Scroll Top
سختی استخراج بیت کوین ۷ درصد افزایش یافت!

سختی استخراج بیت کوین ۷ درصد افزایش یافت!

تنظیم سختی استخراج در بیت کوین یکی از رازهای موفقیت این شبکه است. با بالا یا پایین رفتن قدرت پردازش (هش ریت) ماینرها، شبکه بیت کوین پس از هر ۲,۰۱۶ بلاک (تقریبا هر دو هفته) سختیِ پیدا کردن جواب معادله بلاک را تغییر می‌دهد تا زمان تولید بیت کوین‌های جدید توسط ماینرها روی همان ده دقیقه بماند. با وجود سقوط شدید قیمت بیت کوین، امروز سختی استخراج ۷ درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش بیت کوینیست، زمانی که قدرت پردازش ماینرها یا همان هش ریت در شبکه افزایش می‌یابد، رسیدن به پاداش بلاک برای ماینرها سریع‌تر می‌شود. تنظیم سختی استخراج در شبکه با سخت‌تر کردن این فرایند برای ماینرها کمک می‌کند که تولید بلاک و پاداش استخراج روی همان حدود ۱۰ دقیقه بماند. از طرف دیگر اگر ماینرهای زیادی دستگاه‌های خود را خاموش کنند، سختی استخراج کاهش پیدا می‌کند تا تعادل برقرار شود.

افزایش سختی استخراج در حالی رقم می‌خورد که تنها دو ماه به هاوینگ مانده است. طی رویداد هاوینگ که هر چهار سال یکبار در شبکه بیت کوین اتفاق میفتد، پاداش استخراج ماینرها یا همان تعداد بیت کوین‌های تولیدشده در هر ده دقیقه نصف می‌شود.

پلن‌بی (PlanB)، یکی از تحلیل‌گران مطرح بیت کوین در توییتر با مثبت دیدن این پدیده نوشت:

فردا تنظیمِ سختیِ استخراج بیت کوین به طرز چشم‌گیری ۷ درصد خواهد بود! ۲ ماه مانده به هاوینگ هیچ نشانه‌ای از ضعف نیست.

هش ریت شبکه بیت کوین، مقدار قدرت پردازشی است که استخراج‌کنندگان از سمت سخت‌افزارهای خود به شبکه اختصاص داده‌اند. برای تغییر در بلاک چین بیت کوین یا بازگشت تراکنش، مهاجمان باید بیش از نیمی از این قدرت پردازش را در اختیار داشته باشند. هش ریت شبکه بیت کوین در حال حاضر در بالاترین ارقام تاریخش، یعنی بیش از ۱۲۱ میلیون تراهش قرار دارد. هر چقدر که هش ریت افزایش می‌یابد، امنیت شبکه هم افزایش می‌يابد و این خود می‌تواند با قیمت بیت کوین رابطه مستقیم داشته باشد.

افزایش سختی استخراج قبل از هاوینگ بیت کوین معمولا به عنوان یک نشانه مثبت برای قیمت تلقی می‌شود. افزایش هش ریت، افزایش سختی، افزایش هزینه‌های استخراج یک بیت کوین و از سمت دیگر کاهش عرضه بیت کوین با هاوینگ، سبب می‌شود که ماینرها بیت کوین‌های خود را با قیمت‌های بالاتر به بازار عرضه کنند و به این راحتی‌ها اقدام به فروش نکنند.

البته طبق برآوردها، پس از هاوینگ بسیاری از دستگاه‌های قدیمی استخراج سودآوری خود را تا حد زیادی از دست می‌دهند. به این ترتیب شاید بتوان گفت ماینرهای کوچک با دستگاه‌های قدیمی کار سختی برای باقی‌ماندن در عرصه رقابت با غول‌هایی که از دستگاه‌های جدید استفاده می‌کنند، خواهند داشت.

اشتراک گذاری

پست های مرتبط
Clear Filters
پست های توضیه شده
Clear Filters
Clear Filters

اولین دستگاه خودپرداز بیت‌کوین در هتل Hlemmur Square ایسلند، نصب و راه اندازی شد. بنابر گزارشات موجود، گفته شده که این…

این ایده که به راحتی کامپیوتر خودتان را روشن کنید و یا اینکه به وسیله تجهیزات استخراج ارزهای دیجیتال در…

این بدافزار به مجرمان سایبری اجازه می‌دهد تا براحتی به پلت‌فرم‌های استخراج ارزهای دیجیتالی دسترسی یابند. به تازگی بدافزاری به…

Clear Filters
مارا دنبال کنید
پست های منتخب