Scroll Top
هم‌بنیان‌گذار اپل یک ارز دیجیتال عرضه کرد

هم‌بنیان‌گذار اپل یک ارز دیجیتال عرضه کرد

استیو ووزنیاک (Steve Wozniak)، هم‌بنیان‌گذار شرکت اپل، خبر از ایجاد بازاری غیرمتمرکز برای تبادل انرژی توکنیزه‌شده داده است. پس از اپل و با ۴۵ سال فاصله، این دومین شرکتی است که ووزنیاک یکی از بنیان‌گذاران آن است.

به گزارش کریپتوبریفینگ، استیو ووزنیاک، هم‌بنیان‌گذار اپل، از پروژه جدیدی به نام ای‌فورس (Efforce) پرده‌برداری کرد که قرار است بازاری مبتنی بر بلاک‌ چین برای تبادل انرژی توکنیزه‌شده باشد.

این پلتفرم شرکت‌هایی را دور هم جمع می‌کند که می‌خواهند بهره‌وری انرژی خود را افزایش دهند و در عین حال، همکارانی داشته باشند که تمایل دارند بازپرداخت خود را با توکن دریافت کنند؛ این توکن‌ها نشان‌گر صرفه‌جویی در مصرف انرژی هستند.

فناوری بلاک ‌چین به‌دلیل آسیب‌رساندن به محیط زیست با مصرف انرژی بسیار زیاد، همیشه مورد انتقاد بوده است. با این حال، طبق ادعای ووزنیاک، ای‌فورس عملکرد متفاوتی خواهد داشت.

به گفته هم‌بنیان‌گذار اپل، پروژه جدید وی نقشی اساسی در ارتقای انرژی سبز و کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی خواهد داشت. استیو ووزنیاک در یک بیانیه مطبوعاتی اظهار داشت:

ما ای‌فورس را به‌عنوان اولین پلتفرم غیرمتمرکزی ایجاد کردیم که به همه امکان می‌دهد در پروژه‌های بهره‌وری انرژی در سرتاسر جهان شرکت کنند، از آنها بهره ببرند و تغییرات زیست‌محیطی قابل‌توجهی ایجاد کنند.

تیم ای‌فورس در وب‌سایت مدیوم اعلام کرد که توکن کاربردی این پروژه با نام اختصاری «WOZX» که از نام ووزنیاک گرفته شده است، روز ۳ دسامبر (۱۳ آذر) به صرافی HBTC‌ اضافه شده است.

ای‌فورس اولین پروژه بلاک چینی نیست که به دوست‌داران محیط زیست می‌پیوندد و وارد فضای انرژی سبز می‌شود. این پلتفرم با سایر پلتفرم‌های محبوب مبتنی بر بلاک چین در این حوزه، از جمله پاور لجر (Power Ledger)، ال‌او۳ انرژی (LO3 Energy) و وی‌پاور (WePower)، رقابت خواهد کرد.

نباید فراموش کرد که صرفاً نام ووزنیاک، به‌عنوان یکی از بزرگترین اسامی در حوزه فناوری، باعث موفق‌شدن این توکن نخواهد شد و سرمایه‌گذاری در آن هم مانند تمام پروژه‌های این حوزه پرخطر و با ریسک‌های فراوانی همراه است.

اشتراک گذاری

پست های مرتبط
Clear Filters
پست های توضیه شده
Clear Filters
Clear Filters

این روزها اخبار مسدود شدن اکسچنجها یا مبادله کنندگان ارزهای دیجیتال در چین سر و صدای زیادی کرده و باعث…

پلتفرم معاملاتی InvestFeed که در نیویورک مستقر است، برای اولین بار پلتفرم سهام خود را پایین آورد و  ارز رمزنگاری‌شده را…

Clear Filters
مارا دنبال کنید
پست های منتخب