Scroll Top
ماینرهای چینی در حال فروش ارزان دستگاه‌های استخراج

ماینرهای چینی در حال فروش ارزان دستگاه‌های استخراج

طبق گزارش‌ها استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال در چین، در حال فروش دستگاه‌های ماینینگ خود بر اساس وزنشان در عوض قیمتی معین هستند. این فروش عظیم با اشاره به استخر استخراج F2Pool توسط منبع محلی چینی 8BTC روز چهارشنبه ۲۱ نوامبر گزارش شده است.

در هفته‌ای که گذشت بازار ارزهای دیجیتال سقوط گسترده‌ای را تجربه کرد، بطوریکه بیت کوین تا مرز ۴ هزار دلار کاهش یافت.

با استناد به 8BTC، افت قیمت ارزهای دیجیتال که سبب کاهش سودآوری عملیات استخراج شده، گردانندگان فارم‌های ماینینگ چینی را مجبور به فروش دستگاه‌های استخراج با متحمل شدن ضرر کرده است. بر اساس پست منتشر شده از سوی موسس استخر F2Pool، ماینرها در حال فروش دستگاه‌های ماینر به ازای هر کیلو هستند.

ماینرهای چینی در حال فروش ارزان دستگاه‌های استخراج

طبق اخبار ماینرهای چینی بیشتر به فروش دستگاه‌های مدل قدیمی‌تر مانند Antminer S۷، Antminer T۹ و Avalon A۷۴۱ مشتاق هستند چرا که این دستگاه‌ها دیگر سودآوری خود را از دست داده و به مرحله خاموش شدن رسیده‌اند. بر اساس خبرگزاری محلی چینی Tencent News، سود حاصل از استخراج دیگر به اندازه‌ای نیست که هزینه‌ برق و دیگر هزینه‌های مرتبط را پوشش دهد.

به نظر می‌رسد که سقوط بازار بر روی بیشتر عملیات‌‌های ماینینگ کوچک و متوسط در نواحی داخلی مغولستان و منطقه سین‌کیانگ چین تاثیر گذاشته است. از این رو به گزارش 8BTC برخی دستگاه‌های ماینینگ در بازار کالاهای دست دوم به قیمتی کمتر از ۵ درصد قیمت اصلی در حال فروخته شدن است. برای مثال دستگاه استخراج خریداری شده به قیمت ۲۰ هزار یوان (۲,۸۸۵ دلار) در سال گذشته، در حال فروش به قیمت هزار یوان (معادل ۱۴۴ دلار) است.

از زمان فورک بیت کوین کش در تاریخ ۱۵ نوامبر، قیمت بیت کوین به همراه کل بازار ارزهای دیجیتال در حال فروریختن است. این به روز‌رسانی در شبکه بیت کوین کش باعث شد صرافی‌های ارز دیجیتال معامله و برداشت این ارز دیجیتال را متوقف کنند.

اوایل ماه جاری میلادی بیت مین، غول تولیدکننده دستگاه‌های ماینینگ، برنامه‌‌اش را برای راه‌اندازی فارم‌های ماینینگ در منطقه غنی از زغال‌سنگ سین‌کیانگ با قراردادن ۹۰ هزار دستگاه Antminer S۹ اعلام کرد؛ حرکتی استراتژیک از سوی بیت مین که به زعم رسانه‌ها در مواجهه با جنگ قدرت بیت کوین کش بود.

بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر دوباره به تلاطم افتاده و ۱۰ ارز دیجیتال برتر ضررهای بین ۶ تا ۱۴ درصد را در ۲۴ ساعت اخیر تجربه کرده‌اند. بیت کوین نیز در روز اخیر در محدوده ۴۵۰۰ تا ۴۰۵۰ در حال نوسان بوده است.

در ماه سپتامبر، مدیرعامل استخر F2Pool با انتشار اینفوگرافیکی خاطر نشان کرد که اگر قیمت بیت کوین زیر ۳۶,۷۹۲ یوان (معادل ۵,۳۷۶ دلار) سقوط کند، استخراج با مدل Antminer T۹ دیگر سودآور نخواهد بود. نقطه سربه‌سر شدن هزینه و درآمد برای مدل‌هایی مانند S۷ بالاتر بوده و نزدیک به ۷۹,۲۵۸ یوان (معادل ۱۱,۵۸۱ دلار) است.

پی‌نوشت: این موضوع می‌تواند اتفاق مثبتی برای کشورهایی نظیر ایران باشد که هزینه برق کمتری داشته و در فصل سرد سال به سر می‌برند.

منبع: cointelegraph

اشتراک گذاری

پست های مرتبط
Clear Filters
پست های توضیه شده
Clear Filters
Clear Filters

نسخه‌های مخرب اصلاح‌شده‌ برنامه‌های محبوب که از طریق وب‌سایت مک‌آپدیت توزیع شدند بدافزار استخراج ارز دیجیتال را بر روی رایانه‌های…

در پی سرقت چند صد سیستم قدرتمند ماینینگ در ایسلند، جستجوی پلیس برای پیدا کردن این رایانه ها ادامه دارد. همچنین،…

پژوهشگران امنیتی به تازگی موفق شدند خانواده جدیدی از بدافزارها را شناسایی کنند که به‌طور خاص، سرورهای وب در سراسر…

Clear Filters
مارا دنبال کنید
پست های منتخب