Scroll Top
گزارش پنل جایگاه رمز ارزها در نظام عدالت کیفری ایران؛ چالش‌ها و ابهامات

گزارش پنل جایگاه رمز ارزها در نظام عدالت کیفری ایران؛ چالش‌ها و ابهامات

پنل «جایگاه رمزارزها در نظام عدالت کیفری ایران: چالش‌ها و ابهامات» روز گذشته (۲۱ آبان) در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد و کارشناسان و مقامات مربوطه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

سه تن از اعضای این پنل دکتر جواد جوادنیا، معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور، دکتر عباس آشتیانی معاون توسعه و کسب‌ و‌ کار شرکت سیتکس و دکتر محمود صابر، عضو هئیت علمی دانشگاه تربیت مدرس بودند که به ترتیب در موضوعاتی همچون «رویه‌ قضایی و چالش‌های پیش‌ روی ارزهای دیجیتال»، «ارزهای دیجیتال، مالکیت و ماهیت» و «تحلیل قوانین کیفری ناظر بر ارزهای دیجیتال» با یکدیگر به بحث و گفتگو پرداختند.

دکتر جواد جاویدنیا که به خوبی از حوزه ارزهای دیجیتال و بلاک چین شناخت دارد در این پنل به توضیح پیرامون روند قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال و ماینینگ در کشور و چالش‌های قضایی موجود در این حوزه پرداخت. بخشی از صحبت‌های دکتر جاویدنیا را از طریق فایل صوتی زیر گوش می‌کنید:

دکتر عباس آشتیانی که از فعالان مطرح و باسابقه بلاک چین و ارزهای دیجیتال در ایران است، در این پنل به تشریح کامل نوآوری انقلابی بلاک چین، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال پرداخت و بر عدم انفعال در این فضا تاکید کرد که می‌توانید از طریق فایل صوتی زیر بخشی از صحبت‌های ایشان را گوش کنید:

همچنین دکتر محمود صابر، وکیل پایه یک دادگستری و یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، قوانین ناظر بر حوزه ارزهای دیجیتال و بلاک چین را تحلیل کرد و ضمن اشاره به فرصت‌ها و تهدید‌ها، بر قانون‌گذاری صحیح این حوزه تاکید کرد. بخشی از اظهارات آقای صابر را می‌توانید از طریق فایل صوتی زیر گوش کنید:

اشتراک گذاری

پست های مرتبط
Clear Filters
پست های توضیه شده
Clear Filters
Clear Filters

رویداد «استخراج بیت کوین؛ تهدید یا فرصت» در ادامه‌ی سلسله نشست‌های گروه حکمرانی در عصر دیجیتال اندیشکده حکمرانی شریف برگزار…

برخی مسافران ایرانی برای خروج از ایران به جای دلار، بیت‌ کوین می‌خرند. این ادعایی است که یکی از رسانه‌های…

Clear Filters
مارا دنبال کنید
پست های منتخب