Scroll Top
آشنایی با بازی های تلگرام؛ معرفی ۱۰ ایردراپ موفق تلگرامی

آشنایی با بازی های تلگرام؛ معرفی ۱۰ ایردراپ موفق تلگرامی

پس از موفقیت نات کوین، بازی های تلگرامی کلیکی متنوعی عرضه شدند و کاربران زیادی را از سراسر جهان به خودشان جذب کردند. اکنون ربات‌ها و بازی‌های تلگرامی تپ تو ارن (Tap-to-Earn) نظیر همستر کامبت، داگز، تپ سواپ، کتیزن، یس کوین و سایر بازی‌ها در مسیر ایردراپ ارز دیجیتال خود به بازیکنان هستند. در این مطلب از انتخاب بهترین بازی های تلگرامی موجود را معرفی کرده و نحوه کارشان را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

بازی های کریپتویی تلگرام

بازی‌های کریپتویی تلگرام مینی اپ‌هایی روی بلاک چین پیام‌رسان تلگرام هستند که بازیکنان آن‌ها با انجام تسک‌ها و وظایف مختلف، به جمع‌آوری سکه یا امتیاز می‌پردازند. پس از اینکه ارز دیجیتال بومی این بازی‌ها نیز عرضه شد، آنها می‌توانند سکه‌های جمع‌آوری‌شده خود را به توکن اصلی بازی تبدیل کرده و در صرافی‌ها به فروش برسانند.

نات کوین (Notcoin) اولین بازی تلگرامی بود که با شعار “Nothing” به‌معنای «هیچ‌چیز» کار خودش رو آغاز کرد. در این بازی کافی بود ربات نات کوین را روی تلگرام باز کرده و با ضربه زدن روی صفحه، سکه جمع‌آوری کنید. پس از مدتی، نات کوین از احتمال لیست شدن توکن بومی بازی خود با نماد NOT خبر داد. در آن زمان، این بازی منتقدان زیادی داشت و بسیاری از افراد احتمال قیمت‌گذاری بالای آن را غیر ممکن می‌دانستند. اما پس از عرضه توکن نات همه‌چیز تغییر کرد؛ افراد زیادی توانستند پول‌های خوبی از فروش توکن‌های NOT به‌جیب بزنند.

بازی های تلگرامی چگونه کار می‌کنند؟

بازی‌های تلگرامی، داخل اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام کار می‌کنند. در این مینی‌اپ‌ها برای جمع‌آوری سکه یا کسب امتیاز عموما باید فعالیت‌هایی نظیر ضربه زدن روی صفحه، دعوت از دوستان، انجام وظایف مختلف و موارد مشابه را انجام دهید.

برای ساخت این بازی‌ها، توسعه‌دهندگان ابتدا یک برنامه مبتنی بر وب را با جاوا اسکریپت یا دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی طراحی کرده و سپس ربات آن را روی تلگرام می‌سازند.حالا بسته به نوع بازی، کاربران می‌توانند یا داخل خود ربات به این پیام‌ها واکنش نشان دهند یا روی یک لینک کلیک کرده و با نسخه وب بازی کار کنند.

بهترین بازی های تلگرام

درهرحالت، شما با تعامل با این ربات‌ها به عضوی از جامعه آن‌ها تبدیل می‌شوید. اکثر این بازی‌ها هم دارای ویژگی‌هایی نظیر لیدربورد و مسابقات مختلف هستند که باعث تشویق بازیکنان به تعامل و کسب امتیاز بیشتر می‌شود.

علت افزایش محبوبیت بازی های تلگرامی چیست؟

باوجود اینکه مدت بسیار کوتاهی از عمر فناوری پیشران تلگرام برای اجرای بازی‌های کریپتویی می‌گذرد، اما هم‌اکنون توانسته است طوفانی را در دنیای ارزهای دیجیتال به‌پا کند. طی تنها چند ماه، بازی‌های متعددی توانستند میلیون‌ها کاربر را به خود جذب کنند. به‌عنوان مثال، همستر کامبت که در مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲) عرضه شد، طی تنها چند ماه به ۶۰ میلیون کاربر رسید. بازی‌های برتر تلگرام درحال‌حاضر بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر فعال دارند.

شایان ذکر است که این محبوبیت، تاثیرات خودش را روی جامعه ارز دیجیتال داشته است. برخی از بازی‌ها توکن اختصاصی خود را عرضه کرده‌اند که توسط بازیکنان و سرمایه‌گذاران معامله می‌شوند. مثلا، نات کوین توانسته به مارکت کپ بالای ۱ میلیارد دلاری برسد. این محبوبیت روی کل فضای بلاک چین نیز تاثیر گذاشته است. بسیاری از بازی های تلگرام روی شبکه تون اجرا می‌شوند که باعث افزایش محبوبیت ارز دیجیتال بومی این شبکه به‌نام TON نیز شده است.  

مزایا و معایب بازی های تلگرام

بازی‌های تلگرامی یکی از بدیع‌ترین و جذاب‌ترین مفاهیم فضای بلاک چین هستند، اما آیا واقعا استفاده از آن‌ها ایده خوبی است؟ مزایا و معایب بازی‌های تلگرام را بررسی می‌کنیم.

مزایا و نقاط قوت

  • برقراری تعامل با دیگر اعضای جامعه کریپتو
  • پتانسیل کسب پول در بازار ارز دیجیتال
  • گیم‌پلی موبایلی سرگرم‌کننده
  • دسترسی به جدیدترین ترندها در بازار ارزهای دیجیتال
  • تجربه کاربری ساده و آسان برای انجام بازی‌ها

معایب و محدودیت‌ها

  • نبود گم‌پلی پیشرفته و پیچیده
  • نبود تعادل بین زمان صرف‌شده و میزان پاداش
  • افزایش مصرف باتری موبایل
  • نگرانی‌های حریم خصوصی در قبال بازی‌های مشکوک
  • نبود جزئیات درباره ایردراپ توکن بازی‌های جدید

لیست بهترین بازی های تلگرامی

بهترین بازی های تلگرام از نظر تعداد کاربر و محبوبیت ارزش‌گذاری شده‌اند. در ادامه لیستی از محبوب‌ترین بازی‌های تلگرامی را تهیه کرده‌ایم که با هم آنها را بررسی می‌کنیم.

  • همستر کامبت
  • نات کوین
  • یس کوین
  • تپ سواپ
  • کتیزن
  • راکی ربیت
  • داگز
  • میجر
  • بلوم
  • سی اکس آیو تپ

همستر کامبت (Hamster Kombat)

همستر کامبت با بیش از ۱۵۰ میلیون نفر کاربر، به‌عنوان برترین بازی تلگرامی ماه‌های اخیر شناخته‌شده است. در این بازی، ترکیبی جذاب از گیم‌پلی ساده و استراتژی پیشرفته وجود دارد. ساده‌ترین فعالیت در بازی همستر کامبت، ضربه زدن روی صفحه و جمع‌آوری سکه‌های HMSTR$ است. اما برای افزایش پاداش، شما باید کاری بیشتر از صرفا ضربه زدن روی گوشی موبایل خود انجام دهید. انجام تسک‌ها، پیدا کردن کارت‌ها، انجام مینی‌گیم‌ها، وارد کردن کدهای مورس، دعوت از دوستان و موارد دیگر از این دست فعالیت‌ها هستند.

بازی تلگرامی همستر کامبت

ارز دیجیتال بازی همستر روی بلاک چین تون کار می‌کند. پس از عرضه این توکن، بازیکنان می‌توانند سکه‌های درون‌بازی را به HMSTR تبدیل کرده و معامله آن روی شبکه تون را در صرافی‌ها آغاز کنند. همستر کامبت عرضه رسمی توکن خود را برای تابستان ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی کرده است و کاربران درحال ارائه پیش‌بینی‌های خود از قیمت HMTSR هنگام ورود به بازار کریپتو هستند.

بیشتر بخوانید: همستر کامبت کی لیست می‌ شود؟ زمان لیست شدن توکن HMSTR

نات کوین (Notcoin)

نات کوین اولین بازی تلگرامی روی این پیام‌رسان بود که در سال ۲۰۲۴ عرضه شد. در این بازی صرفا باید روی صفحه ضربه می‌زدید و سکه را جمع‌آوری می‌کردید. این بازی توانست به‌خاطر فضای ساده و درعین‌حال تعاملی خود، تحسین کاربران را برانگیزد.

بازی تلگرامی نات کوین

توکن بومی این بازی NOT نام دارد که هم‌اکنون عرضه شده و در صرافی‌های ارز دیجیتال قابل معامله است. در حال حاضر در مرداد ماه ۱۴۰۳، بیش از ۱۰۲ میلیارد توکن نات وجود دارد و با ارزش حدودی بازار ۱.۳ میلیارد دلاری، در بین ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر بازار کریپتو قرار دارد.

یس کوین (Yescoin)

یس کوین یک بازی تلگرامی دیگر است که در آن بازیکنان برای جمع‌کردن سکه باید به‌جای ضربه زدن روی صفحه، در یک سری جهات خاص صفحه را کشیده یا اصطلاحا سوایپ (Swipe) کنند. به‌همین‌خاطر، به این مدلی بازی، سوایپ تو ارن (Swipe-to-earn) می‌گویند.

بازی تلگرامی یس کوین

بازی یس کوین گرافیکی شبیه به بازی‌های پیکسلی قدیمی دارد. در این بازی همچنین لیگ‌های مختلفی وجود دارد که شما با جمع‌آوری سکه به‌اندازه کافی، وارد لیگ بعدی شده و امتیازهای بونس دریافت می‌کنید. در مراحل آخر بازی، مکانیک‌هایی نظیر ابزار جمع‌آوری خودکار سکه فعال می‌شوند.

همگی این موارد باعث جذابیت یس کوین شده و توانسته تا امروز بیش از ۱۱ میلیون کاربر را به کانال تلگرامی خود جذب کند. پس از عرضه یس کوین، کاربران می‌توانند سکه‌هایشان را به توکن YES تبدیل کنند.

بیشتر بخوانید: یس کوین کی لیست می‌شود؟ تاریخ عرضه توکن YES

تپ سواپ (TapSwap)

تپ سواپ یکی دیگر از بازی های تلگرام است که هر کسی می‌تواند با ضربه زدن روی صفحه، سکه‌های آن را جمع‌آوری کند. با پیشرفت در مراحل بازی، بوسترهایی برایتان فعال می‌شوند که امکان افزایش سودآوری‌ها را برایتان به‌دنبال دارند. در بازی تپ سواپ همچنین لیدربوردها و لیگ‌های رقابتی وجود دارند که باعث جذابیت هرچه بیشتر این بازی می‌شوند.

بازی تلگرام تپ سواپ

این بازی بین کاربران طرفداران بسیار زیادی دارد و تا امروز توانسته بیش از ۱۷ میلیون کاربر را به خود جذب کند. باوجودی‌که پس از عرضه توکن تپ سواپ بازیکنان می‌توانند آن‌ها را به ارز TAPS تبدیل کرده و در صرافی‌ها معامله کنند، اما هنوز تارخی دقیقی برای این رویداد اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: تپ سواپ کی لیست می‌ شود؟ + سوالات مهم درباره TAPS

کتیزن (Catizen)

اگر به‌دنبال یک بازی تلگرامی با گیم پلی پیچیده‌تر هستید، کتیزن مخصوص شماست. در این بازی شما مسئول پرورش گربه‌ها، جمع‌آوری منابع و ساخت محیطی برای نگهداری حیوانات خود هستید. بااینکه بازی کتیزن کاربران کمتری نسبت به بازی‌های مشابه نظیر نات کوین دارد، اما همچنان توانسته خودش را به‌عنوان یک بازی جذاب اثبات کند.

بازی تلگرام کتیزن

در این بازی دو ارز درون‌بازی مجزا وجود دارد: سکه‌های FISH برای ارتقاء سطح و امتیازات vKitty برای ارتقاء جایگاه لیدربورد استفاده می‌شوند. در کتیزن می‌توانید امتیازات vKitty خود را به توکن بومی این بازی به‌نام CATI$ تبدیل کرده و پس از عرضه، آن را در صرافی‌ها خرید و فروش کنید. در این بازی هیچ عرضه اولیه سکه (ICO) خاصی در نظر گرفته نشده است، بنابراین تنها را کسب توکن CATI$ از طریق خود بازی است.

بیشتر بخوانید: کتیزن کی لیست می‌شود؟ تاریخ عرضه توکن CATI در صرافی‌ها

راکی ربیت (RockyRabbit)

راکی ربیت یک بازی تلگرامی نوآورانه است که مکانیک‌های مفاهیم سرگرمی و کسب درآمد را در هم ادغام کرده است. در این بازی باید یک خرگوش جنگجو را پرورش داده و با ارتقای توانایی‌های آن، درآمدهای خود را افزایش دهید. با آغاز به‌کار بخش Battle در آینده که در حال حاضر غیرفعال است، رقابت‌های تک‌به‌تک هیجانات بیشتری را وارد فضای این بازی خواهند کرد.

بازی تلگرامی راکی ربیت

مشابه همستر کامبت، باید در این بازی کارت‌های مخصوصی را خریداری کرده و پرافیت ساعتی خود را افزایش دهید. علاوه‌براین، با دعوت از دوستان‌تان امکان دریافت ارز تون وجود دارد. این بازی در حال حاضر بیش از ۱۳ میلیون کاربر دارد و قرار است توکن بومی آن به‌زودی ایردراپ شود، اما تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: راکی ربیت چیست؟ آموزش کامل ایردراپ Rocky Rabbit

داگز (Dogs)

داگز (Dogs) یک ربات تلگرامی جدید است که براساس سن حساب تلگرام شما، توکن DOGS$ پاداش می‌دهد. بسیاری توکن داگز را یک میم کوین مشابه دوج کوین و شیبا اینو می‌دانند. برای کسب توکن‌های داگز فقط کافی است یک حساب تلگرامی داشته باشید. تعداد توکن‌های DOGS$ قابل برداشت شما بر اساس سن و نوع حساب (عادی یا پرمیوم) و دیگر معیارها محاسبه می‌شود.

ربات داگز تلگرام

حال برای افزایش تعامل کاربران، روش‌های دیگری مانند دعوت از دوستان و انجام تسک‌هایی نظیر پیوستن به گروه‌های تلگرامی یا دنبال‌کردن اکانت‌های توییتر نیز درنظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل ربات داگز؛ از کسب امتیاز تا ایردراپ DOGS

میجر (Major)

میجر یک ربات بازی و مینی‌اپ در تلگرام است که با انجام تسک‌های ساده، به شما ارز Major$ پاداش می‌دهد. پس از عرضه این ارز دیجیتال، ریتینگ یا همان رتبه شما به توکن تبدیل می‌شود.

ربات تلگرام میجر

میجر فقط یک بازی تلگرامی نیست، بلکه پا را فراتر گذاشته و خود را در ربات‌های مشابه کلیکی متمایز ساخته است. در این بازی تب‌های مختلفی شامل ارن (Earn)، ریوارد (Reward)، تاپ (Top) و اینوایت (Invite) وجود دارد که برای فعالیت‌هایی از جمله انجام تسک‌ها، چرخاندن گردونه، افزایش رتبه در لیدربورد و دعوت از دوستان طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: توکن بازی میجر (MAJOR) کی لیست می‌شود؟

بلوم (Blum)

بلوم یک صرافی ارز دیجیتال هیبرید و دوگانه است که برای کاربران ماجراجوی دنیای وب۳ طراحی شده و مزایای صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز را با هم ترکیب است. ادغام تمام این ویژگی‌ها در یک مینی‌اپ تلگرامی، معامله دارایی‌های کریپتویی را ساده و جذاب کرده است. در این ربات امکان معامله اوراق مشتقه و دسترسی به بیش از ۳۰ ارز روی بلاک چین‌های مختلف فراهم شده است. اپلیکیشن موبایل بلوم نیز به‌زودی عرضه می‌شود.

ربات تلگرامی بلوم

همانطور که مشخص است، بلوم مشابه دیگر بازی های تلگرامی نیست و امکاناتی نظیر ترید، اتصال، رشد و فارم امتیازات بلوم را از طریق فعالیت‌های مختلف را ارائه کرده است. در این ربات با برقراری ارتباط با جامعه، انجام ماموریت‌ها و دعوت دوستان می‌توانید پاداش‌های خود را چندبرابر کنید.

بیشتر بخوانید: بلوم چیست؟ همه چیز درباره مینی اپ تلگرامی Blum

سی اکس آیو تپ (CEX IO Tap)

در این بازی تلگرامی که متعلق به صرافی CEX.io است، کاربران روی صفحه ضربه زده و سکه جمع‌آوری می‌کنند. مشابه دیگر بازی‌های این دسته، سی اکس آیو تپ نیز سرگرمی و گیم‌پلی ساده را در اولویت کار خود قرار داده است و با کلیک بیشتر، درآمد بیشتری فراهم می‌کند.

آشنایی با بازی های تلگرام؛ معرفی ۱۰ ایردراپ موفق تلگرامی

بازی CEX.io Tap نیز درصدد لیست کردن توکن بومی خود با نماد CEXP در تابستان ۱۴۰۳ است. این بازی اکنون نزدیک به ۱۲ میلیون کاربر دارد و بازیکنان با روش‌های مختلفی از جمله دعوت از دوستان، انجام تسک‌ها و ربات کلیکر خودکار آن، به جمع‌آوری سکه‌های بیشتر می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: بازی تلگرامی CEX.IO چیست؟ دریافت ایردراپ بازی صرافی CEX

آیا بازی های تلگرامی ارزش وقت‌گذاشتن دارند؟

بازی‌های بلاک چینی تلگرام به‌خاطر عواملی نظیر سرگرمی و سادگی استفاده، کاربران زیادی را به خود جذب کرده‌اند. برخلاف بسیاری از بازی‌های حوزه پلی تو ارن (Play-to-Earn)، این بازی‌های عرضه‌شده روی اپلیکیشن تلگرام، فوق‌العاده ساده هستند و به هیچ تجهیزات خاصی به‌غیر از گوشی موبایل و اینترنت نیاز ندارند. علاوه بر این، با انجام کارهای ساده و استفاده از یک کیف پول مناسب نظیر تون کیپر (TonKeeper) می‌توانید دارایی‌های درون بازی را به پول نقد تبدیل کنید.

البته باید مراقب بازی‌ها و ربات‌های اسکم هم باشید. کلاهبرداران همیشه در کمین هستند و فضای بلاک چین هم به‌دلیل تازه بودن، به راهی جذاب برای سرقت دارایی‌های کاربران تبدیل شده است. همیشه قبل از کلیک کردن روی ربات‌ها، اعتبارشان را بررسی کرده و برای برداشت ارزهای دیجیتال وعده داده‌شده، از یک کیف پول ارز دیجیتال مجزا استفاده کنید.

چگونه ارز دیجیتال بازی های تلگرامی را دریافت کنیم و بفروشیم؟

برای کسب توکن بازی‌های تلگرامی به یک حساب تلگرام و کیف پول سازگار با شبکه TON نظیر تون کیپر نیاز دارید. مراحل کار به‌صورت زیر است:

  1. ورود به ربات بازی: پس از ساخت حساب تلگرامی، باید اسم ربات بازی مورد نظرتان را در سرچ‌بار تلگرام جستجو کنید. مثلا برای بازی همستر کامبت کافی است عبارت “Hamster Kombat” را در خود این اپلیکیشن پیام‌رسان جستجو نمایید. (البته مراقب ربات‌های جعلی هم‌نام بازی موردنظر خود باشید).سپس روی “Start” ضربه بزنید تا کار ربات آغاز شود.
  2. انجام تسک‌ها و کسب امتیاز: اکنون باید وظایف مربوط به بازی موردنظر خود نظیر ضربه زدن روی صفحه برای جمع‌آوری سکه، انجام وظایف، شرکت در رقابت‌ها، ارتقاء سطح در لیدربورد، مشارکت در فعالیت‌های روزانه، دعوت از دوستان و موارد دیگر را تکمیل کرده و پاداش‌های آن‌ها را دریافت کنید.
  3. برداشت ارز با ساخت و اتصال والت: پس از عرضه توکن بازی مورد نظر می‌توانید آن‌ها را به کیف پول کریپتویی خود برداشت کرده و آن‌ها را برای فروش به یک صرافی ارز دیجیتال ارسال کنید. بهترین والت برای اتصال به بازی‌های تلگرام تون کیپر است.

بیشتر بخوانید: آموزش کیف پول تون کیپر ؛ چگونه Tonkeeper را دانلود و نصب کنیم؟

سوالات متداول

بهترین بازی تلگرامی کدام است؟

در حال حاضر بازی‌های همستر کامبت، تپ سواپ، کتیزنو چند مورد دیگر که در ایت مطلب معرفی کردیم، جزو بهترین بازی‌های تلگرامی شناخته می‌شوند.

آیا بازی‌های تلگرامی ارزش صرف وقت را دارند؟

باوجودی‌که افراد بسیار از نات کوین سود خوبی کسب کردند، اما تنها درصورتی که این بازی‌ها روی زندگی شخصی و کاری‌تان تاثیر منفی نمی‌گذارند باید به امید کسب پاداش و سود با آن‌ها کار کنید.

جمع‌بندی

بازی های تلگرامی بازی‌کردن را در عین کسب پاداش‌های ارزشمند، ساده کرده‌اند. این اکوسیستم ساده از بازی‌های بلاک چینی مبتنی بر ربات انعطاف‌پذیری بالایی دارد و بازی‌های بیسیک تپ تو ارن تا گیم‌پلی‌های پیچیده‌تر را شامل می‌شود. اگر شخصا یک گیمر حرفه‌ای نباشید، انجام این بازی‌ها و کسب توکن‌هایشان خالی از لطف نیست و می‌تواند شما را نسبت به جدیدترین ترندهای بازار کریپتو، به‌روز نگه دارید.

اشتراک گذاری

پست های مرتبط
Clear Filters
پست های توضیه شده
Clear Filters
Clear Filters

کمبو کارت های جدید همستر کامبت برای امروز چهارشنبه ۲۴ مرداد از این قرار هستند: کارت یک: Licence Asia در…

کارت راکی رابیت (Rocky Rabbit) یا همان سوپرست راکی ربیت (SuperSet) امروز چهارشنبه ۲۴ مرداد از این قرار است: کارت…

برای حل پازل امروز همستر کامبت و دریافت کلید طبق ویدیوی زیر کندل ها را جابه‌جا کنید و کلید همستر…

Clear Filters
مارا دنبال کنید
پست های منتخب