Scroll Top
دادستانی یزد: خرید و فروش و نگهداری دستگاه‌های استخراج ممنوع است!

دادستانی یزد: خرید و فروش و نگهداری دستگاه‌های استخراج ممنوع است!

دادستانی یزد در خصوص خرید و فروش دستگاه‌های تولید ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین و استفاده از برق عمومی و صنعتی جهت این گونه فعالیت‌ها هشدار داد.

به گزارش انتخاب و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، در اطلاعیه دادسرای عمومی و انقلاب یزد آمده است: «دستگاه‌های ماینر و تجهیزات جانبی آن که برای این کار مورداستفاده قرار می‌گیرد قاچاق بوده و نگهداری و خرید و فروش آن ممنوع است و به پلیس فتا نیز ابلاغ شده تا با موارد آگهی آن در فضای مجازی برخورد کند.»

در این اطلاعیه نوشته شده است که این دستگاه‌ها موجب هدر رفتن انرژی برق شهری و صنعتی شده و بعضاً پوششی برای پولشویی است. ضمن اینکه سرمایه‌گذاری در این حوزه توسط دولت به رسمیت شناخته نشده و شهروندان باید مراقب باشند تا سرمایه‌های آن‌ها توسط افراد سودجو به هدر نرود.

لازم به ذکر است بیت کوین یکی از رایج‌ترین ارزهای دیجیتال است که در فضای مجازی خرید و فروش می‌شود و از طریق دستگاه‌هایی به نام ماینر که نوعی پردازشگر است، با مصرف برق بالا تولید می‌شود و برخی از افراد غیر حرفه‌ای و نا آگاه به مخاطرات سرمایه گذاری، در این حوزه سرمایه‌های خود را صرف این کار می‌کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: در حالی که تاکنون این سرمایه‌گذاری و خرید فروش در کشور رسمیت ندارد، تضییع حقوق احتمالی سرمایه‌گذاران نیز به‌راحتی قابل پیگیری نیست و برخی از کلاه‌برداران در فضای مجازی نیز از همین موضوع سوءاستفاده می‌کنند، بررسی‌ها نشان می‌دهد، برخی از دستگاه‌هایی که مورد تبلیغ قرار می‌گیرد، اساساً چنین قابلیتی را نداشته و افراد زیادی به همین جهت مالباخته شده‌اند.

اشتراک گذاری

پست های مرتبط
Clear Filters
پست های توضیه شده
Clear Filters
Clear Filters

به گزارش انتخاب، سخنگوی صنعت برق از افزایش ۷ درصدی تعرفه برق در سال ۹۸ برای تمام مشترکان و همچنین افزایش ۲۳…

تارنمای خبری چینی نوشت: سرمایه گذاران استخراج ارز دیجیتالی با توجه به هزینه های سنگین این اقدام در برخی کشورها…

یک دستگاه اتوبوس مسافربری در شهرستان ایجرود توسط پلیس آگاهی مورد بازرسی قرار گرفته که در این حین تعداد یک…

Clear Filters
مارا دنبال کنید
پست های منتخب