Scroll Top
آیا بیت کوین آماده ثبت اوج تاریخی جدید است؟

آیا بیت کوین آماده ثبت اوج تاریخی جدید است؟

به محض اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در کنفرانس بیت کوین در نشویل حمایت خود را از بیت کوین اعلام کرد، به نظر می‌رسد معامله‌گران این ارز دیجیتال اعتماد به نفس بسیار بالایی نسبت به چشم‌انداز آن پیدا کرده‌اند. این امر قیمت بیت کوین را به نزدیکی ۷۰,۰۰۰ دلار رساند، اما پیش از ثبت این نقطه عطف، فشار فروش آغاز شد. هر چند در زمان تنظیم این گزارش بیت کوین برای بار دیگر توانسته بالاخره به سطح قیمت ۷۰,۰۰۰ دلاری برسد.

اگرچه به نظر می‌رسد فروشندگان در این سطوح مستقر شده‌اند، اما خریداران نیز ممکن است قدرت زیادی برای بازپس‌گیری این سطوح اعمال نکنند، زیرا قیمت بیت کوین در آستانه یک انفجار عظیم قرار دارد. پس از یک آخر هفته صعودی، گاوها قدرت زیادی به دست آورده‌اند که انتظار می‌رود قیمت را در چند روز آینده بالا نگه دارد. با نزدیک شدن به پایان ماه، تثبیت در بالای منطقه حیاتی انتظار می‌رود رالی قیمتی خوبی را در ماه آینده رقم بزند و حتی به سمت ثبت اوج تاریخی جدیدی حرکت کند. در این مطلب تحلیل تکنیکال وب‌سایت کوین پدیا (CoinPedia) در خصوص آینده قیمت بیت کوین را بررسی می‌کنیم.

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

مقاومت بیت کوین در سطح ۷۰,۰۰۰ دلاری از ابتدا بسیار ضعیف بوده است، زیرا خریداران به طور مدام در حفظ این سطوح شکست می‌خورند. در نتیجه این وضعیت، یک اصلاح قیمت بین ۱۸ تا ۲۰ درصدی قابل توجه رخ داد که قیمت را به شدت پایین آورده بود. اما در حال حاضر، پس از افزایش قیمت به ۶۹,۸۰۰ دلار در ساعات پایانی روز معاملاتی گذشته، خریداران اندکی ضعیف شده‌اند و بنابراین، معامله‌گران ممکن است انتظار کاهش سرعت در رالی قیمتی را داشته باشند. با این حال، بیت کوین یک واگرایی صعودی پنهان را به همراه دارد که کلید ایجاد یک روند صعودی قوی در آینده نزدیک است.

چارت هفتگی بیت کوین نیز در محدوده صعودی قرار گرفته است، زیرا قیمت بالاتر از سطح حمایتی رفته که برای بیش از یک سال به مقاومت تبدیل شده بود. با این حساب، قیمت نزدیک به ورود به منطقه مقاومت حیاتی بین ۶۹,۷۵۰ دلار و ۷۱,۹۱۶ دلار است. اگر خریداران این حرکت را ممکن سازند، فعالان بازار می‌توانند انتظار یک پایان صعودی برای ماه ژوئیه در سطح قیمت حدود ۷۰,۸۰۰ دلار تا ۷۱,۵۰۰ دلار برای خرید بیت کوین داشته باشند. از آنجا که شاخص قدرت نسبی (RSI) به بالاتر از سطح حمایت صعودی افزایش یافته است، چشم‌انداز صعودی همچنان قوی باقی می‌ماند، اما شکل‌گیری باندهای بولینگر (Bollinger Bands) برخی نگرانی‌ها را برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند.

این باندها به صورت موازی با یکدیگر حرکت می‌کنند که نشان می‌دهد قیمت بیت کوین ممکن است به تثبیت در زیر منطقه مقاومت ادامه دهد. بنابراین، اگر خریداران نتوانند از این منطقه عبور کنند و به انباشت قوی خود ادامه دهند، این امر می‌تواند باعث شود قیمت بیت کوین برای چند هفته دیگر تا رسیدن به نقطه اوج، زیر ۷۰,۰۰۰ دلار تثبیت شود. احتمال دیگر، سقوط به ۶۲,۰۰۰ دلار یا ۶۱,۰۰۰ دلار و بازگشت مجدد به ۷۰,۰۰۰ دلار است که ممکن است الگوی سر و شانه را تکمیل کند و پس از شکست خط گردن، یک صعود عظیم را رقم بزند.

آیا بیت کوین آماده ثبت اوج تاریخی جدید است؟

از این رو، بسته شدن قیمت ماهانه ماه ژوئیه می‌تواند برای رالی قیمتی بیت کوین بسیار مهم باشد، زیرا تأثیر زیادی بر باقی معاملات فصل جاری خواهد داشت.

اشتراک گذاری

پست های مرتبط
Clear Filters
پست های توضیه شده
Clear Filters
Clear Filters

شبکه‌های مقیاس‌پذیری لایه ۲ بیت کوین (BTC)، به ویژه رول‌آپ‌ها، به عنوان یک روش جدید برای حفظ ارزان، سریع و…

در دنیای پرتلاطم ارزهای دیجیتال، خبر احتمال لیست شدن یک توکن جدید در بزرگترین صرافی جهان، همیشه هیجان‌انگیز است، اما…

بازار ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر شاهد یکی از شدیدترین سقوط‌های خود از زمان فروپاشی صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX) در سال…

در دنیای پرشتاب ارزهای دیجیتال، ایردراپ‌ها به عنوان روشی جذاب برای جذب کاربران جدید و توزیع توکن‌های جدید مطرح شده‌اند….

Clear Filters
مارا دنبال کنید
پست های منتخب