی «تاریخی» از آقای ترامپ را دارند. انتظاری که باعث شده تا بازار معاملات مشتقه بیت کوین طی روزهای اخیر نیز در معرض نوسانات زیادی قرار بگیرد. تا جایی که موسسه تحقیقاتی ۱۰ایکس ریسرچ (۱۰x Research) به معامله‌گران هشدار داده که از شورت کردن بیت کوین، به‌ویژه پیش از سخنرانی دونالد ترامپ در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴، خودداری کنند.

انتظار می‌رود تا با اظهارنظرهای مثبت ترامپ در خصوص بیت کوین و احتمالاً گفتن جزئیاتی درباره نحوه حمایت او و دولتش از صنعت ارزهای دیجیتال، قیمت بیت کوین و به تبع آن، کل بازار ارزهای دیجیتال افزایش پیدا کند.

با این حال، مو ولا (Moe Vela)، کارشناس ارزهای دیجیتال و مشاور ارشد سابق جو بایدن، اوایل این ماه به کوارتز گفت که سخنرانی ترامپ در کنفرانس بیت کوین حرکتی هوشمندانه است، اما او صرفاً چیزی را خواهد گفت که مخاطبانش می‌خواهند بشنوند.

چه کسان دیگری در کنفرانس بیت کوین شرکت می‌کنند؟

کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴ در نشویل که قرار است روزهای ۲۵ تا ۲۷ ژوئیه (۴ تا ۶ مرداد) به یک میدان سیاسی تبدیل شده است. علاوه بر ترامپ، رابرت اف. کندی جونیور (Robert F. Kennedy Jr)، نامزد مستقل ریاست جمهوری نیز در طول کنفرانس درباره ارزهای دیجیتال صحبت خواهد کرد. کندی که یک نامزد طرفدار ارزهای دیجیتال است، زمانی گفت که دوست دارد کل بودجه ایالات متحده را روی بلاک چین قرار دهد تا هر آمریکایی بتواند در هر زمان به آن دسترسی داشته باشد.

همچنین امروز شایعاتی درباره احتمال حضور کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد اصلی حزب دموکرات برای انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری در این کنفرانس به گوش رسیده است، هر چند این شایعات تأییدنشده هستند و بعید به نظر می‌رسد که چنین رویدادی را شاهد باشیم.

ویوک راماسوآمی (Vivek Ramaswamy)، نامزد سابق جمهوری‌خواه ریاست جمهوری ایالات متحده و کارآفرین طرفدار ارزهای دیجیتال نیز در این کنفرانس سخنرانی خواهد کرد. تا سال گذشته، او تنها رهبر حزب جمهوری‌خواه بود که از ارزهای دیجیتال حمایت می‌کرد و برنامه‌هایی برای آینده آن داشت. او قبل از کناره‌گیری از رقابت ریاست جمهوری، حمایت زیادی از جامعه ارزهای دیجیتال جلب کرده بود. راماسوآمی در سخنرانی‌هایش اغلب بیان می‌کرد که می‌خواهد به جنگ بایدن علیه ارزهای دیجیتال پایان دهد و اطمینان حاصل کند که ارزهای دیجیتال و بیت کوین در آمریکا رشد می‌کنند.

ترامپ در کنفرانس بیت کوین سخنرانی می‌کند! آماده صعود شویم؟

همچنین تعدادی از سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در این کنفرانس شرکت می‌کنند. حامیان ارزهای دیجیتال مانند کتی وود (Cathie Wood)، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آرک اینوست (ARK Investment)، مایکل سیلور (Michael Saylor)، بنیان‌گذار شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy) و ادوارد اسنودن (Edward Snowden)، افشاگر جاسوسی‌های NSA  و CIA به همراه راسل برند (Russel Brand)، کمدین و چهره محبوب رسانه‌ای از جمله افراد برجسته‌ای هستند که در این کنفرانس حضور خواهند داشت و سخنرانی خواهند کرد.

اشتراک گذاری

پست های مرتبط
Clear Filters
پست های توضیه شده
Clear Filters
Clear Filters

بیت‌ کوین (BTC) در حال حاضر در یک دوره رکود بین روایت‌های مختلف قرار دارد. هیجان و گمانه‌زنی‌های ناشی از…

بازی تلگرامی همستر کامبت (Hamster Kombat) در ماه‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین و داغ‌ترین ترندهای بخش ارزهای دیجیتال تبدیل…

ایلان ماسک به‌عنوان یک فرد جنجالی، پرحاشیه و ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شود. او همیشه سرتیتر اخبار بوده و طرفداران…

در هفته گذشته، بازار ارزهای دیجیتال شاهد نوسانات قابل توجهی بود. بیت کوین پس از یک سقوط قیمتی، نشانه‌هایی از…

Clear Filters
مارا دنبال کنید
پست های منتخب