Scroll Top
ژورنال نویسی ترید چیست؟ راهنمای ساخت ژورنال معاملاتی

ژورنال نویسی ترید چیست؟ راهنمای ساخت ژورنال معاملاتی

در معاملات بازارهای مالی از جمله ارزهای دیجیتال، تنها تکیه به غرایز و تجربه‌های فنی، کافی نیست. برای تبدیل‌شدن به یک معامله‌گر موفق، نیاز به ابزارها و استراتژی‌های مناسب دارید. یکی از این ابزارهای مفید و حیاتی، ژورنال‌نویسی در ترید است. به‌طور خلاصه، ژورنال‌نویسی در ترید به‌شکلی دفترچه خاطرات شخصی معاملاتی شما است. این ابزار به شما کمک می کند تا تمام اطلاعات مهم مربوط به هر معامله، از جمله قیمت خریدوفروش، سود و زیان، کارمزدها و استراتژی مورداستفاده را ثبت کنید. اما ژورنال نویسی ترید چیست، در دنیای معامله‌گری چه کمکی به ما می‌کند و چرا هر معامله‌گری باید یک ژورنال معاملاتی مخصوص به‌ خود را داشته باشد؟

ژورنال نویسی ترید چیست؟

ژورنال نویسی ترید یا به‌عبارت دیگر، مجلهٔ تاریخچهٔ معاملاتی ارزهای دیجیتال، ابزاری کارآمد برای ثبت و بررسی معاملات تریدرها است. این ابزار که با نام‌هایی مانند ژورنال معاملاتی یا دفتر معاملاتی آن را می‌شناسیم به شما کمک می‌کند تا از تجربیات خود درس بگیرید، الگوها را بشناسید و استراتژی‌های معاملاتی خود را ارتقا دهید. اما ژورنال ترید دقیقاً چه چیزهایی را برای معامله‌گران ثبت می‌کند؟

  • اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها: شامل جفت ارزهای معامله‌شده، تاریخ معاملات انجام‌شده، قیمت خریدوفروش و کارمزدها است.
  • دلایل تصمیم‌گیری‌ها: پاسخ به سوالاتی از قبیل این که چرا این ارز را معامله کرده‌اید؟ چه تحلیلی انجام داده‌ید؟ چه عواملی در تصمیم شما نقش داشته‌اند؟
  • سودوزیان: هر معامله چه‌مقدار سود یا زیان به‌همراه داشته است؟
  • بازتاب شما در مورد نتایج: چه چیزی از این معامله آموختید؟ چه کاری را می‌توانید برای بهترشدن در آینده انجام دهید؟
ژورنال نویسی ترید چیست؟
ژورنال‌های ترید به شما کمک می‌کنند تا عملکرد خود را در معاملات به‌شکلی دقیق رصد کنید.

ثبت اطلاعات در ژورنال ترید اغلب به‌صورت دستی انجام می‌شود؛ البته نرم‌افزارهای مختلفی نیز برای این کار وجود دارند که می‌توانند فرآیند ثبت اطلاعات را تا حدودی خودکار انجام دهند. با وجود این امکان، شما باید استراتژی‌ها و دلایل خرید خود را به‌صورت دستی در ژورنال خود وارد کنید. ژورنال‌نویسی برای تمام طیف فعالین بازارهای مالی از معامله‌گران حرفه‌ای تا مبتدی، مفید و البته لازم است.

چرا ژورنال‌ نویسی ترید مفید است؟

  • درس‌گرفتن از تجارب قبلی: با بررسی معاملات گذشته خود، می‌توانید نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید و از اشتباهات خود درس بگیرید.
  • شناسایی الگوها: با مرور ژورنال ترید خود، می‌توانید الگوهایی را در رفتار بازار و عملکرد خودتان کشف کنید. این الگوها می‌توانند به شما در پیش‌بینی روندهای آینده و تصمیم‌گیری‌های بهتر در معاملات آتی کمک کنند.
  • اصلاح استراتژی‌ها: با تجزیه‌وتحلیل معاملات گذشته خود، می‌توانید استراتژی‌های معاملاتی خود را اصلاح و بهینه‌سازی کنید.

ممکن است این سوال به ذهن شما خطور کند که با وجود ابزارها و نمودارهای معاملاتی پیچیده، یادداشت‌برداری دستی چه ضرورتی دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که ژورنال معاملاتی ابزاری تکمیلی در کنار سایر ابزارهای معاملاتی است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال خود را با سایر عناصر ترکیب کنید و به درک عمیق‌تری از بازار و عملکرد خودتان برسید.

ژورنال‌ ترید چگونه کار می‌کند؟

یک ژورنال معاملاتی، آلبوم یا دفترچه‌ای است که اقدامات معاملاتی شما را ثبت می‌کند. شما می‌توانید یک صفحه در اکسل (Excel) برای ژورنال ترید خود ایجاد کنید؛ یا از یک دفترچه یادداشت مخصوص یا از برنامه‌ای مناسب برای این کار استفاده کنید.

در هنگام انجام هر معامله، باید جزئیات مهم و کلیدی از جمله تاریخ، نوع ارز دیجیتال مورد معامله، قیمت، مقدار، سود یا زیان و سایر جزئیات را در ژورنال معاملاتی خود یادداشت کنید. همچنین، دلایل و استراتژی‌های خود را نیز می‌توانید در آن ثبت کنید. استفاده از ژورنال ترید منجر به این خواهد شد که کمتر در دام رایج‌ترین اشتباهات تریدرها گیر بیفتید.

ژورنال‌ ترید چگونه کار می‌کند؟
مرور منظم ژورنال از طریق‌ تجزیه‌‎وتحلیل مداوم باعث می‌شود تا در مسیر درست حرکت کنید و از اشتباهات گذشته یاد بگیرید.

با گذشت زمان، این ژورنال به یک مرجع مفید از تجربیات شما تبدیل می‌شود. با بررسی معاملات قدیمی، الگوها و ترندها، واضح‌تر و دقیق‌تر می‌شوند. ممکن است متوجه شوید که برخی روش‌ها بهتر جواب داده‌اند یا حتی احساسات شما در تصمیمات معاملاتی تأثیر داشته‌اند!

مزایا و معایب ژورنال نویسی ترید چیست؟

همانند هر ابزار دیگری، ژورنال ترید ارز دیجیتال نیز مزایا و معایب خود را دارد. در این بخش از مقاله «ژورنال نویسی ترید چیست» به بررسی دقیق این موضوع می‌پردازیم تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا ژورنال‌نویسی برای شما مناسب است یا خیر.

مزایای ژورنال‌نویسی ترید

  • بهبود عملکرد معاملاتی: با ردیابی معاملات و تجزیه‌وتحلیل عملکرد خود، می‌توانید نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و استراتژی معاملاتی سودآورتری را تهیه کنید.
  • کاهش معاملات احساسی: تجزیه‌وتحلیل معاملاتی که در گذشته انجام داده‌اید به شما کمک می‌کند تا انضباط خود را حفظ کرده و از تصمیم‌گیری‌های احساسی دوری کنید.
  • افزایش انگیزه: مشاهده پیشرفت معاملات، انگیزه شما را برای ادامه مسیر حفظ می‌کند.
  • کمک به تصمیم‌گیری: در مواقعی که معامله‌ای دارید، ژورنال ترید می‌تواند با یادآوری موقعیت‌های مشابه در گذشته به شما در تصمیم‌گیری صحیح کمک کند.
  • ردیابی اهداف: ژورنال شما در راستای اهداف معاملاتی شما عمل می‌کند و پیشرفت را در مسیر رسیدن به اهدافتان رصد می‌کند.

معایب ژورنال‌نویسی ترید

  • زمان‌بربودن: ثبت و نگه‌داری منظم ژورنال معاملات، می‌تواند به‌خصوص برای معامله‌گران فعال، زمان‌بر باشد.
  • نرسیدن به نتایج فوری: ژورنال ترید به‌طور جادویی مهارت‌های شما را در یک شب ارتقا نمی‌دهد؛ چراکه یک فرآیند بلندمدت است و به شما کمک می‌کند تا در طول زمان، نقاط قابل بهبود را بشناسید.
  • نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی: ژورنال شما ممکن است شامل اطلاعات حساسی در مورد معاملاتتان باشد. لذا باید مراقب باشید که آن را کجا ذخیره می‌کنید و با چه کسانی به اشتراک می‌گذارید.

اگر مزایای ژورنال‌نویسی ترید برای شما بیشتر از معایب آن است، این ابزار می‌تواند کمک شایانی به شما در پیشرفت معاملاتتان کند. در ادامه، نحوه ایجاد و استفاده از ژورنال معاملات ارز دیجیتال را بررسی می‌کنیم.

چگونه ژورنال ترید بسازیم؟

اکنون که به پاسخی برای این سوال که ژورنال نویسی ترید چیست و کارکرد آن چگونه است، رسیدیم، ممکن است به‌دنبال راهنمایی برای چگونگی ایجاد آن باشید. در ادامه، برخی از فرمت‌های رایگان ژورنال ترید ارز دیجیتال را معرفی می‌کنیم که ممکن است در مسیر معاملاتی، کمک شایانی به شما کنند.

فرمت ژورنال‌ نویسی در ترید

انتخاب فرمت، اولین قدم برای ایجاد یک ژورنال ترید کارآمد است. شما می‌توانید از ابزارهای مختلفی برای این کار استفاده کنید، از جمله:

  • صفحات گسترده:
    • اکسل (Excel): این ابزار رایج برای ایجاد قالب‌های ژورنال معاملاتی مناسب است. می‌توانید از فرمول‌ها و توابع مختلف برای محاسبات خودکار و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها استفاده کنید.
    • گوگل شیت (Google Sheets): به شما امکان می‌دهد تا به‌صورت اشتراکی با دیگران روی ژورنال خود کار کنید و از هر دستگاهی به آن دسترسی داشته باشید.
  • یادداشت‌ها:
    • دفاتر کاغذی: اگر به روش سنتی‌تر علاقه دارید، می‌توانید از یک دفتر برای ثبت معاملات خود استفاده کنید.
    • برنامه‌های یادداشت‌برداری: برنامه‌هایی مانند اورنوت (Evernote) یا وان‌نوت (OneNote) به شما امکان می‌دهند تا به‌صورت دیجیتالی یادداشت‌برداری کنید و از تصاویر و اسناد نیز استفاده کنید.
نمونه‌ای از یک ژورنال ترید ارزهای دیجیتال در گوگل شیت
نمونه‌ای از یک ژورنال ترید ارزهای دیجیتال در گوگل شیت

پارامترهای ژورنال نویسی ترید چیست؟

قدم بعدی در ایجاد یک ژورنال معاملاتی کارآمد، انتخاب پارامترهای مناسب برای ردیابی و رصد معاملات و نتایج است. درحالی‌که نمونه‌های زیادی از ژورنال های معاملاتی آنلاین در دسترس هستند، ستون‌های خاص موجود در صفحات گسترده که هر کدام نماینده یک پارامتر هستند، ممکن است بسته به نیازهای شما متفاوت باشد.

پارامترهای ضروری در ژورنال نویسی ترید

  • ارز دیجیتال: نوع ارز دیجیتال (یا جفت ارزی) را که معامله می کنید، مشخص کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا عملکرد خود را در معاملات در بازارهای ارزهای مختلف ارزیابی کنید.
  • نوع معامله (خرید یا فروش): ثبت کنید که آیا ارز دیجیتال را خریده‌اید یا فروخته‌اید. این اطلاعات برای محاسبه نسبت سود به زیان شما در هر نوع معامله، ضروری است.
  • بستر معاملاتی: پلتفرمی را که در آن معامله انجام شده است، ثبت کنید تا کارمزدها، قابلیت استفاده و سایر ویژگی‌های پلتفرم‌های مختلف را با هم مقایسه کنید.
  • تاریخ و زمان: تاریخ و زمان دقیق ورودوخروج از معامله را ثبت کنید تا الگوهای زمانی بازار را شناسایی کنید.
  • جهت معامله (لانگ یا شورت): مشخص کنید که آیا معامله شما لانگ (خرید در انتظار افزایش قیمت) یا شورت (فروش در انتظار کاهش قیمت) بوده است.
  • قیمت ورودی، قیمت خروج و توقف ضرر: قیمت‌های دقیق ورود، خروج و حد ضرر را ثبت کنید تا بتوانید سودوزیان خود را در هر معامله محاسبه کنید.
  • سودوزیان (نتیجه): میزان سود یا زیان هر معامله را مشخص کنید. این اطلاعات برای ارزیابی کلی عملکرد معاملاتی شما ضروری است.
  • دلایل ورود یا خروج از معامله: تفکرات و تحلیل‌های خود را در زمان ورودوخروج از معامله ثبت کنید تا از اشتباهات خود درس بگیرید و استراتژی‌های خود را بهبود بخشید.

پارامترهای اختیاری در ژورنال نویسی ترید

  • اخبار و تحلیل: هرگونه اخبار یا تحلیل تکنیکالی که در تصمیم‌گیری شما برای معامله نقش داشته را ثبت کنید.
  • احساسات: احساسات خود را در زمان ورودوخروج از معامله ثبت کنید تا تأثیر احساسات بر تصمیم‌گیری‌های معاملاتی خود را درک کنید.

بیشتر بخوانید: معامله ارزهای دیجیتال براساس اخبار

نکات کلیدی

  • جزئیات: در هنگام ثبت معاملات خود تا حد امکان جزئیات را ذکر کنید.
  • تحلیل منظم: به‌طور منظم ژورنال خود را تجزیه‌وتحلیل کنید تا الگوها و نقاط ضعف خود را بشناسید.
  • صداقت: در ثبت اطلاعات معاملات خود صادق باشید.
  • قالب‌های آنلاین: از فرمت‌های آنلاین موجود برای ایجاد سریع و آسان ژورنال خود استفاده کنید.
  • نرم‌افزار: از نرم‌افزارهای تخصصی ژورنال‌نویسی ترید به‌منظور تجربه‌ای کارآمدتر استفاده کنید.

بهترین ژورنال‌ های ترید ارزهای دیجیتال

اگرچه تهیه یک ژورنال ترید برای شما ممکن است زمان‌بر باشد یا قابلیت‌های موردِنظرتان را نداشته باشد، ولی با وجود برنامه‌های ژورنال ترید ارز دیجیتال، این فرآیند ساده‌تر می‌شود. هر یک از این برنامه‌ها نقاط قوت‌وضعف خود را دارند.

در ادامه به برخی از بهترین ژورنال‌های ترید در ارزهای دیجیتال اشاره می‌کنیم:

TraderSync

تریدرسینک (TraderSync)، ژورنال تریدی قدرتمند و جامع است که ویژگی‌های متعددی از جمله ردیابی معاملات، تجزیه‌وتحلیل آن‌ها و گزارش‌دهی را فراهم کرده است. این پلتفرم، با قیمت‌های متناسب و امکاناتی که ارائه می‌دهد، گزینه مناسبی برای معامله‌گران حرفه‌ای است که به‌دنبال بهبود عملکرد معاملاتی خود هستند.

نمایی از صفحه خانه ژورنال ترید تریدرسینک (TraderSync)
نمایی از صفحه خانه ژورنال ترید تریدرسینک (TraderSync)

ویژگی‌های دیگر این پلتفرم شامل ردیابی جزئیات معاملات مانند قیمت‌های ورودی‌وخروجی، تعیین سطوح سودوزیان و گزارش‌دهی از عملکرد شما در طول زمان است.

Coin Market Manager

کوین مارکت منیجر (Coin Market Manager)، مجموعه‌ای از ابزارهای ضروری و درعینِ‌حال، کارآمد را برای ردیابی معاملات ارائه می‌دهد. این ابزار اگرچه به اندازه تریدرسینک غنی از امکانات نیست، اما برای معامله‌گران مبتدی و کسانی که به‌دنبال یک ابزار ساده و آسان برای مدیریت معاملات خود هستند، انتخاب ایده‌آلی است.

نمایی از صفحه خانه ژورنال ترید کوین مارکت منیجر (Coin Market Manager)
نمایی از صفحه خانه ژورنال ترید کوین مارکت منیجر (Coin Market Manager)

با کوین مارکت منیجر می‌توانید سبد معاملات خود را بررسی کنید و به تمام اطلاعات در یک فضای ابری دسترسی داشته باشید.

Edgewonk

اِج‌وُنک (Edgewonk)، یک ژورنال معاملاتی مبتنی بر فضای ابری است که مجموعه‌ای از ابزارهای قدرتمند را برای تجزیه‌وتحلیل معاملات در اختیار شما قرار می‌دهد. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا عملکرد خود را دقیق رصد کنید، زمینه‌های قابل‌بهبود را بشناسید و در نهایت به یک معامله‌گر حرفه‌ای تبدیل شوید.

نمایی از صفحه خانه ژورنال ترید اِج‌وُنک (Edgewonk)
نمایی از صفحه خانه ژورنال ترید اِج‌وُنک (Edgewonk)

برخی از مزایای کلیدی اِج‌وُنک عبارت‌اند از تجزیه‌وتحلیل دقیق معاملات، آزمایش استراتژی‌های معاملاتی، توانایی مدیریت ریسک و برخورداری از جامعه معامله‌گران.

Journalytix

ژورنالیتیکس (Journalytix)، یک ژورنال ترید است که با به‌کارگیری هوش مصنوعی به معامله‌گران در ارتقای عملکردشان کمک می‌کند. این پلتفرم با ارائه مجموعه‌ای از ابزارهای قدرتمند امکان ردیابی معاملات، تجزیه‌وتحلیل دقیق عملکرد و شناسایی نقاط قابل‌بهبود را فراهم می‌کند.

نمایی از صفحه خانه ژورنال ترید ژورنالیتیکس (Journalytix)
نمایی از صفحه خانه ژورنال ترید ژورنالیتیکس (Journalytix)

از ویژگی‌های کلیدی ژورنالیتیکس می‌توان به استفاده از هوش مصنوعی، شناسایی فرصت‌ها و قابلیت بهبود استراتژی‌ها اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: روش های ترید با هوش مصنوعی

TraderVue

تریدرویو (TraderVue یک ابزار قدرتمند و جامع برای معامله‌گران است که به شما کمک می‌کند تا معاملات خود را به‌طور کامل مدیریت و تجزیه‌وتحلیل کنید. این ژورنال معاملاتی، مجموعه‌ای از ویژگی‌های کاربردی مانند ردیاب معاملات، گزارش‌دهی و تحلیل، ادغام با سایر پلتفرم‌ها و قابلیت سفارشی‌سازی را ارائه می‌دهد.

نمایی از صفحه خانه ژورنال ترید تریدرویو (TraderVue)
نمایی از صفحه خانه ژورنال ترید تریدرویو (TraderVue)

در جدول زیر می‌توانید به‌صورت خلاصه، مقایسه بهترین ژورنال‌های ترید را مشاهده کنید:

ژورنال‌های ترید قیمت مزایا معایب
کوین مارکت منیجر طرح پایه رایگان
۶۹.۹۹ دلار در ماه برای طرح حرفه‌ای
۸۹.۹۹ دلار در ماه برای طرح سازمانی.
رابط کاربری ساده، ارائه تجزیه‌وتحلیل دقیق، طرح رایگان هم دارد. ویژگی‌های محدود، پشتیبانی محدود از صرافی‌ها
تریدرسینک ۲۹.۹۵ دلار در ماه برای طرح حرفه‌ای
۴۹.۹۵ دلار در ماه برای طرح پریمیوم
۷۹.۹۵ دلار در ماه برای طرح نخبگان.
ردیابی خودکار، مناسب برای معامله‌گران حرفه‌ای، گزارش‌های مفصل طرح پایه فقط اجازه ردیابی یک حساب را می‌دهد.همه محورهای نمودار، قابل تنظیم نیستند.
اج‌ونک ۱۶۹ دلار در سال
قیمت‌ها ممکن است بسته به کشور‌ها متفاوت باشد.
بک تست قدرتمند دارد، مقرون‌به‌صرفه، مناسب برای معامله‌گران حرفه‌ای برای سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت بهتر است. رابط کاربری پیچیده
ژورنالیتیکس ۴۷ دلار در ماه یا ۳۹۹ دلار در سال بک تست، به‌روزرسانی اخبار، ژورنال‌نویسی خودکار پیچیده برای مبتدیان
تریدرویو طرح پایه رایگان
طرح نقره ای: ۲۹ دلار
طرح طلایی: ۴۹ دلار
گزارش‌ها و تحلیل‌های داخلی، طرح رایگان دارد. فاقد برنامه تلفنی

چگونه از یک ژورنال ترید استفاده کنیم؟

پس از آموختن مفاهیم مرتبط با ژورنال نویسی ترید و شناخت بهترین پلتفرم‌های موجود، اکنون بهتر است بدانیم چگونه از این ابزار استفاده کنیم تا عملکرد معاملاتی خود را بهبود بخشیم.

همان‌طور که در طول مقاله اشاره کردیم، طی انجام هر معامله، جزئیات آن را دقیق و کامل یادداشت کنید و چیزی را از قلم نیندازید؛ سپس یادداشت‌های معاملات خود را مرور و بررسی کنید تا معاملات موفق و سودآور را ردیابی کنید. همچنین از اقداماتی که معاملاتی ضررده را همراه داشته است، خودداری کنید.

برای موفقیت در معاملات، اهداف خود را مشخص و برنامه‌ریزی کنید و پیگیر آن‌ها باشید. مرور منظم ژورنال از طریق‌ تجزیه‌‎وتحلیل مداوم باعث می‌شود تا در مسیر درست حرکت کنید و از اشتباهات گذشته یاد بگیرید.

به‌عبارت دیگر، ژورنال معاملاتی شما فقط یک ابزار ثبت معاملات نیست؛ بلکه یک راهنمای ارزشمند برای تبدیل‌شدن به یک معامله‌گر با هوش و استراتژی است.

آیا باید از ژورنال‌نویسی در ترید استفاده کنیم؟

آیا واقعاً برای معاملات ارزهای دیجیتال به یک ژورنال نیاز داریم؟ پاسخ به این سوال بستگی به چند عامل مهم مانند سبک معاملاتی، اهداف و دیدگاه شما دارد.

اگر معاملات خود را همراه با تحلیل‌هایی عمیق و دقیق انجام می‌دهید، ممکن است نیازی به یک ژورنال معاملاتی نداشته باشید. ولی اگر بازار ارزهای دیجیتال را به‌طور جدی دنبال می‌کنید و معاملات مکرر انجام می‌دهید، استفاده از یک ژورنال معاملاتی می‌تواند برای شما اطلاعات مهمی را به‌همراه داشته باشد.

همچنین، اگر معمولاً تصمیماتی می‌گیرید که نتایج مطلوبی ندارند، ژورنال معاملاتی می‌تواند به شما کمک کند. با ثبت و تجزیه و تحلیل دقیق معاملات، می‌توانید الگوهای اشتباهات خود را شناسایی و تغییرات آگاهانه‌ای را در استراتژی‌های خود ایجاد کنید.

ژورنال‌نویسی در ترید ارزهای دیجیتال
اگر بازار ارزهای دیجیتال را به‌طور جدی دنبال می‌کنید و معاملات مکرری انجام می‌دهید، استفاده از یک ژورنال معاملاتی برای شما امری حیاتی است.

البته نتیجه‌بخش‌بودن ژورنال معاملاتی نیازمند سرمایه‌گذاری زمانی است، اما قطعاً می‌تواند زحمات شما را جبران کند. همان‌طور که در مورد ارزهای دیجیتال و تحقیق در بازار، زمانی را اختصاص می‌دهید، باید بخشی از زمان خود را به برای ژورنال معاملاتی بگذارید که می‌تواند بازده قابلِ‌توجهی را در بهبود عملکرد معاملاتی شما داشته باشد.

در نهایت، استفاده از یک ژورنال معاملاتی یا عدم استفاده از آن، یک تصمیم شخصی است. ولی اگر متعهد به بهبود استراتژی‌های معاملاتی، یادگیری از تجربیات گذشته و پرورش رویکرد سیستماتیک معامله هستید، ژورنال معاملاتی می‌تواند به‌عنوان متحدی قدرتمند در کنار شما عمل کند.

سوالات متداول

ژورنال ترید چیست؟

ژورنال ترید ابزاری برای ثبت تمام معاملات شما است. معامله‌گران با بررسی معاملات گذشته، اشتباهات خود را پیدا کرده و عملکردشان را بهبود می بخشند. شما هم می‌توانید از این ابزار برای پیشرفت در معاملات استفاده کنید.

بهترین ژورنال ترید کدام است؟

در این مقاله چند نمونه از بهترین ژورنال‌های ترید از جمله ژورنالیتیکس، تریدرسینک و کوین مارکت منیجر آورده شده است.

آیا ژورنال ترید مفید است؟

بله، ژورنال ترید به شما کمک می‌کند تا اشتباهات گذشته را تکرار نکنید، تصمیمات معاملاتی گذشته را بهتر درک کنید و پیشرفت خود را در مدیریت ریسک و کنترل احساسات دنبال نمایید.

اجزای یک ژورنال ترید چیست؟

تاریخ و زمان معامله، ابزارهای معاملاتی، قیمت ورود و خروج، حجم معامله و نتیجه معامله.

تفاوت بین برنامه معاملاتی و ژورنال معاملاتی چیست؟

ژورنال ترید بخشی از برنامه معاملاتی است و سوابق فعالیت‌های معاملاتی شما را ثبت می‌کند.

جمع‌بندی

در جواب این سوال که ژورنال نویسی ترید چیست باید گفت که ژورنال نویسی در ترید در واقع معادل واقعی نام آن است؛ یک ژورنال یا دفتر ثبت تاریخچه که معاملات خود را در آن ضبط می‌کنید. می‌توانید ژورنال معاملاتی خود را از همان ابتدای ورود به بازارهای مالی ایجاد کنید یا از یک الگوی ژورنالی رایگان یا یک برنامه ژورنال معاملاتی استفاده کنید. بهترین نوع ژورنال برای شما به استراتژی و سبک معاملاتی شما بستگی دارد.

ممکن است اشتراک در برخی برنامه‌های ژورنال ترید ارزهای دیجیتال آنلاین، قیمت‌های بالایی داشته باشند، در این شرایط بهتر است خودتان ژورنال معاملاتی رایگانی را برای خود ایجاد کنید.

اشتراک گذاری

پست های مرتبط
Clear Filters
پست های توضیه شده
Clear Filters
Clear Filters

نمودار لحظه ای سلطه Tether فهرست مطالب Toggle نمودار لحظه ای سلطه Tether دامیننس تتر چیست؟ تتر چیست؟ دامیننس چیست؟…

در بازارهای مالی قیمت‌ها اغلب در یک روند مشخص حرکت می‌کنند. اما گاهی اوقات، این روندها با اصلاح‌های کوتاه‌مدت همراه…

زمانی‌‌که وارد بازارهای مالی به‌خصوص ارزهای دیجیتال می‌شوید ممکن است با چندین نوع معامله و راه کسب درآمد روبه‌رو شوید….

هرچند در مقالات ادعا می شود که با خرید از طریق ICO ، سرمایه گذاران مالک بخشی از دارایی ها…

Clear Filters
مارا دنبال کنید
پست های منتخب