Scroll Top
هند یک قدم تا ممنوعیت ارزهای دیجیتال فاصله دارد

هند یک قدم تا ممنوعیت ارزهای دیجیتال فاصله دارد

اخباری که از گوشه و کنار به گوش می‌رسد، حاکی از آن است که دولت هند درصدد ممنوعیت معاملات ارزهای دیجیتال است.

به گزارش کوین دسک، شماری از افراد مطلع به خبرگزاری بلومبرگ گفته‌اند‌ که هیئت دولت فدرال هند به‌زودی لایحه جدیدی را با موضوع ممنوعیت ارزهای دیجیتال در دستور کار خود قرار خواهد داد. گفتنی است این لایحه برای تصویب نهایی باید تسلیم پارلمان هند شود.

آن‌طور که منابع آگاه به بلومبرگ گفته‌اند، اگرچه دولت هند در حال کندوکاو کاربردهای احتمالی بلاک چین در حوزه‌هایی نظیر مدیریت امور ثبتی زمین، زنجیره تأمین دارو یا ثبت مدارک آموزشی است، کماکان میانه خوبی با دادوستد ارزهای دیجیتال ندارد.

گفتنی است پیش‌تر در سال ۲۰۱۸ بانک مرکزی هند، بانک‌های تجاری این کشور را از خدمات‌دهی به معامله‌گران و صرافی‌های ارزهای دیجیتال برحذر داشته بود.

با این حال، در ماه مارس سال جاری (اسفند ۹۸)، دادگاه عالی هند با صدور حکمی، به ابطال بخشنامه بانک مرکزی هند مبنی بر ممنوعیت ارزهای دیجیتال رأی داد.

از آن زمان تاکنون، حجم معاملات در آن دسته از صرافی‌های ارزهای دیجیتال که به مشتریان هندی خدمات می‌دهند، رشد جهش‌واری داشته است.

به‌تازگی نیز یک اندیشکده خصوصی به دولت هند توصیه کرده که بهتر است بیت کوین ازمنظر قانونی همانند یک سهام شرکتی درنظر گرفته شود.

اگر لایحه موردبحث کابینه دولت هند به تصویب نمایندگان پارلمان این کشور برسد، حوزه روبه‌رشد ارزهای دیجیتال هند پس از طی یک دوره شکوفایی به محاق خواهد رفت.

اشتراک گذاری

پست های مرتبط
Clear Filters
پست های توضیه شده
Clear Filters
Clear Filters

پنج ماه پس از آنکه دادگاه عالی هند، ممنوعیت کلی ارزهای دیجیتال را لغو کرد، یک مقام مسئول می‌گوید که…

روسیه واریز دارایی‌های دیجیتال به کیف پول‌های آنلاین به‌صورت ناشناس را ممنوع کرده است. به‌گفته قانون‌گذاران جلوگیری از انجام جرایمی…

بر اساس حکمی که قاضی پرونده اپل و اپیک گیمز (Epic Games) صادر کرده است، توسعه‌دهندگان اپ استور (App Store)…

Clear Filters
مارا دنبال کنید
پست های منتخب