Scroll Top
صرافی غیرمتمرکز بایننس زودتر از موعد راه‌اندازی شد

صرافی غیرمتمرکز بایننس زودتر از موعد راه‌اندازی شد

بر اساس اطلاعیه مطبوعاتی که ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت)منتشر شده است، بایننس (Binance)، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال از لحاظ حجم معاملات، پلتفرم معاملاتی غیرمتمرکز خود (DEX) را پیش از موعد مقررش راه‌اندازی کرد.

این حرکت فقط یک هفته پس از این‌که این صرافی بلاک چین بومی خود یعنی بایننس چین (Binance Chain)، که در واقع مبنای پلتفرم غیرمتمرکز جدید است را راه‌اندازی کرد، انجام شد.

در این گزارش عنوان شده که با این‌که آغاز خرید و فروش بر روی پلتفرم غیرمتمرکز بایننس به تاریخ نامعلومی موکول شده است، اما کاربران می‌توانند از امروز کیف‌پول‌های خود را؛ کیف پول تراست والت بایننس و یا هر کیف پول دیگری، بر روی آن بسازند. آن‌ها همچنین به ابزارهایی مثل مرورگر بایننس چین، نودهای عمومی و APIها دسترسی داشته باشند.

چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل صرافی بایننس، با بیان این‌که این صرافی امیدوار است که با پروژه‌ها و تیم‌های توسعه‌دهنده برای ساختن این اکوسیستم همکاری نزدیک داشته باشد، جامعه توکن بی‌ان‌بی (BNB) را به مشارکت و توسعه توکن‌های جدید بر روی شبکه اصلی بایننس دعوت کرد. وی تاکید کرد:

ما معتقدیم که صرافی‌های غیرمتمرکز امید تازه و امکانات جدیدی را به ارمغان می‌آورند و یک سیستم مالی شفاف و بدون نیاز به اعتماد ارائه می‌دهند. ما امیدواریم که این امر سطح تازه‌ای از آزادی را برای جامعه ما به همراه داشته باشد.

صرافی غیرمتمرکز بایننس زودتر از موعد راه‌اندازی شدتوکن اختصاصی بایننس، BNB، در حال حاضر از شبکه بلاک‌چین اتریوم سازگار با استاندارد ERC-20 سابق خود به بلاک‌چین بومی استاندراد بایننس چین BEP-2 جابه‌جا شده است و به عنوان دارایی بومی بلاک چین برای پیوستن به تراکنش‌های شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

راه‌اندازی صرافی غیرمتمرکز بایننس پس از یک دوره آزمایشی دوماهه اتفاق افتاد. در طی این دوره آزمایشی، صرافی غیرمتمرکز بایننس ۸.۵ میلیون تراکنش در یک محیط معاملاتی شبیه‌سازی شده، رقابت کدنویسی و برنامه پاداش باگ‌ها را اجرا کرد.

صرافی‌های غیرمتمرکز ارز دیجیتال، کاربران را قادر می‌سازد تا به صورت همتا به همتا خرید و فروش کنند و از قراردادهای هوشمند استفاده کنند تا معاملات به نوعی خودکارسازی شوند و امکان نقد کردن دارایی را نیز به کاربران می‌دهد تا آن‌ها بر روی سرمایه خود کنترل داشته باشند. از دیگر صرافی‌های مهمی دیگری که به پلتفرم غیرمتمرکز خود چشم دوخته‌اند می‌توان به OKEx  و Bithumb اشاره کرد.

در ژانویه سال ۲۰۱۹، بررسی داده‌ها و اطلاعات بیش از ۴۰۰ صرافی ارز دیجیتال بین‌المللی نشان داد که صرافی‌های غیرمتمرکز تنها ۱۹ درصد از اکوسیستم جهانی صرافی را تشکیل می‌دهند و حجم معاملاتشان در مقایسه با صرافی‌های متمرکز کمتر از ۱ درصد است.

بایننس به عنوان برترین صرافی ارز دیجیتال از لحاظ حجم معاملات در لیست کوین‌مارکت‌کپ، در زمان انتشار این گزارش ۱.۱ میلیارد دلار معامله در آن انجام شده است. بایننس کوین در رده ۷ام لیست ارزهای دیجیتال بازار قرار دارد و در حال حاضرهر واحد آن با قیمت ۲۱ دلار خرید و فروش می‌شود.

منبع: cointelegraph

اشتراک گذاری

پست های مرتبط
Clear Filters
پست های توضیه شده
Clear Filters
Clear Filters

این روزها اخبار مسدود شدن اکسچنجها یا مبادله کنندگان ارزهای دیجیتال در چین سر و صدای زیادی کرده و باعث…

پلتفرم معاملاتی InvestFeed که در نیویورک مستقر است، برای اولین بار پلتفرم سهام خود را پایین آورد و  ارز رمزنگاری‌شده را…

Clear Filters
مارا دنبال کنید
پست های منتخب