Scroll Top
نتایج یک تحقیق: افراد با سواد مالی پایین بیشتر به ارزهای دیجیتال تمایل دارند

نتایج یک تحقیق: افراد با سواد مالی پایین بیشتر به ارزهای دیجیتال تمایل دارند

گزارش جدیدی منتشر شده است که پیشنهاد می‌کند دارندگان ارزهای دیجیتال بهتر است سواد مالی خود را بررسی کنند.

 به گزارش «The Block»، بر اساس گزارشی که بانک مرکزی کانادا به تاریخ ۳۱ اوت (۱۰ شهریور) منتشر کرده است، احتمال اینکه افرادی که سطح سواد مالی پایینی دارند ارزهای دیجیتال را خریداری و نگهداری کنند، دوبرابر بیشتر از افرادی است که از سواد مالی بالایی برخوردارند.

گفتنی است بانک مرکزی کانادا طی پژوهشی موسوم به مطالعه جایگزین پول نقد به این نتایج دست یافته است. پژوهشگران این بانک تخمین می‌زنند که ۴۷ درصد از کانادایی‌ها در گروه افراد برخوردار از سواد مالی بالا جای می‌گیرند، ۳۵ درصد سواد مالی متوسطی دارند و ۱۸ درصد هم دارای سطح سواد مالی پایینی هستند. آنچه در این پژوهش حیرت محققان را برانگیخته است، این است که ۸ درصد از افراد با سطح سواد مالی پایین، دارنده یکی از ارزهای دیجیتال هستند، حال آنکه تنها ۴ درصد از افرادی که سواد مالی بالا دارند ارز دیجیتال نگه‌داری می‌کنند.

این مطالعه در بازه زمانی اوت تا سپتامبر ۲۰۱۹ (مرداد تا شهریور ۹۸) انجام شده است و در آن پرسش‌شوندگان به سؤالاتی پیرامون میزان استفاده از پول نقد، سطح پذیرش روش‌های پرداخت دیجیتال و اثرات احتمالی حذف پول نقد از اقتصاد پاسخ گفته‌اند.

گفتنی است پژوهشگران در این مطالعه، وزن نمونه آماری را با انطباق ترکیب اجتماعی-جمعیتی شهروندان کانادا واسنجی کرده‌اند تا از به‌وجودآمدن سوگیری‌های احتمالی در مشخصه‌هایی از قبیل جنسیت، درآمد، سطح تحصیلات و وضعیت اشتغال پرسش‌شوندگان جلوگیری شود. ناگفته نماند که از میان جمعیت ۳۷.۵ میلیونی کانادا در سال ۲۰۱۹، ۸۴ درصد اسم ارزهای دیجیتال را شنیده‌اند و تنها ۵ درصد از آنها یک یا چند قلم از ارزهای دیجیتال را در سبد دارایی‌های خود دارند.

اشتراک گذاری

پست های مرتبط
Clear Filters
پست های توضیه شده
Clear Filters
Clear Filters

نارندرا مودی (Narendra Modi)، نخست‌وزیر وقت هند، تازه‌ترین قربانی یک هک توییتری است. آن‌طور که پیداست، مهاجمان سایبری با هک…

عده‌ای از شهروندان کالیفرنیا با الهام از طرح برگزیت که به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا انجامید، درصدد استقلال کالیفرنیا…

Clear Filters
مارا دنبال کنید
پست های منتخب