فناوری بلاک چین در بسیاری از صنایع به ویژه در دنیای بازی های ویدیویی تحول بسیار بزرگی محسوب می شود. در میان این تغییرات، دنیای وب 3 رشد چشمگیری داشته است زیرا این فناوری به بازیکنان اجازه می دهد تا از طریق فعالیت ها و ماموریت های درون بازی به دستاوردهای واقعی و ملموس برسند. متأسفانه، بسیاری از این بازیهای P2E نتوانسته اند تجربیات عمیق و جذابی را ارائه دهند و با مکانیک های ساده، گرافیک ضعیف و گیم پلی خسته کننده، انتظارات را برآورده نکرده اند. در این بین بازی متال کور با هدف رفع این کاستی ها و ارائه یک تجربه بازی منحصر به فرد و شگفت انگیز وارد میدان شده است. MetalCore با استفاده از پیچیدگی و کیفیت بازی های AAA، دنیای متفاوت و همهجانبهای را به بازیکنان ارائه می دهد که به ندرت در فضای بلاک چین دیده می شود.
بازی متال کور چیست؟
بازی Metalcore یک تجربه جدید از بازی های بلاک چین است که به بازیکنان امکان سود بردن از دارایی های درون بازی را ارائه می دهد. MetalCore یک بازی تیراندازی اول شخص مبتنی بر توکن غیرقابل تعویض است که توسط استودیو 369 توسعه یافته و توسط آنریل انجین 4 طراحی شده است.
داستان بازی متال کور در شهری کابوس وار و سیاره ای جنگ زده می گذرد و بازیکنان می توانند برای تسلط بر سرزمین ها و کسب شکوه در نبردها شرکت کنند. در این بازی، بازیکنان می توانند در نبردهای بازیکن در مقابل بازیکن (PvP)، بازیکن در مقابل محیط(PvE) یا مبارزات جناح محور شرکت کنند.
MetalCore جذابیت بازی های سنتی را با مزایای ارز دیجیتال درون بازی و مالکیت دارایی دیجیتال ترکیب می کند. در واقع، یکی از ویژگی های کلیدی بازی متال کور، ادغام آن با فناوری بلاک چین است؛ به ویژه استفاده از بلاک چین سازگار با ماشین مجازی اتریوم(zkEVM) با دانش صفر. اثبات مفهوم این مشارکت، استراتژیک امنیت، مقیاس پذیری و سرعت تراکنش های درون بازی MetalCore را افزایش می دهد و تجربه بازی روان و قابل اعتماد را برای بازیکنان ضمانت می کند.
تیم توسعه دهنده بازی متال کور
بازی متال کور توسط کارشناسان معروفی راه اندازی شده است که عبارتند از:
- مت کندلر، به عنوان مدیر عامل، بیش از 20 کمپین مختلف بازی های ویدیویی و بیش از 100 بازی پیشرو بر اساس رایانه شخصی، کنسول، موبایل و واقعیت مجازی را رهبری کرده است.
- Dan Nikolaides به عنوان مدیر فنی بیش از 15 سال تجربه در این زمینه دارد.
- ویکتور لوپز یک کارگردان هنری است که به دلیل رهبری و ارائه استراتژی های خلاقانه برای بیش از 25 بازی شناخته شده است.
شایان ذکر است که بازی MetalCore تاکنون توانسته است در دو نوبت فاند خصوصی ۲۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند. برخی از سرمایه گذاران مهم این پروژه عبارتند از: دلفی ونچرز، گروه اسپارتان، برندهای انیموکا و غیره.
آشنایی با قسمت های مختلف بازی متال کور
کربروس (Kerberos)
سیاره ای منزوی و جنگ زده است که در آن بازیکنان به عنوان جنگجو در یک محیط جهان باز می جنگند. کاربران می توانند در میدان های نبرد پر از آدرنالین حرکت کنند و در نبردهای PvP و PvE شرکت کنند. مسیر افتخار برای بازیکنان با پایینترین رتبه ها، سربازان معمولی آغاز می شود و تا سازمان های قدرتمند ساکن در قلعه ها ادامه می یابد. این پیشرفت با بهبود شخصیت ها، زراد خانه ها و ماشین های نظامی امکان پذیر است. این پروژه بازیکنان را تشویق میکند تا متحد شوند و انجام وظایفی مانند دفاع و تسخیر قلعه ها و تکمیل ماموریت های نظامی را آسانتر میکند.
ماموریت و چشم انداز
تیم سازنده بازی متال کور منابعی را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد که برای موفقیت در بازی و کسب درآمد واقعی نیاز دارند. این پروژه به بازیکنان اجازه می دهد تا متحدان و دشمنان خود را انتخاب کرده و هر جلسه بازی را شخصی سازی کنند. به لطف دیدگاه استراتژیک اعضای تیم توسعه، بازی متال کور مکانیک های مختلفی را در گیم پلی خود ادغام می کند تا نیازهای روزافزون کاربران برای مبارزه، اکتشاف و ساخت و ساز را برآورده کند.
جناح ها و بارونی ها
بارونی ها دامنه هایی هستند که تحت سلطه افراد قدرتمندی هستند که به عنوان گروه های ممتاز عمل می کنند که بازیکنان می توانند در زیر پرچم خود با آنها مبارزه کنند. بازیکنان با پیوستن به دیگر اعضای بارونی خود تجربه و جوایزی به دست می آورند و می توانند منابع و کارت هایی را برای حمایت از متحدان خود در نبرد به اشتراک بگذارند. با افزایش تجربه و منابع، همه اعضا امتیازات جدیدی به دست می آورند. هر بارون باید به یکی از سه گروه وفاداری خود را اعلام کند: متال پانکس ها، گیر بریکرزها و هولی کورپوریشن. این تعهد و وفادار ماندن به آن در مبارزات دنیای بازی متال کور بسیار مهم است.
انواع فکشن ها در بازی متال کور
Metalcore به بازیکنان اجازه می دهد تا به یکی از سه گروه اصلی بپیوندند: Gearbreakers، Metal Punks وCorporation .Holy هر کدام از این دسته ها ویژگی ها و استراتژی های خاص خود را دارند که به طور مستقیم بر تجربه گیم پلی و استراتژی بازیکنان در میدان جنگ تاثیر می گذارد.
- :Gearbreakers این گروه بسیار سازماندهی شده و از نظر نظامی منظم است و بازیکنانی که به این گروه می پیوندند معمولاً از استراتژی های دقیق و مدیریت منابع برای به دست آوردن برتری در میدان جنگ استفاده می کنند. گیربکس ها به شدت بر روی تاکتیک های دفاعی و استراتژیک تمرکز می کنند.
- Metal Punks: این گروه بیشتر روی هرج و مرج تمرکز دارند و سبک بازی آنها تهاجمی و غیرقابل پیش بینی است. بازیکنان این جناح معمولا از تاکتیک های چریکی و حملات سریع برای ضربه زدن به دشمن استفاده می کنند. متال پانکس برای بازیکنانی که به دنبال مبارزه سریع و تهاجمی هستند عالی است.
- Holy Corporation: این جناح مبتنی بر اعتقادات مذهبی و نظام مقدس است و بازیکنان این گروه از نظر اخلاقی و عقیدتی به دنبال پیروزی در نبردها هستند. شرکت مقدس بیشتر بر استراتژی های کنترل منابع و استفاده از قدرت های ویژه برای حفظ موقعیت خود تمرکز می کند. انتخاب جناح در متال کور بسیار مهم است زیرا نه تنها بر سبک بازی بازیکن تأثیر می گذارد، بلکه در نتیجه نبردها و تعاملات تیمی نیز نقش اساسی دارد. هر جناحی نقاط قوت و ضعف خود را دارد و بازیکنان باید با در نظر گرفتن این ویژگی ها جناح مناسب را انتخاب کنند تا بهترین تجربه ممکن را از بازی به دست آورند.
نقشه راه توسعه بازی متال کور و محتوای آینده
بازی Metalcore در حال حاضر در نسخه بتای بسته است و توسعه دهندگان بازی برنامه های زیادی برای افزودن محتوا و بهبود تجربه بازی در آینده دارند. این نقشه راه شامل چندین مرحله از بروزرسانی ها و تغییرات در سال های آینده است که با هدف بهبود تجربه بازیکن و افزودن ویژگی های جدید به بازی انجام می شود.
در سه ماهه اول سال 2024 محتوای جدیدی به نام World Expansion به بازی اضافه شد که هدف آن افزایش عمق دنیای بازی و ارائه تجربه گسترده تری به بازیکنان است. همچنین در این دوره، پیشرفت های مربوط به قابلیت های بازی و تنوع سیستم لود آوت برای ارائه استراتژی های متنوع تر به بازیکنان در نظر گرفته شده است. در سه ماهه دوم سال 2024، PvP مبتنی بر جلسه معرفی خواهد شد که به بازیکنان امکان می دهد برای مدت محدودی در فعالیت های رقابتی شرکت کنند. همچنین بروزرسانی هایی در سیستم Faction Wars و Baronial progression وجود خواهد داشت که تجربه همکاری و رقابتی بازیکنان در دنیای جناح ها را بهبود می بخشد.
در سه ماهه سوم 2024، تمرکز بر بهبود ماموریت های داستانی و افزودن محتوای جدید برای ماموریت ها خواهد بود. علاوه بر این، سیستمهای اجتماعی جدیدی به بازی اضافه خواهند شد تا تجربیات تعاملی بیشتری را برای بازیکنان فراهم کنند. این ویژگی ها به بازیکنان اجازه می دهد تا در یک محیط اجتماعی و مشارکتی بازی کنند و تعاملات خود را با سایر بازیکنان گسترش دهند.