Scroll Top
آیا قیمت بیت کوین می‌تواند به بالای ۶۳,۰۰۰ دلار بازگردد؟

آیا قیمت بیت کوین می‌تواند به بالای ۶۳,۰۰۰ دلار بازگردد؟

در هفته گذشته، بازار ارزهای دیجیتال شاهد نوسانات قابل توجهی بود. بیت کوین پس از یک سقوط قیمتی، نشانه‌هایی از بهبود را نشان داد. در این گزارش، به بررسی دقیق وضعیت فعلی بیت کوین، تحلیل‌های تکنیکال و رفتار سرمایه‌گذاران بزرگ می‌پردازیم تا دورنمای احتمالی قیمت این ارز دیجیتال را ترسیم کنیم.

طی هفت روز گذشته، قیمت بیت کوین نشانه‌های خوبی از بهبود را نشان داده و پس از یک بهبود جزئی در روزهای اخیر، در صبح امروز پس از ترور نافرجام دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس جمهور سابق و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا به محدوده ۶۰,۰۰۰ دلار بازگشته است.

الگوی مثلث صعودی در نمودار قیمت بیت کوین

این روند صعودی توجه تحلیلگران را به خود جلب کرده است. علی مارتینز (Ali Martinez)، تحلیلگر مشهور ارزهای دیجیتال، در پستی در پلتفرم ایکس به تحلیل جالبی از وضعیت بیت کوین در روزهای آینده پرداخته است. طبق گفته علی مارتینز، ارز دیجیتال پیشرو بازار در نقطه حساسی برای یک شکست صعودی قرار گرفته که می‌تواند قیمت آن را به سطوح قبلی بازگرداند.

دلیل پیش‌بینی مارتینز، شکل‌گیری الگوی مثلث صعودی (ascending triangle) در نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین است. مثلث صعودی الگویی در تحلیل تکنیکال است که شامل یک خط افقی در بالا که از اتصال نقاط اوج نوسان تشکیل می‌شود و یک خط روند صعودی در پایین که از اتصال نقاط کف نوسان ایجاد می‌شود، است.

معمولاً مثلث‌های صعودی به عنوان الگوهای ادامه‌دهنده روند شناخته می‌شوند، زیرا اغلب قیمت از مثلث در جهت روند غالب (صعودی یا نزولی) که در زمان تشکیل مثلث وجود داشته، شکست دارد. البته این الگو همیشه صادق نیست.

سطح مقاومت کلیدی و هدف قیمتی احتمالی

مارتینز تاکید کرده که اگر قیمت بیت کوین موفق به شکستن خط افقی مثلث که در حدود سطح مقاومتی ۵۹,۲۰۰ دلار قرار دارد شود، می‌تواند به مسیر بهبود خود ادامه دهد. طبق تحلیل این کارشناس، ارز دیجیتال پیشرو می‌تواند تا سطح ۶۳,۸۰۰ دلار صعود کند.

در زمان نگارش این گزارش، قیمت بیت کوین ۶۰,۰۱۰ دلار است که نشان می‌دهد از سطح ۵۹,۲۰۰ دلار عبور کرده است. این اتفاق پس از حادثه نافرجام سوء قصد به جان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و حامی سرشناس بیت کوین رخ داده است. تداوم قیمت بالای این سطح می‌تواند احتمال رسیدن به هدف قیمتی ۶۳,۸۰۰ دلار را بیشتر کند.

تغییرات احساسات بازار

در پست دیگری در ایکس، مارتینز فاش کرد که احساسات وزنی بیت کوین پس از سقوط اخیر قیمت به ۵۳,۳۰۰ دلار کاهش یافته است. طبق داده‌های سانتیمنت (Santiment)، این شاخص در روز ۵ ژوئیه (۱۵ تیر) به سطح منفی ۲ سقوط کرد که پایین‌ترین سطح از زمان سقوط بازار در مارس ۲۰۲۰ و آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ است.

احساسات منفی لزوماً نشانه خوبی برای قیمت بیت کوین نیست و می‌تواند سیگنالی برای کاهش بیشتر قیمت باشد. با این حال، اگرچه احساسات وزنی بیت کوین حدود یک هفته پیش به پایین‌ترین سطح چند ساله رسید، اکنون در حال حرکت به سمت مثبت شدن است. با این وجود، این شاخص هنوز در محدوده منفی قرار دارد و طبق پست مارتینز در روز شنبه ۱۳ ژوئیه (۲۳ تیر)، این شاخص اکنون در حدود منفی ۰.۴۷ قرار دارد که هنوز می‌تواند به معنای احتمال کاهش بیشتر قیمت ارز دیجیتال پیشرو باشد.

رفتار نهنگ‌های بیت کوین

در خبری دیگر، پلتفرم تحلیل درون زنجیره‌ای اینتو د بلاک (IntoTheBlock) بینش‌هایی درباره رفتار مقاومانه خوش‌بین‌های بازار بیت کوین در میانه روند نزولی فعلی بازار ارائه کرده است. طبق این گزارش، نهنگ‌های بیت کوین که به کیف پول‌هایی که بیش از ۱,۰۰۰ بیت کوین دارند اطلاق می‌شود، در هفته گذشته دست به خرید بیت کوین در ابعاد گسترده‌ای زده‌اند. بر این اساس، نهنگ‌ها در هفته‌ای که گذشت ۷۱,۰۰۰ بیت کوین خریداری کرده و از کاهش اخیر قیمت برای افزایش میزان دارایی‌های خود و خرید بیت کوین‌های بیشتر در کف قیمت استفاده کرده‌اند.

این اقدام به خرید گسترده می‌تواند سایر سرمایه‌گذاران خرد و متوسط را تشویق کند تا دارایی‌های بیت کوین خود را افزایش دهند و در نهایت به بهبود قیمت ارز دیجیتال پیشرو بازار کمک کند.

جمع‌بندی

بازار بیت کوین در هفته‌های اخیر شاهد نوسانات قابل توجهی بوده است. تحلیل‌های تکنیکال نشان می‌دهد که امکان صعود قیمت تا ۶۳,۸۰۰ دلار وجود دارد، اما این مسئله منوط به حفظ سطوح فعلی و شکست مقاومت‌های پیش رو است. از سوی دیگر، رفتار نهنگ‌های بازار و خرید قابل توجه آنها می‌تواند نشانه‌ای از اعتماد به آینده بیت کوین باشد.

آیا قیمت بیت کوین می‌تواند به بالای ۶۳,۰۰۰ دلار بازگردد؟

با این حال، احساسات منفی بازار هشداری است که نباید نادیده گرفته شود. سرمایه‌گذاران باید با احتیاط و در نظر گرفتن تمام جوانب، تصمیمات خود را اتخاذ کنند.

اشتراک گذاری

پست های مرتبط
Clear Filters
پست های توضیه شده
Clear Filters
Clear Filters

بیت‌ کوین (BTC) در حال حاضر در یک دوره رکود بین روایت‌های مختلف قرار دارد. هیجان و گمانه‌زنی‌های ناشی از…

بازی تلگرامی همستر کامبت (Hamster Kombat) در ماه‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین و داغ‌ترین ترندهای بخش ارزهای دیجیتال تبدیل…

ایلان ماسک به‌عنوان یک فرد جنجالی، پرحاشیه و ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شود. او همیشه سرتیتر اخبار بوده و طرفداران…

در هفته گذشته، بازار ارزهای دیجیتال شاهد نوسانات قابل توجهی بود. بیت کوین پس از یک سقوط قیمتی، نشانه‌هایی از…

Clear Filters
مارا دنبال کنید
پست های منتخب