Scroll Top
نگرانی مدیرعامل تتر از قوانین MiCA

نگرانی مدیرعامل تتر از قوانین MiCA

به گفته پائولو آردوینو، چارچوب نظارتی آینده اروپا نگرانی های بانکی را برای صادرکنندگان استیبل کوین ایجاد می کند که می تواند ثبات فضای گسترده تر ارزهای دیجیتال را تهدید کند.

مقررات بازارهای دارایی های رمزنگاری شده (MiCA) اولین چارچوب نظارتی جامع برای صنعت کریپتو است و قرار است از 30 دسامبر به طور کامل اجرایی شود. تحت MiCA، صادرکنندگان استیبل کوین ملزم به نگه داشتن حداقل 60 درصد از دارایی های ذخیره در این کشور هستند. به گفته آردوینو، مدیر عامل تتر، ناشر بزرگترین استیبل کوین جهان، USDt که اخیرا ارزش بازار از 120 میلیارد دلار گذشته است، با توجه به اینکه بانک ها می توانند تا 90 درصد از ذخایر خود را وام دهند، ممکن است ریسک های سیستمی برای صادرکنندگان استیبل کوین ایجاد کند.

برخی از برجسته ترین صادرکنندگان استیبل کوین در گذشته با مشکلات بانکی مواجه بوده اند، در مارس 2023، سکه USD Circle دومین استیبل کوین بزرگ جهان، ارزش دلاری خود را از دست داد و تا 0.8774 دلار کاهش یافت. این کاهش پس از آن رخ داد که Circle نتوانست 3.3 میلیارد دلار ذخایر را از بانک سیلیکون ولی که 40 میلیارد دلار را از طرف ناشر استیبل کوین قبل از تعطیلی فعالیت هایش نگهداری می کرد، برداشت کند.

اشتراک گذاری

پست های مرتبط
Clear Filters
پست های توضیه شده
Clear Filters
Clear Filters

بلک‌راک (BlackRock)، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان، اکنون ده‌ها میلیارد دلار بیت کوین (BTC) در اختیار دارد. طبق افشاگری‌های این…

سرمایه‌گذاری در طلا از دیرباز انتخاب اول بسیاری از سرمایه‌گذاران برای محافظت از دارایی‌هایشان در برابر تورم و بی‌ثباتی‌های اقتصادی…

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، هم‌بنیانگذار اتریوم، اتهامات مبنی بر فروش غیرمسئولانه اتریوم (ETH) توسط بنیاد اتریوم را قویاً رد کرد….

Clear Filters
مارا دنبال کنید
پست های منتخب