Scroll Top
اطلاعات ۵.۵ میلیون کاربر رایتل فاش شد؛ درخواست ۵ بیت کوین برای عدم انتشار!

اطلاعات ۵.۵ میلیون کاربر رایتل فاش شد؛ درخواست ۵ بیت کوین برای عدم انتشار!

فلاح جوشقانی، ‏معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات، با انتشار پستی در فضای مجازی افشای اطلاعات رایتل را تائید کرد. گفته می‌شود هکر برای عدم افشای اطلاعات درخواست ۵ واحد بیت کوین کرده است.

به گزارش انتخاب و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش ادعا شده بود که اطلاعات ۵.۵ میلیون از مشترکین اپراتور موبایل رایتل برای فروش در اینترنت منتشر شده است. پس از انتشار این خبر در فضای مجازی، افراد بسیاری خواستار پاسخگویی رایتل به وضعیت پیش‌آمده شدند. 

فلاح جوشقانی، ‏معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات، با انتشار پستی در توییتر این اتفاق را تائید کرد. وی در توییتر خود نوشت مرکز ماهر درز اطلاعات رایتل را تائید کرده است. همچنین وی به این مسئله نیز اشاره کرد که گزارش‌ها نشان می‌دهد اطلاعات لو رفته متعلق به ۴ سال پیش بوده و توسط عامل انسانی رخ داده است.

فلاح جوشقانی در توییتر خود نوشت:

مرکز ماهر درز اطلاعات رایتل را تائید کرده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد اطلاعات لو رفته متعلق به ۴ سال پیش بوده و توسط عامل انسانی رخ داده است. در هر حال رایتل مسئول حفاظت از داده‌ مشترکین است و باید برخورد مسئولانه‌ای از خود نشان دهد. طبق ضوابط پروانه برخورد جدی خواهیم کرد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که هکر برای عدم افشای اطلاعات، درخواست ۵ واحد بیت کوین، معادل بیش از ۸۰۰ میلیون تومان، کرده بود؛ چیزی که البته روابط عمومی شرکت رایتل آن را تکذیب کرده است. طبق تصاویر موجود در فضای مجازی، هکر اعلام کرده است هنوز هم در صورت دریافت ۵ بیت کوین از شرکت رایتل، این اطلاعات را نمی‌فروشد.

اشتراک گذاری

پست های مرتبط
Clear Filters
پست های توضیه شده
Clear Filters
Clear Filters

رویداد «استخراج بیت کوین؛ تهدید یا فرصت» در ادامه‌ی سلسله نشست‌های گروه حکمرانی در عصر دیجیتال اندیشکده حکمرانی شریف برگزار…

برخی مسافران ایرانی برای خروج از ایران به جای دلار، بیت‌ کوین می‌خرند. این ادعایی است که یکی از رسانه‌های…

Clear Filters
مارا دنبال کنید
پست های منتخب