Scroll Top
به‌ زودی اینترنت وصل می‌شود؛ چند شهر وصل شدند‍ [به‌روزرسانی شد]

به‌ زودی اینترنت وصل می‌شود؛ چند شهر وصل شدند‍ [به‌روزرسانی شد]

شنیده‌ها حاکی از آن است که اینترنت برخی از استان‌ها به زودی وصل می‌شود و تاکنون برخی از ارائه‌دهندگان ADSL در چند استان اینترنت را وصل کرده‌اند. البته طبق داده‌ها، در حال حاضر (۱ آذر ۹۸) هنوز بیش از ۷۵ درصد کاربران دسترسی به اینترنت ندارند.

به گفته خبرگزاری فارس، شورای امنیت کشور به ریاست وزیر کشور دسترسی دوباره به اینترنت را برای برخی مناطق صادر کرده است و با توجه به گزارش‌های دریافتی، تاکنون قطعی اینترنت خطوط ثابت (ADSL) در استان‌های هرمزگان، کرمانشاه، اراک، مشهد، قم، تبریز، همدان، بوشهر و بخش‌هایی از تهران برطرف شده است.

اما بر خلاف گزارشات منتشرشده در برخی رسانه‌ها، طبق نظرات کاربران در سایت انتخاب، تا این لحظه (روز جمعه) اینترنت بسیاری از نقاط کشور هنوز وصل نشده است و به نظر می‌رسد که تاکنون فقط مراکز خاص مثل ادارات و دانشگاه‌ها اینترنت دارند.

طبق داده‌های وب‌سایت نت بلاکس (NetBlocks) که یک وبسایت مانیتورینگ اینترنت در دنیا محسوب می‌شود، اتصال به اینترنت جهانی در ایران از کمتر از ۵ درصد به رقم ۱۵ درصد رسیده است و این می‌تواند نشان‌دهنده وصل شدن تدریجی اینترنت باشد.

به‌ زودی اینترنت وصل می‌شود؛ چند شهر وصل شدند‍ [به روزرسانی شد]

به‌روزرسانی ۱ آذر ساعت ۲۳:۳۰: به گزارش ایسنا، در استان‌های خراسان شمالی، جنوبی، گلستان، یزد، همدان و چهارمحال و بختیاری اینترنت‌های خانگی (ADSL) متصل شده است.

به‌روزرسانی ۲ آذر ساعت ۱۴:۲۸: به گزارش ایسنا، اینترنت خانگی تهران و تعداد زیادی از کلانشهرهای کشور تا دقایقی دیگر برقرار می‌شود. یک منبع آگاه در وزارت ارتباطات در گفت‌وگو با ایسنا تایید کرد، با دریافت مجوزهای لازم، اینترنت خانگی تهران و تعداد زیادی از کلانشهرهای کشور تا دقایقی دیگر برقرار خواهد شد.

گزارش سایت نت‌بلاکس از وضعیت اخیر اینترنت ایران را می‌توانید به صورت زنده از صفحه یوتیوب آن تماشا کنید:

این سایت همچنین گزارش تصویری از وضعیت اتصال اینترنت شهرهای مختلف ایران تهیه کرده است:

اشتراک گذاری

پست های مرتبط
Clear Filters
پست های توضیه شده
Clear Filters
Clear Filters

رویداد «استخراج بیت کوین؛ تهدید یا فرصت» در ادامه‌ی سلسله نشست‌های گروه حکمرانی در عصر دیجیتال اندیشکده حکمرانی شریف برگزار…

برخی مسافران ایرانی برای خروج از ایران به جای دلار، بیت‌ کوین می‌خرند. این ادعایی است که یکی از رسانه‌های…

Clear Filters
مارا دنبال کنید
پست های منتخب