Scroll Top
چین بر مزایای ارز دیجیتال ملی خود تأکید کرد؛ ابزاری برای مبارزه با دلار!

چین بر مزایای ارز دیجیتال ملی خود تأکید کرد؛ ابزاری برای مبارزه با دلار!

مجله چاینا فایننس (China Finance) که متعلق به بانک مرکزی چین است در مقاله تازه خود به تشریح دلایل چین از تلاشش برای تبدیل شدن به اولین کشوری که ارز دیجیتال ملی خود را عرضه می‌کند، پرداخته است.

به گزارش کوین دسک و به نقل از خبرگزاری رویترز، در مقاله مذکور آمده است که یکی از مزایای ارز دیجیتال و سیستم پرداخت الکترونیکی ارز دیجیتال ملی چین که با نام «DCEP» شناخته می‌شود، تضعیف نقش دلار در امور مالی بین‌المللی و تقویت یوآن است.

مجله چاینا فایننس در این رابطه گفته است که توانایی صدور و کنترل یک ارز دیجیتال نشان از یک حوزه جدید رقابت بین ملت‌هاست. این مجله از این حوزه با عنوان «میدان نبرد جدید» یاد کرده است.

از دیگر مزایای سیستم DCEP این است که بازخورد بهتری از داده‌های پرداختی ارائه می‌دهد و این موضوع می‌تواند به ترویج سیاست‌های پولی کمک کند. گزارش مذکور همچنین می‌افزاید که DCEP به نوبه خود می‌تواند به بهبود اقتصادی بعد از دوران کرونا نیز کمک کند.

گفتنی است یوآن دیجیتال شش سال است که در مرحله تحقیق و توسعه قرار دارد و اکنون بانک‌ها و شرکت‌هایی در مناطق مختلف در حال آزمایش آن هستند.

این مقاله همچنین به تحقیقات گسترده‌ای که بر روی این پروژه انجام شده است اشاره می‌کند و خبر از ۱۳۰ درخواست ثبت اختراع در این رابطه می‌دهد.

طبق گزارش چاینا فایننس، این پتنت‌ها در نهایت با گسترش عرضه، گردش و اپلیکیشن‌های مرتبط با این ارز دیجیتال، باعث ایجاد یک زنجیره توزیع می‌شوند که از DCEP‌ حمایت می‌کنند.

اشتراک گذاری

پست های مرتبط
Clear Filters
پست های توضیه شده
Clear Filters
Clear Filters

این روزها اخبار مسدود شدن اکسچنجها یا مبادله کنندگان ارزهای دیجیتال در چین سر و صدای زیادی کرده و باعث…

پلتفرم معاملاتی InvestFeed که در نیویورک مستقر است، برای اولین بار پلتفرم سهام خود را پایین آورد و  ارز رمزنگاری‌شده را…

Clear Filters
مارا دنبال کنید
پست های منتخب