Scroll Top
وضعیت خطرناک در بازارهای آمریکا؛ آیا قیمت بیت کوین منفجر می‌شود؟

وضعیت خطرناک در بازارهای آمریکا؛ آیا قیمت بیت کوین منفجر می‌شود؟

شاخص‌های رکود بازار اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا عمیق‌ترین سیگنال‌های هشدار از زمان پیش از بحران مالی سال ۲۰۰۸ را نشان می‌دهند. حالا سوال اینجاست: در صورت رخ دادن بحران اقتصادی ایالات متحده، آیا بیت کوین می‌تواند به عنوان یک ذخیره ارزش امن از سرمایه‌گذاران محافظت کند؟

تابستان ترسناک برای بازار آمریکا

به گزارش بیتکوینیست، به طور معمول در طول سال، ماه‌های تابستان دوره ثبات معاملات بازارهای سهام است، اما بعد از تصمیم اخیر دولت چین برای تشدید جنگ تجاری و تضعیف ارز خود در برابر دلار، ارزش سهام‌های اصلی ایالات متحده آمریکا، روز دوشنبه، بدترین روز معاملاتی خود در سال ۲۰۱۹ را تجربه کردند.

افزایش شک و تردید در پی این رویدادها، می‌تواند تأثیر چشمگیری در بازارهای مالی داشته باشد. بنابراین جای تعجب ندارد که سرمایه‌گذاران شروع به فروش سهام خود کنند.

وضعیت خطرناک در بازارهای آمریکا؛ آیا قیمت بیت کوین منفجر می‌شود؟

در میان این سروصداهای جنگ تجاری، یکی از عواملی که فراموش شده است، وارونگی منحنی بازدهی در بازارهای خزانه‌داری ایالات متحده است. ریسک وقتی بیشتر می‌شود که از سال ۱۹۶۰ تاکنون، هشت رکود اخیر ایالات متحده، دقیقا بعد از وارونه شدن منحنی بازدهی رخ داده است.

شاخص‌های اقتصادی داخلی در ایالات متحده تا حد زیادی پایدار بوده‌اند، مثلا رقم تولید ناخالص داخلی سالانه ۳.۱ درصد افزایش یافته و نرخ بیکاری در حال حاضر در پایین‌ترین سطح ۵۰ ساله اخیر یعنی ۳.۷ درصد است. با این حال، نوسانات اخیر در بازار اوراق بهادار نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نگران خطرات زود هنگامی هستند که می‌تواند آسیب جدی به چشم‌اندازهای هر دو گروه کسب و کارها و مصرف‌کنندگان برساند.

هجوم سرمایه‌ها به سمت بیت کوین؟

حالا سوال اصلی این است که آیا بازار بیت کوین توانایی پاسخ به هرگونه آشفتگی قریب‌الوقوع در بازار اوراق بهادار ایالات متحده را دارد؟ توجه بیشتر به حوزه ارزهای دیجیتال در طول سال جاری بیشتر در دوره‌هایی رخ داده که یا بازار سهام در حال نزول بوده یا گزارش‌های اقتصادی حاکی از وجود ضعف‌های کلان اقتصادی در آینده بوده است.

وضعیت خطرناک در بازارهای آمریکا؛ آیا قیمت بیت کوین منفجر می‌شود؟

ذخیره‌های ارزش امن بازار سنتی شامل دارایی‌هایی مانند طلا، اوراق قرضه و دلار آمریکا است، این در حالی است که دو مورد از سه دارایی ذکر شده مستقیماً تحت تأثیر اثرات منفی وارونگی منحنی بازده قرار می‌گیرند.

طلا تنها استثناء این گروه از دارایی‌های سنتی امن است، بنابراین عجیب نیست که ارزهای دیجیتال هم از تحولات اقتصادی اخیر بهرمند شوند زیرا علاوه بر طلا، بازار ارزهای دیجیتال هم می‌تواند گزینه‌ خوبی باشد.

در نهایت، سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال نظاره‌گر خواهند بود تا ببینند آیا این بازار واقعاً برای تعریف مجدد بیت کوین به عنوان یک صندوق سرمایه‌گذاری امن آماده است یا خیر. دوره رکود اقتصادی تقریباً همیشه همراه با کاهش سرمایه‌گذاری در بازار بورس بوده است و سرمایه‌گذاران سنتی سهام به دنبال مکان‌های دیگر برای حفظ ارزش ثروت خود هستند.

آیا بیت کوین می‌تواند برنده این نوع سناریوها شود؟ البته که هنوز باید منتظر باشیم. با این حال، روندهای اخیر حاکی از افزایش فزاینده تمایل به حفظ دارایی‌ها از طریق ارزهای دیجیتال در بین سرمایه‌گذاران است، خصوصا وقتی که تمام بازارهای دیگر در روند نزولی به سر می‌برند.

آیا بیت کوین می‌تواند در صورت رکود اقتصاد ایالات متحده از سرمایه گذاران محافظت کند؟ زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.

اشتراک گذاری

پست های مرتبط
Clear Filters
پست های توضیه شده
Clear Filters
Clear Filters

در جدیدترین نظرسنجی انجام گرفته در آمریکا، سرمایه گذاران انتظار سود و برگشت پول بیشتری را در سال آینده میلادی…

دولت کره جنوبی برای ارزیابی وضعیت محلی بازار و تجارت ارزهای دیجیتال یک جلسه اضطراری برگزار کرد. روز جمعه یک…

امروز، شاهد تغییر مسیر در بازار قیمتی بیت کوین هستیم. علی رغم اینکه پیش بینی شده بود، معاملات آتی بیت‌کوین…

Clear Filters
مارا دنبال کنید
پست های منتخب