Scroll Top
‌هم‌افزایی ارزهای دیجیتال با صنعت بازی؛ صنعتی ۳۵۰ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۲۷

‌هم‌افزایی ارزهای دیجیتال با صنعت بازی؛ صنعتی ۳۵۰ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۲۷

ارزهای دیجیتال حال به ستون فقرات صنعت بازی تبدیل شده‌اند که با رشدی خیره‌کننده، علاقه‌مندان بیشتری را جذب صنعت بازی می‌کنند. در این گزارش با ارائه آمار و اطلاعاتی به بررسی پتانسیل این صنعت خواهیم پرداخت.

به گزارش بیتکوینیست،‌ با توجه به داده‌های شرکت تریپل ای (Triple A) تخمین زده می‌شود که ارزش صنعت بازی تا سال ۲۰۲۷ میلادی (۱۴۰۶ شمسی) به چیزی در حدود ۳۵۰ میلیارد دلار برسد.

بر اساس این گزارش، ۴۸.۶ درصد از صاحبان ارزهای دیجیتال تمایل دارند که در آینده از ارزهای خود در بازی‌های آنلاین و یا شرط‌بندی‌ها استفاده کنند. در سال گذشته ۲۵.۱ درصد از دارندگان بیت کوین، از بیت کوین‌های خود در بازی‌های آنلاین و یا شرط‌بندی‌ها استفاده کرده بودند و این امر پتانسیل‌های این حوزه‌ را نشان می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۷ ارزش صنعت بازی به ۳۴۰ میلیارد دلار می‌رسد.

بازی‌های بلاک چینی، چیزی فراتر از یک مُد زودگذر

خواه یا ناخواه حالا دیگر بلاک چین یکی کلیدواژه محبوب در صنعت بازی است. اصطلاحات مختلفی برای نامیدن این بازی‌ها وجود دارد، بازی‌ بلاک چینی، بازی مبتنی بر ارزهای دیجیتال یا حتی بازی مبتنی بر توکن‌ غیرمثلی (NFT).

هر چند این ایده که بازی‌ها می‌توانند عامل کلیدی برای جذب کاربران به پلتفرم‌های بلاک چینی باشند، در بین اکوسیستم وب ۳ خواهان دارد اما خود گیمرها مدت طویلی است که در برابر پذیرش این ایده مقاومت می‌کنند.

بازی‌های بلاک چینی در اکوسیستم بازی‌های جدی و بزرگ صنعت بازی، به رسمیت شناخته نمی شوند، اما دلیل این امر چیست؟ مسلما برای اکثر گیمرها مسائل زیست محیطی یا ترس از ریسک دخالت افراد نادرست در استفاده از اصطلاح «بلاک چین» خیلی مساله بزرگی نیست.
به نظر می‌رسد آنچه مانع پذیرش بازی‌های بلاک چینی بین اکثریت گیمرها شده است، این باشد که در واقع هیچ بازی بلاک چینی که توانایی تسلط بر بازار اصلی بازی‌ها را داشته باشد، وجود ندارد.

بیش از یک‌سوم مردم جهان را گیمرها تشکیل می‌دهند. ایکس‌باکس مایکروسافت (Microsoft Xbox)، جی۲ای (G2A)، توییچ (Twitch)، این‌ها تنها بخشی از نام‌های بزرگی‌اند که حال به صنعت ارزهای دیجیتال هجوم آورده‌اند.

ارزهای دیجیتال و تحول گیم‌فای

ارزهای دیجیتال، چه از نظر روش‌های پرداخت و چه از نظر اقتصاد بازی (GameFi) انقلاب چشم‌گیری در بخش تجاری بازی‌ها ایجاد کرده‌اند. با توجه به استقبال روزافزون گیمرها و واسط‌ها از ارزهای دیجیتال، شواهد حاکی از آن است که شرکت‌های بازی‌سازی در سال‌های آینده توسعه قابل توجهی را در این بخش تجربه خواهند کرد.

همچنین بخوانید: بازی کنید و کسب درآمد کنید؛ بهترین بازی‌های بلاک چینی

بر اساس داده‌های تریپل ای، قیمت بیت کوین بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱ میلادی (۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ شمسی) ۵۴۰,۰۰۰ درصد افزایش یافته است. ۴۷ درصد این بازار نیز متعلق به بیت کوین است. جدا از این موارد برطبق انتظار برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌شود که این بازار بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ میلادی (۱۳۹۸ تا ۱۴۰۴ شمسی) با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) ۵۶.۴ درصدی مواجه شود.

بر این اساس ایالات متحده آمریکا، هند، پاکستان، نیجریه و ویتنام به ترتیب ۵ کشور برتر از نظر تعداد صاحبان ارزهای دیجیتال می‌باشند. ایالات متحده با ۴۶,۰۲۰,۵۲۱ مالک ارزهای دیجیتال در صدر این فهرست جای دارد.

حال با توجه به این پتانسیل بالا سوالی که پیش می‌آید این است که چرا سازندگان بازی‌های بلاک چینی بهترین بازی‌های ممکن را نمی‌سازند؟ در صورتی که آنان برای تامین مالی مشکلی نداشته و با ایجاد بازی‌های بزرگ خواهند توانست مخاطبان بازی‌های معمولی را به خود جذب کنند. ذکر این نکته نیز ضروری است که پروژه‌های وب ۳ به ویژه پرو‌ژه‌های مبتنی بر توکن‌های غیرمثلی میلیون‌ها دلار سرمایه‌ جذب می‌کنند و برخی از سرمایه‌گذاری‌های این حوزه حتی به چند ده میلیون دلار نیز می‌رسد.

حقیقت امر آن است که ساخت یک بازی خوب به چیزی بیشتر از پول نیازد دارد. سازندگان باید خلاقیت، استعداد و توانایی لازم برای ایجاد یک بازی با کیفیت را داشته باشند. از آن مهمتر توجه به این نکته است که آنان باید به‌طور پیوسته به توسعه یک بازی با کیفیت متعهد شوند.

اشتراک گذاری

پست های مرتبط
Clear Filters
پست های توضیه شده
Clear Filters
Clear Filters

پاویا (Pavia)، اولین پروژه متاورسی فعال در شبکه کاردانو، چندی پیش ۱۰۰,۰۰۰ قطعه زمین مجازی را در قالب توکن غیرمثلی…

Clear Filters
مارا دنبال کنید
پست های منتخب