Scroll Top
چرا قیمت بیت کوین و اتریوم افزایش یافت؟

چرا قیمت بیت کوین و اتریوم افزایش یافت؟

امیدواری تازه برای به تصویب رسیدن صندوق قابل معامله بورسی (ETF) معاملات اسپات اتریوم در آمریکا، بازار ارزهای دیجیتال را صعودی کرد و موجب لیکویید شدن ۲۶۰ میلیون دلار از موقعیت‌های معاملاتی شد. تحلیلگران بلومبرگ (Bloomberg) همچنین احتمال تأیید ETF  اتریوم را به ۷۵ درصد افزایش دادند که به بهبود حال و هوای بازار کمک کرد. بسیاری انتظار دارند که در صورت تأیید نخستین ETF اتریوم، قیمت این ارز دیجیتال به سمت ۴,۰۰۰ دلاری شدن برود.

به گزارش کوین‌دسک (CoinDesk)، صبح امروز سه‌شنبه قیمت بیت کوین به بالاترین سطح خود از ماه اوایل آوریل یعنی به بیش از ۷۱,۰۰۰ دلار رسید. این در حالی است که قیمت اتریوم نیز با جهشی ۱۹ درصدی در اوج خود به ۳,۷۰۰ دلار صعود کرد. دلیل اصلی این حرکت صعودی، سرازیرشدن سرمایه جدید به ETF های بیت کوین و همچنین احتمال تایید ETF های اتریوم توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC) است. همچنین سایر ارزهای دیجیتال اصلی مانند ریپل (XRP)، کاردانو (ADA)، سولانا (SOL) و دوج کوین (DOGE) نیز هر کدام بین ۳ تا ۶ درصد رشد کردند.

بیشتر بدانید: کدام غول‌های مالی در انتظار تأیید ETF اتریوم هستند؟

طبق داده‌های کوین‌گلس (CoinGlass)، این حرکت صعودی منجر به لیکویید شدن بیش از ۲۶۰ میلیون دلار موقعیت‌ فروش یا شورت در سراسر بازار شد که بیشترین میزان از ۲۸ فوریه (۹ اسفند) به این سو بود. موقعیت‌های معاملاتی فروش اتریوم بیش از ۱۱۵ میلیون دلار و فروش بیت کوین نیز ۹۹ میلیون دلار ضرر متحمل شدند.

چرا قیمت بیت کوین و اتریوم افزایش یافت؟

بایننس (Binance) با ۱۳۰ میلیون دلار، بیشترین میزان لیکوییدیشن را در بین صرافی‌ها داشت و پس از آن صرافی اوکی‌اکس (OKX) با ۱۱۸ میلیون دلار و صرافی هوبی (Huobi) با ۵۱ میلیون دلار قرار گرفتند. این لیکویید شدن قراردادها، زمانی رخ می‌دهد که یک صرافی به دلیل از بین رفتن بخشی یا تمام حاشیه سود اولیه معامله‌گر، مجبور به بستن اجباری موقعیت اهرمی او می‌شود.

احتمال صعود اتریوم به ۴۰۰۰ دلار با تایید ETF ها

اریک بالچوناس (Eric Balchunas) و جیمز سیفارت (James Seyffart)، تحلیلگران خبرگزاری بلومبرگ، دیروز دوشنبه احتمال تأیید ETF  اتریوم را از حدود ۲۰ درصد قبلی به ۷۵ درصد افزایش دادند. بعدتر، کوین‌دسک نیز گزارش داد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از متقاضیان راه‌اندازی صندوق قابل معامله بورسی اتریوم خواست تا پیش از موعد مقرر این هفته، اسناد مربوط به بند 19b-4 درخواست عرضه خود را به‌روزرسانی کنند.

ETF اتریوم

فعالان بازار، تصویب یک ETF اتریوم را رویدادی صعودی تلقی می‌کنند که می‌تواند سیل نقدینگی نهادی را به این بازار روانه کند. صندوق‌های قابل معامله بورسی معاملات اسپات بیت کوین که از ژانویه سال جاری آغاز به کار کردند، تاکنون ۱۲ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده و شرکت‌ها تجاری و صندوق‌های سرمایه‌گذاری دولتی بزرگ جهان در میان دارندگان سهام این ETF ها هستند.

در همین حال، برخی معامله‌گران انتظار دارند قیمت اتریوم در روزهای آینده بیشتر هم افزایش یابد. شرکت سنگاپوری کیو‌سی‌پی کپیتال (QCP Capital) در یک پیام عمومی روز سه‌شنبه گفت: «دیدگاه ما این است که بعید است قیمت اتریوم در اینجا متوقف شود. تأیید ETF می‌تواند قیمت را به ۴,۰۰۰ دلار برساند و رد آن قیمت را به ۳,۰۰۰ دلار برمی‌گرداند. درخواست SEC برای به‌روزرسانی سریع اسناد 19b-4 نشان می‌دهد که تأیید نزدیک است.»

جمع‌بندی

به طور خلاصه، افزایش احتمال تصویب صندوق‌های قابل معامله بورسی اتریوم که توسط تحلیلگران بلومبرگ مطرح شد، به رشد قیمت ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین و اتریوم در روز سه‌شنبه انجامید. این موج صعودی منجر به تسویه حدود ۲۶۰ میلیون دلار موقعیت معاملاتی فروش در بازار شد. فعالان بازار تصویب ETF اتریوم را رویدادی مثبت ارزیابی می‌کنند که می‌تواند نقدینگی نهادی بیشتری را جذب کند. برخی معامله‌گران حتی انتظار دارند در صورت تأیید، قیمت اتریوم تا ۴,۰۰۰ دلار هم پیش برود.

اشتراک گذاری

پست های مرتبط
Clear Filters
پست های توضیه شده
Clear Filters
Clear Filters

بیت‌ کوین (BTC) در حال حاضر در یک دوره رکود بین روایت‌های مختلف قرار دارد. هیجان و گمانه‌زنی‌های ناشی از…

بازی تلگرامی همستر کامبت (Hamster Kombat) در ماه‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین و داغ‌ترین ترندهای بخش ارزهای دیجیتال تبدیل…

ایلان ماسک به‌عنوان یک فرد جنجالی، پرحاشیه و ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شود. او همیشه سرتیتر اخبار بوده و طرفداران…

در هفته گذشته، بازار ارزهای دیجیتال شاهد نوسانات قابل توجهی بود. بیت کوین پس از یک سقوط قیمتی، نشانه‌هایی از…

Clear Filters
مارا دنبال کنید
پست های منتخب