Scroll Top
جایگزین های بینگ ایکس و MEXC برای ایرانی ها کدام صرافی‌ ها هستند؟

جایگزین های بینگ ایکس و MEXC برای ایرانی ها کدام صرافی‌ ها هستند؟

با نزدیک‌شدن به احراز هویت اجباری در صرافی‌های BingX و MEXC، کاربران ایرانی به‌دنبال جایگزین‌ها هستند تا بتوانند بدون مشکل معامله ارزهای دیجیتال را ادامه دهند.

صرافی MEXC از هفته‌ها قبل برای کاربرانی که احراز هویت انجام نداده‌اند ایمیلی مبنی بر احراز هویت یا برداشت سرمایه ارسال کرده است و احراز هویت در بینگ‌ ایکس هم به‌زودی اجباری خواهد شد. در هر دو صرافی، احراز هویت با مدارک ایرانی امکان‌پذیر نیست و این به معنای پایان کار کاربران ساکن ایران در این پلتفرم است.

معامله‌گران ارزهای دیجیتالِ ساکن ایران حالا از کدام‌ صرافی‌ها استفاده می‌کنند؟ این مقاله پاسخی است به این سوال.

صرافی‌های ایرانی

صرافی okex

با کم‌شدن گزینه‌های خارجی، تعداد بیشتری از کاربران اکنون به‌ صرافی‌های داخلی کوچ کرده‌اند؛ چراکه چالش احراز هویت در این صرافی‌ها وجود ندارد و کمی کلاس کاری این صرافی‌ها به صرافی‌های خارجی نزدیک‌تر شده است.

صرافی ایرانی اوکی اکسچنج می‌تواند یکی از گزینه‌های کاربران باشد. این صرافی از بیش از ۷۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند، اپلیکیشن موبایل دارد و پشتیبانی مناسبی دارد. تقریباً می‌شود گفت ارز دیجیتال مشهوری وجود ندارد که این صرافی از آن پشتیبانی نکند.

با این حال، برخی از امکانات خاص مانند معاملات اهرم‌دار (فیوچرز) و کپی‌تریدینگ باعث می‌شود که معامله‌گران حرفه‌ای ناگزیر باشند از صرافی‌های خارجی استفاده کنند.

در ادامه برخی از صرافی‌هایی را معرفی می‌کنیم که کاربران ایرانی به‌عنوان جایگزین‌های بینگ‌ایکس و مکسی در حال کوچ به آن‌ها هستند.

سلب مسئولیت: فعالیت در همه صرافی‌های خارجی پرریسک محسوب می‌شود و با توجه به تحریم‌های بین‌المللی علیه ساکنان ایران، همواره باید خودتان تحقیقات نهایی را انجام دهید و اقدامات مدیریت ریسک را در نظر بگیرید.

صرافی Toobit

صرافی toobit

داده‌های شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که با پایان‌ کار صرافی‌های مکسی و بینگ‌ ایکس در ایران، تعداد زیادی از کاربران ایرانی به صرافی‌ ارز دیجیتال توبیت (Toobit) کوچ کرده‌اند.

توبیت که در سال ۲۰۲۲ تأسیس شده است، از احراز هویت با مدارک ایرانی پشتیبانی نمی‌کند؛ اما در هیچ‌کدام از امکانات این پلتفرم احراز هویت اجباری نیست و از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. از نظر حجم معاملات، طبق داده‌های کوین مارکت کپ و در زمان نگارش این مقاله، صرافی توبیت در رده ۳۸ تمام صرافی‌های بین‌المللی قرار دارد.

از نظر حجم معاملات فیوچرز هم صرافی توبیت در رده ۱۹ فهرست کوین مارکت کپ است.

توبیت از بیش از ۱۱۰ جفت‌ارز معاملاتی اسپات و از بیش از ۱۶۰ جفت‌ارز فیوچرز پشتیبانی می‌کند.

همچنین، این صرافی رابط کاربری نزدیکی به صرافی بینگ‌ ایکس دارد که کار را برای کاربرانی که از بینگ‌ ایکس مهاجرت کرده‌اند، راحت می‌کند.

علاوه بر معاملات معمولی (اسپات)، معاملات اهرم‌دار (فیوچرز و مارجین)، معاملات NFT، ربات تریدر (برای معاملات خودکار و بدون وقفه) و کپی تریدینگ (برای کپی‌کردن استراتژی‌های معاملاتی از تریدرهای برگزیده این صرافی) از دیگر امکانات صرافی توبیت است.

این صرافی اخیراً کمپینی برای کاربران جدید دارد که در آن جوایز و تخفیف‌های متنوعی برای افرادی که ثبت‌نام خود را طی ۳۰ روز آینده تکمیل کنند در نظر گرفته شده است.

صرافی XT

صرافی xt

صرافی XT.COM هم یکی دیگر از پلتفرم‌هایی است که کاربران ایرانی برای ترید ارزهای دیجیتال در حال ثبت‌نام در آن هستند.

این صرافی که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شده است، در بین تمام صرافی‌هایی که احراز هویت در آن‌ها اجباری نیست، از نظر معاملات فیوچرز با رتبه ۷، بهترین رتبه را در لیست کوین مارکت کپ دارد.

جایگزین های بینگ ایکس و MEXC برای ایرانی ها کدام صرافی‌ ها هستند؟

پلتفرم ایکس‌تی از ۳۹۹ جفت‌ارز فیوچرز و بیش از ۶۰۰ جفت‌ارز اسپات پشتیبانی می‌کند.

نکته قابل‌توجه درباره XT.COM این است که در بخش قوانین و مقررات این صرافی، نامی از کشور ایران به‌عنوان کشورهای تحت‌تحریم وجود ندارد. در حال حاضر هیچ محدودیتی برای کاربران ایرانی در ثبت‌نام و فعالیت در این پلتفرم گزارش نشده است.

علاوه بر معاملات معمولی (اسپات)، معاملات اهرم‌دار (فیوچرز و مارجین)، کپی تریدینگ (برای کپی‌کردن استراتژی‌های معاملاتی از تریدرهای برگزیده این صرافی)، ربات تریدر (برای معاملات خودکار و بدون وقفه)، استیکینگ و بازار پیش از عرضه (Pre-Market) از دیگر امکانات صرافی XT است. در بازار پیش از عرضه، امکان معامله توکن‌ها (مانند توکن همستر) پیش از عرضه رسمی وجود دارد.

چطور صرافی‌های خارجی را بررسی کنیم؟

دو صرافی معرفی‌شده تنها صرافی‌هایی نیستند که کاربران ایرانی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند؛ اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخش زیادی از کاربران ایرانی به این دو صرافی کوچ کرده‌اند و متاسفانه با توجه به تحریم‌ها، کاربران ایرانی حق انتخاب زیادی برای برای انتخاب صرافی جایگزین خارجی ندارند و همیشه باید به معیارهای خاصی توجه کنند که برای ساکنان کشورهای دیگر حائز اهمیت نیست.

به‌طور کل در انتخاب صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی، مهم‌ترین معیارهایی که باید در نظر گرفته شود عبارت‌اند از:

احراز هویت در آن اجباری نباشد

این مهم‌ترین شرط است اما کافی نیست؛ این روز‌ها بحث درباره جایگزین‌های بینگ‌ ایکس در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و کلاب هاوس داغ است. می‌توانید در این گفتگو‌ها مشارکت کنید و پیشنهادهای مطرح‌شده را یادداشت کنید. بعد می‌توانید به سایت خود صرافی مراجعه کرده و شرایط استفاده از آن را بررسی کنید.

حجم معاملات و نقدینگی

با مراجعه به صفحه صرافی‌ها در وب‌سایت کوین مارکت کپ، می‌توانید حجم معاملات و نقدینگی صرافی‌ها را با هم مقایسه کنید. هر قدر عملکرد صرافی در این دو عامل بهتر باشد، بازار آن برای ترید مناسب‌تر است. البته نباید این نکته را فراموش کرد که تقریباً همه صرافی‌ها می‌توانند با معاملات ساختگی، حجم‌سازی کنند.

جفت‌های معاملاتی

این عامل برای کاربرانی که به خریدوفروش ارزهای جدید و تازه‌وارد بازار علاقه دارند، بسیار مهم است. برای کسب اطلاعات درباره تعداد کوین‌های لیست‌شده در صرافی‌ها و تعداد جفت‌های معاملاتی، می‌توانید به وب‌سایت کوین مارکت کپ و یا سایت خود صرافی‌ها مراجعه کنید.

بازار فیوچرز

اگر در معاملات آتی ارزهای دیجیتال تخصص دارید و می‌خواهید از این روش کسب درآمد کنید، صرافی را بر اساس عملکرد آنها در بازار فیوچرز هم بررسی کنید. برای این کار می‌توانید به صفحه صرافی‌های دارای بازار مشتقات، در وب‌سایت کوین مارکت کپ مراجعه کنید.

میزان رضایت کاربران

با استفاده از موارد بالا، می‌توانید چند صرافی مناسب را پیدا کنید. اما برای انتخاب بهترین گزینه، بهتر است سری هم به شبکه‌های اجتماعی (مثل توییتر) بزنید و نام صرافی را در آن جست‌و‌جو کنید. این کار کمک می‌کند تا با احساسات کاربران نسبت به صرافی و همچنین میزان پاسخگویی تیم صرافی‌ها دربرابر انتقادات کاربران آشنا شوید.

رابط کاربری صرافی

در نهایت با مراجعه به وب‌سایت صرافی‌های مدنظر خود، می‌توانید ظاهر پلتفرم و میزان سادگی کار با آن را بررسی کنید. البته با تمام شرایطی که تا به اینجا گفتیم، مشخصاً گزینه‌های زیادی نداریم و این عامل اهمیت نسبتاً کمتری دارد.

کارمزد‌ها

کارمزد صرافی‌های ارز دیجیتال اهمیت زیادی دارد زیرا تأثیر مستقیمی بر هزینه‌های معامله‌گران دارد. این کارمزدها می‌توانند در سودآوری معاملات نقش مهمی داشته باشند و انتخاب صرافی با کارمزدهای مناسب می‌تواند به کاهش هزینه‌ها و افزایش بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها کمک کند.

اشتراک گذاری

پست های مرتبط
Clear Filters
پست های توضیه شده
Clear Filters
Clear Filters

در دنیای معاملات و تبادلات ارزهای دیجیتال، فرصت‌های کسب سود فراوانی وجود دارد. یکی از محبوب‌ترین استراتژی‌ها، ترید ساعتی یا…

بازار ارزهای دیجیتال از اوایل سال ۲۰۲۴ شروع قدرتمندی داشت و همانند اغلب بازارهای صعودی که تا امروز تجربه کرده‌ایم،…

میم کوین‌ ها (MemeCoin) در بازار این روزهای ارزهای دیجیتال به یکی از داغ‌ترین و پرطرفدارترین مباحث تبدیل شده‌اند و…

Clear Filters
مارا دنبال کنید
پست های منتخب