Scroll Top
تحلیلگران : سقوط بیت کوین نزدیک است!

تحلیلگران : سقوط بیت کوین نزدیک است!

بیت کوین، بزرگ‌ترین دارایی دیجیتال بازار، یک بار دیگر پیشگام عرصه ارزهای دیجیتال شده و تمام توجهات را به خود جلب کرده است. با این حال، این بار با احساس احتیاط سرمایه‌گذاران همراه است که این احساسات ناشی از داده‌های اقتصاد کلان، به ویژه در ایالات متحده آمریکا است.

علاوه بر این، خروج بیش از ۶۰۰ میلیون دلار از بازار اولیه اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال که توسط شرکت مدیریت دارایی کوین شیرز (CoinShares) گزارش شده، نگرانی‌هایی را در مورد احتمال اصلاح قیمت در آینده نزدیک ایجاد کرده است. در چنین شرایطی، تحلیلگران معروف و کارشناسان دیدگاه ها و پیش بینی‌های خود را درباره مسیر آینده بیت کوین ارائه داده‌اند و برخی تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که ممکن است قیمت این ارز دیجیتال سقوط کند.

هشدار کارشناسان درباره اصلاح نزدیک بیت کوین

تیموتی پیترسون (Timothy Peterson)، تحلیلگر ارزهای دیجیتال در پستی در رسانه اجتماعی ایکس، به افزایش ۶۵ درصدی قابل توجه قیمت بیت کوین در ۶ ماه گذشته اشاره کرده است. اما بر اساس داده‌های تاریخی ۱۰ ساله، پیترسون پیش‌بینی می‌کند که به احتمال ۹۰ درصد، بیت کوین در ۹۰ روز آینده کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی را تجربه خواهد کرد که قیمت آن را به زیر آستانه کلیدی ۶۰,۰۰۰ دلاری می‌رساند.

آیا قیمت بیت کوین در آستانه سقوط است؟

در یک نگاه خوش‌بینانه‌تر، پیترسون اشاره کرد که به میزان دو سوم این شانس نیز وجود دارد که نوسانات قیمتی بیت کوین در ۳ ماه آینده با افزایش ۵۰ درصدی به پایان برسد. این پیش‌بینی، مسیر احتمالی قیمت بیت کوین را به سمت ۶۵,۰۰۰ دلار، سپس ۷۲,۰۰۰ دلار و احتمالاً تا ۹۸,۰۰۰ دلار تا ماه اکتبر (مهر ماه) قرار می‌دهد.

در حمایت از این پیش‌بینی‌ها، رکت کپیتال (Rekt Capital)، اشاره می‌کند که بیت کوین تمایل دارد که خوشه‌هایی از حرکات قیمتی را در نزدیکی محدوده مقاومت بالای ۷۱,۶۰۰ دلار تشکیل دهد. الگوهای تاریخی نشان می‌دهند که این خوشه‌ها اغلب پیش از حرکت‌های نزولی ظاهر می‌شوند و منجر به کاهش قیمت در محدوده می‌شوند.

همسو با تحلیل پیترسون، این اصلاح می تواند احتمالاً قیمت بیت کوین را به حدود ۵۶,۰۰۰ دلار کاهش دهد، مشابه اصلاح قبلی که پس از رکورد قیمت ۷۳,۷۰۰ دلار در ماه مارس مشاهده شد.

بیت کوین پس از رویداد هاوینگ همچنان روال معمول را طی می‌کند؟

رکت کپیتال، همچنین تأکید می‌کند که بیت کوین در محدوده انباشت مجدد (re-accumulation) معمول خود پس از رویداد هاوینگ معامله می‌شود. این مرحله انباشت مجدد، معمولاً چند هفته قبل از هاوینگ آغاز می‌شود و با یک شکست از این محدوده، چند ماه بعد به پایان می رسد.

این تحلیلگر محدوده انباشت مجدد فعلی برای بیت کوین را بین ۶۰,۰۰۰ دلار تا ۷۰,۰۰۰ دلار برآورد می‌کند و نوسانات قیمت در این محدوده را نیز مدنظر دارد. هدف از این مرحله، ثبات قیمت بیت کوین برای آماده سازی آن برای مرحله بعدی چرخه فاز پارابولیک (Parabolic Phase) است.

رکت کپیتال پیشنهاد می‌کند مرحله انباشت مجدد می‌تواند چندین ماه و احتمالاً تا ۱۵۰ روز به طول بی‌انجامد. پس از شکست از محدوده انباشت مجدد، بیت کوین وارد یک روند صعودی پارابولیک با رشد شتابان می‌شود.

با در نظر گرفتن زمان‌بندی، بازار اکنون دو ماه پس از رویداد هاوینگ قرار دارد و عملکرد قیمت فعلی با دوره‌های ۶۰ روزه پس از رویدادهای هاوینگ قبلی مطابقت دارد.

بیشتر بخوانید: هاوینگ بیت کوین چیست؟

خلاصه اینکه، با در نظر گرفتن سناریوهای ارائه شده توسط تحلیلگران، پیش بینی می‌شود بیت کوین در محدوده تعیین شده خود باقی بماند، احتمالاً اصلاحات عمیق تری را تجربه کند و سپس در مسیر صعودی برای افزایش قیمت بیشتر و رسیدن به رکوردهای تازه قرار گیرد.

آیا قیمت بیت کوین در آستانه سقوط است؟

در زمان نگارش این متن، بیت کوین پس از رسیدن به پایین ترین سطح  خود در یک ماه گذشته در قیمت ۶۴,۰۰۰ دلاری در صبح سه‌شنبه، شاهد بازیابی قیمت در ساعت گذشته بوده و حالا سرمایه‌گذاران برای خرید بیت کوین باید مبلغی در حدود ۶۵,۴۰۰ دلار هزینه کنند.

اشتراک گذاری

پست های مرتبط
Clear Filters
پست های توضیه شده
Clear Filters
Clear Filters

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۳ از ریال دیجیتال رسماً رونمایی کرد. ریال دیجیتال، فاز…

بازار ارزهای دیجیتال در ماه‌های اخیر با نوسانات قابل‌توجهی همراه بوده است. علی‌رغم شروع قدرتمند ماه ژوئن، احساسات سرمایه‌گذاران به…

با وجود روند نزولی کنونی بازار ارزهای دیجیتال و سقوط بیت کوین به ۶۵,۰۰۰ دلار، پروژه‌های شبکه زیرساخت فیزیکی غیرمتمرکز…

Clear Filters
مارا دنبال کنید
پست های منتخب