Scroll Top
ارز دیجیتال مورد علاقه ایلان ماسک چیست و چرا از آن حمایت می کند؟

ارز دیجیتال مورد علاقه ایلان ماسک چیست و چرا از آن حمایت می کند؟

ایلان ماسک به‌عنوان یک فرد جنجالی، پرحاشیه و ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شود. او همیشه سرتیتر اخبار بوده و طرفداران و منتقدان زیادی را برای خود به وجود آورده است. ایلان ماسک مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت اسپیس ایکس (SpaceX)، نورالینک (Neuralink)، مدیرعامل و طراح محصولات تسلا (Tesla) و مالک ایکس (توییتر سابق) و همچنین پشتیبان بزرگ دوج کوین (Dogecoin) است.

ماسک به‌عنوان یکی از سرمایه‌گذاران و حامیان ارزهای دیجیتال نیز شناخته می‌شود. سؤالی که همیشه برای بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه پیش می‌آید این است که ارز دیجیتال ایلان ماسک چیست و او از چه ارزهایی و چرا حمایت می‌کند؟ در این مقاله به سراغ پورتفولیو یا سبد سرمایه‌گذاری ایلان ماسک می‌رویم و محبوب‌ترین ارز دیجیتال ایلان ماسک یا ارزهایی که این شخص از آنها حمایت می‌کند را بررسی می‌کنیم.

ایلان ماسک از چه ارزهایی حمایت می‌کند؟

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، یکی از شناخته‌شده‌ترین طرفداران ارزهای دیجیتال است. او همیشه در مورد علاقه خود به این فناوری صحبت کرده و توییت‌های او اغلب بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد.

ارز دیجیتال ایلان ماسک

آقای ماسک در حال حاضر سه ارز دیجیتال را در فهرست دارایی‌های خود دارد:

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • دوج کوین

او در یک کنفرانس در ژوئن ۲۰۲۱، اعلام کرد که شرکت تسلا ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین دارد که البته در ماه‌های بعد مقداری از این دارایی به فروش رسید. ماسک همچنین افزود که تسلا ممکن است دوباره شروع به پذیرش پرداخت‌های بیت کوین کند.

ماسک در این کنفرانس فاش کرد که مالک مقادیری اتریوم و دوج کوین نیز هست. او گفت که بیت کوین را بیشتر از اتریوم و دوج کوین دوست دارد و قصد ندارد دارایی‌های بیت کوین خود را بفروشد.

بیشتر بدانید: مروری بر رابطه ایلان ماسک و ارزهای دیجیتال؛ خرید توییتر به نفع بازار خواهد بود؟

ایلان ماسک در مورد سرمایه‌گذاری خود در دوج کوین بیان می‌کند:

دوج کوین یک میم کوین به شدت محبوب میان مردم است و سرمایه‌گذاری من در این ارز دیجیتال، ناشی از علاقه شخصی است.

ماسک همچنین افزود که بسیاری از کارمندان اسپیس ایکس و تسلا دوج کوین دارند و او نیز از این ارز حمایت می‌کند.

بیت کوین

ایلان ماسک در سال ۲۰۲۱، با اعلام سرمایه‌گذاری تسلا در بیت کوین و پذیرش پرداخت‌های بیت کوین در این شرکت، به رشد و پامپ قیمت بیت کوین کمک کرد. اما در ماه‌های بعد، توییت‌های ماسک در مورد بیت کوین و نگرانی‌های زیست‌محیطی او، باعث سقوط قیمت این ارز دیجیتال شد.

حمایت ایلان ماسک از ارز دیجیتال بیت کوین

در ادامه، جدول زمانی برخی از مقاطع مهم در ارتباط بیت کوین و ایلان ماسک را بررسی می‌کنیم:

  • ۸ نوامبر: تسلا اعلام کرد که ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است و پذیرش پرداخت‌های بیت کوین را آغاز می‌کند.
  • ۲۴ مارس: ماسک در ایکس (توییتر سابق) نوشت که اکنون می‌توانید محصولات شرکت تسلا را با بیت کوین بخرید.
  • ۱۴ آوریل: بیت کوین به بالاترین رقم تاریخ خود، یعنی ۶۴,۸۶۳.۱۰ دلار، در آن زمان رسید.
  • ۱۲ مه: ایلان ماسک اعلام کرد که تسلا به دلیل نگرانی‌های زیست‌‌محیطی، پذیرش پرداخت‌های بیت کوین را متوقف می‌کند.
  • ۱۶ مه: شایعاتی مبنی بر این‌که آقای ماسک تمام دارایی‌های بیت کوین خود را می‌فروشد، باعث سقوط بیشتر قیمت بیت کوین شد.
  • ۱۷ مه: ایلان ماسک به سرمایه‌گذاران اطمینان داد که تسلا قصد ندارد بیت کوین‌های خود را بفروشد.

نگرانی‌های زیست‌محیطی ماسک

تقریبا همه ما شرکت تسلا را با ماشین‌های الکتریکی و طرفدار محیط زیست می‌شناسیم؛ به همین دلیل، ایلان ماسک نگرانی‌هایی را در این رابطه بیان کرد. با توجه به شاخص مصرف انرژی دیجی‌کونومیست (Digiconomist)، بیت کوین در یک سال به اندازه کشوری مانند سوئد انرژی مصرف می‌کند.

آنچه بسیاری از سرمایه‌گذاران را ناامید کرده بود، تغییر عقیده و باور ناگهانی ماسک در مورد بیت کوین بود. او بارها از بیت کوین حمایت کرده ولی ناگهان بیان کرد این ارز دیجیتال برای محیط زیست مضر است.

حمایت احتمالی ماسک از بیت کوین

ایلان ماسک در چند وقت اخیر، بیان کرده بود که هنوز نگران مسائل زیست‌‌محیطی است؛ اما به‌نظر می‌رسد بیت‌ کوین و استخراج آن در حال تغییر به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر است. او گفته است:

اگر ثابت شود که با استخراج بیت کوین حداقل ۵۰ درصد از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌شود، تسلا بار دیگر پرداخت‌های بیت کوین را قبول خواهد کرد.

رابطه ایلان ماسک با بیت کوین پیچیده و پر از فرازونشیب است. او یکی از تأثیرگذارترین افراد در بازار ارزهای دیجیتال است و توییت‌های او می‌تواند قیمت این ارزها را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار دهد.

اتریوم

ایلان ماسک با ارز دیجیتال اتریوم نیز رابطه‌ پرفرازونشیبی داشته است؛ اما در بیشتر اوقات از این ارز دیجیتال حمایت کرده است.

رابطه ایلان ماسک با اتریوم

در ابتدا، به نظر می‌رسید که ایلان، علاقه زیادی به اتریوم دارد. در آوریل ۲۰۱۹، او در یک توییت جنجالی، تنها یک کلمه نوشت: «اتریوم». این توییت تک کلمه‌ای باعث افزایش علاقه سرمایه‌گذاران به این ارز دیجیتال شد و قیمت آن را افزایش داد.

ارتباط ماسک با ویتالیک بوترین

ماسک همچنین در آن زمان با بنیان‌گذار اتریوم، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، در توییتر ارتباط برقرار کرد. این گفتگو نشان داد که ماسک نسبت به پتانسیل اتریوم آگاهی کامل دارد.

با این حال، بعد از مدتی، ایلان ماسک همان رفتاری را که با بیت کوین انجام داد، روی اتریوم نیز پیاده کرد. او در توییتی به ویلیام شاتنر، بازیگر و نویسنده آمریکایی، پاسخ داد و بیان کرد که هیچ‌ فعالیتی روی شبکه اتریوم نداشته است. ماسک همچنین افزود که مخالف یا موافق ارز دیجیتال یا شبکه اتریوم نیست و نه از توکن آن استفاده می‌کند و نه با ویتالیک بوترین ارتباط خاصی دارد.

این اظهارات ماسک باعث سردی رابطه او با ارز دیجیتال اتریوم شد. در پی این اظهارات، قیمت اتریوم هم در آن زمان ریزش کرد.

پامپ دوباره اتریوم

با این حال، در سال ۲۰۲۱، ماسک ظاهراً دوباره نظر خود را در مورد اتریوم تغییر داد و در مصاحبه‌ای بیان کرد که اتریوم یکی از سه ارزی است که در پورتفوی خود نگهداری می‌کند.

هرچند ایلان ماسک ثابت کرده است هیچ‌گاه به‌صورت صددرصدی یک ارز دیجیتال را حمایت نمی‌کند؛ ولی او به دفعات، علاقه خود را به بیت کوین و اتریوم نشان داده است. با این حال، هنوز مشخص نیست که تا چه زمانی اتریوم‌های خود را نگه می‌دارد.

ارز دیجیتال ایلان ماسک؛ دوج کوین

اگر یک فهرست از لحظات مهم ارتباط ایلان ماسک با دوج کوین داشته باشید، به یک داستان جذاب و هیجانی می‌رسید.

دوج کوین ارز دیجیتال ایلان ماسک

ایلان ماسک، طرفدار سرسخت دوج کوین، این میم کوین را به یک معشوقه جدید در دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است. در ادامه نگاهی به این داستان جذاب داریم.

لحظات مهم ایلان ماسک و دوج کوین

  1. توییت اولیه: در سال ۲۰۲۰، ایلان ماسک با یک توییت ساده درباره «دوج کوین»، توجهات را به سمت این ارز دیجیتال جلب کرد. این توییت آغازگر یک رابطه به‌دلیل علاقه در دنیای ارزهای دیجیتال شد.
  2. پدر دوج (DogeFather): حضور ایلان ماسک در برنامه زنده شنبه شب با عنوان «پدر دوج»، این ارتباط را برای هواداران به یک تجربه سرگرم‌کننده تبدیل کرد. ایلان خود را به‌عنوان یک شخصیت مهم و حمایت‌‌کننده از دوج کوین معرفی کرد.
  3. تأثیر توئیت‌ها: توییت‌های مداوم ایلان ماسک، تأثیر چشم‌گیری بر قیمت و شهرت دوج کوین داشته است. توئیت‌های او به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین عوامل محرک این ارز دیجیتال، محسوب می‌شوند.
  4. تصمیم به قبول دوج کوین: ایلان ماسک در مورد قابلیت خرید کالاهای تسلا با استفاده از دوج کوین اطلاع داد و باعث افزایش چشم‌گیر در قیمت این توکن شد. آقای ماسک این ارز را به‌عنوان گزینه‌ای مناسب برای تراکنش‌های روزمره معرفی کرد.
  5. تأثیرات اقتصادی: دعوت ایلان ماسک به استفاده از دوج کوین در معاملات روزانه، باعث افزایش فشار خرید این ارز دیجیتال و همچنین افزایش سرمایه‌گذاری در آن شد.

بیشتر بدانید: ایلان ماسک: دوج کوین می‌تواند گزینه‌ای برای پرداخت‌های توییتر باشد

ایلان ماسک با اظهارات و تصمیمات خود، هویت جدید و قدرتمندی را برای دوج کوین تعریف کرده که نقطه آغازی برای آینده‌ای نوآورانه‌تر در دنیای ارزهای دیجیتال است. به‌نظر می‌رسد این رابطه، باز هم برای جامعه کریپتو سورپریزهای فراوانی خواهد داشت.

اشتراک گذاری

پست های مرتبط
Clear Filters
پست های توضیه شده
Clear Filters
Clear Filters

بیت‌ کوین (BTC) در حال حاضر در یک دوره رکود بین روایت‌های مختلف قرار دارد. هیجان و گمانه‌زنی‌های ناشی از…

بازی تلگرامی همستر کامبت (Hamster Kombat) در ماه‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین و داغ‌ترین ترندهای بخش ارزهای دیجیتال تبدیل…

ایلان ماسک به‌عنوان یک فرد جنجالی، پرحاشیه و ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شود. او همیشه سرتیتر اخبار بوده و طرفداران…

در هفته گذشته، بازار ارزهای دیجیتال شاهد نوسانات قابل توجهی بود. بیت کوین پس از یک سقوط قیمتی، نشانه‌هایی از…

Clear Filters
مارا دنبال کنید
پست های منتخب