Scroll Top
آلت سیزن چیست؟ Altseason ها را با این ترفندها شناسایی کنید!

آلت سیزن چیست؟ Altseason ها را با این ترفندها شناسایی کنید!

گاهی شاهد این هستیم که با رشد بیت کوین، آلت کوین‌ها رشد قیمتی تجربه نمی‌کنند! برخی از آلت کوین‌ها تا زمان نگارش این مقاله هنوز هم معادل ۸۰ درصد از سقف قیمتی خود (ATH) فاصله دارند. دلیل این رکود چیزی نیست جز فرا نرسیدن آلت سیزن! در واقع آلت سیزن دوره‌ای است که ارزهای دیجیتال (به‌ غیر از بیت کوین) یک رالی (Rally) یا جهش صعودی بسیار هیجانی و قدرتمند را ثبت می‌کنند. اما چگونه می‌توان فصل آلت سیزن یا فصل آلت کوین‌ها را تشخیص داد و از این جریان کسب سود کرد؟ با مطالعه این مقاله نکات و ترفندهایی با هدف شناسایی این دوره‌های متناوب از بازار فرا خواهید گرفت.

آلت سیزن (Altcoin Season) یا فصل آلت کوین‌ها چیست؟

آلت سیزن یا فصل آلت کوین‌ها به دوره‌ای هیجان‌انگیز در دنیای ارزهای دیجیتال اشاره دارد که در آن، شاهد رشد چشم‌گیر قیمت آلت کوین‌ها و ثبت عملکرد بهتر قیمتی آن‌ها نسبت به بیت کوین هستیم.

بیت کوین در جایگاه بزرگ‌ترین ارز دیجیتال، مانند یک ابرقدرت در بازار ارزهای عمل کرده و سهم بزرگی از حجم معاملات را به خود اختصاص می‌دهد. سهم ارزش بازار بیت کوین نسبت به ارزش بازار سایر ارزهای دیجیتال که به دامیننس بیت کوین (Bitcoin Dominance) معروف است، یک شاخص کلیدی در تحلیل بازار به حساب می‌آید.

آلت سیزن چیست
در آلت سیزن شاهد رشد چشم‌گیر قیمت آلت کوین‌ها نسبت به بیت کوین هستیم

در ابتدای ظهور ارزهای دیجیتال، دامیننس بیت کوین مقادیری بالای ۹۰ درصد بود. اما با افزایش محبوبیت آلت کوین‌ها، این تسلط به تدریج کاهش یافت. زمانی که ارزش بازار آلت کوین‌ها افزایش می‌یابد و از ارزش بازار بیت کوین پیشی می‌گیرد، می‌توان گفت که آغاز فصل آلت کوین‌ها را نوید می‌دهد.

در این بازهٔ زمانی یا به‌تعبیری یک فصل از بازار، آلت کوین‌ها، عملکردی بهتر از بیت کوین دارند و فرصتی عالی برای معامله‌گران ایجاد می‌کنند تا سبد ارزهای دیجیتال خود را متنوع سازند.

آلت کوین چیست؟

آلت کوین، مخفف عبارت Alternative Coin (یا به‌شکلی خلاصه Altcoin) و به‌معنای ارز دیجیتال جایگزین است که به هر ارز دیجیتال به‌غیر از بیت کوین گفته می‌شود. از زمان ظهور بیت کوین، هزاران آلت کوین با ویژگی‌ها و کاربردهای منحصربه‌فرد پابه‌عرصهٔ بازار گذاشته‌اند. اتر (ETH)، لایت کوین (LTC)، دوج کوین (DOGE) و کاردانو (ADA) تنها چندین نمونه از آلت کوین‌‌های محبوب این دنیای پرهیاهو هستند.

برترین آلت کوین‌های بازار ارزهای دیجیتال در آلت سیزن
اتر (ETH)، سولانا (SOL)، بایننس کوین (BNB)، آدا (ADA) و مانا (MANA) از برترین آلت کوین‌های بازار ارزهای دیجیتال هستند.

آلت کوین‌ها در واقع فراتر از یک ابزار برای معاملات دیجیتال عمل می‌کنند. این ارزها مزایا و ویژگی‌های متنوعی را ارائه می‌دهند که بیت کوین قادر به انجام آن‌ها نیست. برخی از مزایای آلت کوین‌ها عبارت‌اند از:

  • تراکنش‌های سریع‌تر: آلت کوین‌ها به‌طوری جدی در حال ارتقای سرعت تراکنش‌ها در شبکه هستند و در برخی موارد، سرعت تراکنش‌ها در آن‌ها به‌مراتب بیشتر از بیت کوین بیشتر است.
  • کارمزدهای کمتر: تراکنش‌ در شبکه‌ آلت کوین‌ها معمولا با کارمزدهای کمتری نسبت به بیت کوین انجام می‌شود.
  • بهبود حریم خصوصی: برخی از آلت کوین‌ها بر حفظ حریم خصوصی کاربران تمرکز دارند و امکان تراکنش‌های ناشناس یا شبه‌ناشناس را فراهم می‌کنند.
  • قراردادهای هوشمند: آلت کوین‌هایی مانند اتریوم، پلتفرمی برای ساخت و اجرای قراردادهای هوشمند ارائه می‌دهند که کاربردهای وسیعی در امور مالی، زنجیره تأمین و دیگر زمینه‌ها دارند.

دلیل سرمایه‌گذاری در آلت کوین‌ها چیست؟

دلایل متعددی برای خرید آلت کوین وجود دارد که در ادامه به بررسی دو مورد از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

  • افزایش دارایی‌ها به بیت کوین: بسیاری از سرمایه‌گذاران قبل از شروع آلت سیزن، سرمایه خود را از بیت کوین به آلت کوین‌ها منتقل می‌کنند؛ سپس زمانی که رالی آلت کوین‌ها به اوج خود رسید، دوباره آن‌ها را به بیت کوین تبدیل می‌کنند.
  • سرمایه‌گذاری بلندمدت: با وجود این‌که بسیاری از آلت کوین‌ها هنوز ارزش و ثبات خود را در بازار اثبات نکرده‌اند، اما به‌مرورزمان، برخی از آن‌ها رشدهایی تصاعدی را تجربه می‌کنند. همچنین کاربردهای نوآورانه در برخی از آلت کوین‌ها در صورت موفقیت در بلند مدت، می‌تواند افزایش قیمت قابل‌توجهی را برای توکن این پروژه‌ها به ارمغان بیاورد. افزایش قیمت‌های چندبرابری در دنیای آلت کوین‌ها غیرمعمول نیست و سرمایه‌گذاری بلندمدت، یک استراتژی رایج در این زمینه محسوب می‌شود.

چرا آلت کوین‌ها به بیت کوین وابسته هستند؟

وابستگی قیمت آلت کوین‌ها به بیت کوین در دنیای ارزهای دیجیتال موضوعی چالش‌برانگیز است. دلایل وابستگی آلت کوین‌ها به بیت کوین را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • وابستگی به نقدینگی بیت کوین: بسیاری از معاملات در بازار آلت کوین‌ها با استفاده از بیت کوین انجام می‌شود. خرید بیت کوین، پیش‌نیاز خرید برخی آلت کوین‌ها است که تقاضا برای بیت کوین را افزایش داده و قیمت آن را به سمت اهداف بالاتر هدایت می‌کند.
  • کلاس مشترک دارایی: بیت کوین و آلت کوین‌ها هر دو ارزهای دیجیتال هستند و در یک کلاس دارایی قرار گرفته و ریسک‌های مشترکی در سرمایه‌گذاری دارند. افزایش یا کاهش ریسک‌‌های سیستماتیک بر کلیت بازار ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد.
  • تأثیر بیت کوین به‌عنوان طلای دیجیتال: بیت کوین همچون طلای دیجیتال شناخته شده و ابزاری برای ذخیرهٔ ارزش محسوب می‌شود. در شرایط بحرانی یا پرنوسان بازار، سرمایه‌گذاران به بیت کوین پناه برده که منجر به افزایش تقاضا برای آن می‌شود.

نشانه‌ های آلت سیزن چیست؟

فصل آلت کوین‌ها یا آلت سیزن فرصت‌های بی‌نظیر را برای سرمایه‌گذاران جهت کسب سودهایی کلان فراهم می‌کند، اما به‌دلیل نوسانات بالا، شرط موفقیت در این بازه زمانی، دانش و آگاهی کافی است. در اینجا برخی از نشانه‌های کلیدی فصل آلت کوین‌ها را معرفی و بررسی می‌کنیم:

نشانه های آلت سیزن
نشانه‌های آلت سیزن چیست؟
  • کاهش دامیننس (ِتسلط) بیت کوین: زمانی که سرمایه‌گذاران از بیت کوین به سمت آلت کوین‌ها تمایل پیدا می‌کنند، نرخ تسلط (دامیننس) بیت کوین در بازار کاهش می‌یابد و این امر نشان‌دهندهٔ افزایش هیجان و تقاضای بیشتر برای آلت کوین‌ها است.
  • افزایش ارزش بازار آلت کوین‌های برتر: رشد ارزش بازار آلت کوین‌هایی مانند اتریوم (ETH)، سولانا (SOL) و کاردانو (ADA)، نشانه‌ای دیگر از فرارسیدن آلت سیزن است.
  • روندهای جدید در وب ۳.۰ و بلاک چین: ظهور فناوری‌های نوین در حوزهٔ ارزهای دیجیتال مانند دیفای (DEFI)، توکن‌های غیرمثلی (NFT) و حتی راهکارهای مقیاس‌پذیری لایه دو، می‌تواند تقاضا برای آلت کوین‌ها را به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهد.
  • احساسات صعودی در اقتصاد کلان: رشد و توسعه در بازارهای مالی به‌ویژه بازار سهام می‌تواند به‌نفع بازار ارزهای دیجیتال و آلت کوین‌ها باشد.

با آگاهی از این نشانه‌های کلیدی، انجام تحلیل‌های دقیق و مدیریت ریسک، می‌توان از این فرصت به‌طور کامل استفاده کرد.

ارتباط دامیننس بیت کوین با آلت سیزن چیست؟

یک سرمایه‌گذار هوشمند، همیشه در جست‌وجوی فرصت‌هایی جدید با پتانسیل سودآوری مناسب است. درک ارتباط بین شاخص تسلط یا دامینسس بیت کوین و آلت سیزن، یکی از آن مواردی است که می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین بازده را در سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشید.

تا اینجا متوجه شدیم که دامیننس بیت کوین یکی از معیارهای کلیدی برای تریدرها است تا بدانند چه زمانی آلت کوین‌های خود را بخرند یا بفروشند. انباشت دارایی‌ها به شکل آلت کوین ها زمانی که شاخص تسلط بیت کوین در حال افزایش است، استراتژی مناسبی نیست، زیرا سرمایه‌گذاران به‌طورکلی تمایل بیشتری به خرید و نگهداری بیت کوین نسبت به الت کوین‌ها دارند. این امر احتمالاً به این معنی است که این افراد در حال فروش آلت کوین‌های خود هستند که در نهایت منجبر به کاهش تقاضا و ریزش قیمت آن‌ها می‌شود.

نگهداری آلت کوین‌ها در چنین زمانی منجر به ضرر و ازدست‌رفتن فرصت‌های قابل‌توجهی خواهد شد. بنابراین در شرایطی که دامیننس بیت کوین در حال افزایش است، با نگهداری آلت کوین‌ها نه‌تنها مقادیری از سرمایهٔ خود را از دست می‌دهید، بلکه فرصت کسب سود از افزایش قیمت بیت کوین با خرید و نگهداری آن جا خواهید ماند.

نمودار دامیننس بیت کوین در کنار نمودار ارزش بازار آلت کوین‌ها
نمودار دامیننس بیت کوین در کنار نمودار ارزش بازار آلت کوین‌ها

نمودار نارنجی رنگ تصویر بالا شاخص توتال ۲ (ارزش کل بازار آلت کوین‌ها) را نشان می‌دهد. زمانی که دامیننس بیت کوین (نمودار کندل استیک) در حالت رشد بوده، ارزش بازار آلت کوین‌ها در حال رنج مایل به نزول قرار گرفته است.

بهترین زمان برای خرید آلت کوین‌ها چه موقعی است؟

زمانی که دامیننس بیت کوین در حال کاهش و سرمایهٔ در گردش در بازار در حال ورود به بازار آلت کوین‌ها است، بهترین زمان برای خرید آلت کوین‌ها است. به‌طورکلی، بزرگ‌ترین آلت سیزن‌ها هنگامی در بازار رخ داده‌اند که دامیننس (تسلط) بیت کوین، شدیدترین روند‌های نزولی را تجربه کرده است.

چگونه برای آلت سیزن آماده شویم؟

حال سوالی که پیش می‌آید این است که چه زمانی آلت سیزن اتفاق می‌افتد؟ به‌منظور آماده‌شدن برای فصل آلت کوین‌ها، ابتدا باید به تحقیق‌وبررسی دقیقی در مورد سرمایه‌گذاری‌هایی با پتانسیل بالا، چگونگی تنوع‌بخشی در سبد سرمایه‌گذاری و تعیین اهداف واقع‌بینانه بپردازید. صرافی‌های مختلف دسترسی سریع و آسان به خریدوفروش آلت کوین‌های مختلف را فراهم می‌کنند تا سرمایه‌گذاران بتوانند گزینه‌های مختلف را بررسی و ارزیابی کنند.

آلت کوین‌های پیشرو در آلت سیزن کدام‌اند؟

گاهی در طول آلت سیزن و در میانهٔ روند کاهشی دامیننس بیت کوین، گروهی از آلت کوین‌ها رهبری بازار را بر عهده می‌گیرند. برخی از این آلت کوین‌های پیشرو در بازار عبارت‌اند از:

  1. ریپل (Ripple): ریپل با بلاک‌ چین متمرکز خود به‌عنوان یک پلتفرم برای انتقال پول به سراسر جهان شناخته می‌شود.
  2. سولانا (Solana): سولانا یک شبکه بلاک چینی است که قابلیت اجرای قراردادهای هوشمند و ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکزسریع را با کارایی بالا دارد.
  3. یونی‌سواپ (Uniswap): صرافی یونی‌سواپ یکی از معروف‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز است که بر روی شبکهٔ اتریوم فعالیت می‌کند.
  4. اتریوم (Ethereum): اتریوم به‌عنوان بزرگترین آلت کوینِ بازار ارزهای دیجیتال، نقش بسیار مهمی را در شروع آلت سیزن ایفا می‌کند.

برای دستیابی به اطلاعاتی به‌روز و آگاهی از تحولات در حوزهٔ ارزهای دیجیتال، می‌توانید به منابعی از جمله کوین‌تلگراف (Cointelegraph) و کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap) مراجعه کنید. این منابع به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات جدید را دریافت کرده، تحلیل کنید و تصمیمات بهتری را در مورد سرمایه‌گذاری‌های خود بگیرید.

علایم شروع آلت سیزن چیست؟

با درنظرگرفتن همهٔ این عوامل، یک تریدر با توجه به سه هشدار زیر در بازار، می‌تواند به‌دنبال سیگنال‌هایی باشد که ممکن است نشان‌دهندهٔ نزدیک‌شدن فصل آلت کوین‌ها باشند:

  • بیت کوین از رشدی پایدار برخوردار است؛ افزایش تدریجی قیمت بیت کوین می‌تواند خریداران جدید را به سمت آلت کوین‌هایی که ارزان‌تر از بیت کوین هستند، سوق دهد.
  • ارزش بازار آلت کوین‌های برتر در حال افزایش است؛ نگاهتان را از روی ۲۰ آلت کوین برتر باز برندارید! اگر روندی صعودی در ارزهایی مانند مواردی که بالاتر گفته شد، مشاهده کردید، احتمالاً آلت سیزنی بزرگ در شرف آغاز است.
  • روندهایی جدید در وب ۳.۰ و بلاک‌چین در حال ظهور هستند؛ اگر ترندهایی جدیدی در این فضا، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرده باشند، احتمالاً به‌زودی شاهد شروع آلت سیزن خواهیم بود. این بحث‌ها در شبکه‌های اجتماعی مانند دیسکورد و توییتر شکل می‌گیرند.
علایم شروع آلت سیزن
با هدف مشاهده نشانه‌هایی از آلت سیزن، نگاهتان را از روی ۲۰ آلت کوین برتر باز برندارید!

آلت سیزن‌های قبلی به ما چه آموختند؟

آلت سیزن‌هایی مانند آن‌هایی که در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ رخ دادند، به وضوح پتانسیل کسب سودهای کلان برای سرمایه‌گذاران را نشان می‌دهند. این افراد با درک روندها و تحولات بازار، سودهای قابل‌توجهی کسب کردند.

آلت سیزن‌های گذشته به ما آموختند که در طول آن‌ها، آلت کوین‌های با ارزش بازار بیشتر پیشرو خواهند بود. برای مثال اتریوم و بایننس کوین، قبل از آلت کوین‌های با ارزش بازار کوچک‌تر، پامپ قیمتی را تجربه می‌کنند.

رشدهای نمایی‌ پیشین نشان داده‌اند که این جریان معمولاً پس از این اتفاق می‌افتد که بیت کوین افزایش قیمت زیادی داشته باشد و سپس مدتی در یک محدودهٔ عرضی قیمت حرکت کند. این نوسانات باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران به‌دنبال کسب سود در آلت کوین‌ها باشند. در نهایت این چند نکته را نیز در خاطر داشته باشید که:

  • گذشته تضمینی برای آینده نیست؛
  • سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال با ریسک همراه است؛
  • و قبل از سرمایه‌گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید و با احتیاط عمل کنید.

شاخص آلت سیزن چیست؟

شاخص فصل آلت کوین (Altcoin Season Index) را می‌توانید از وب سایت بلاک‌چِیر سنتر و این لینک مشاهده کنید. این شاخص، وضعیت ۵۰ آلت کوین برتر از منظر ارزش بازار را بررسی کرده و در‌صورتی که ۷۵ درصد از آن‌ها در طول ۹۰ روز گذشته، عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین ثبت کرده باشند، هشداری مبنی بر این که فصل آلت کوین‌ها آغاز شده، صادر می‌کند.

فصل آلت کوین‌ها، به‌طور رسمی در زمان یا تاریخ خاصی آغاز نمی‌شود. هیچ‌کس با اطمینان نمی‌داند که چه زمانی شروع شده یا کی به پایان می‌رسد. اما شاخص‌های خاصی وجود دارند که می‌توانند در شناسایی آغاز فصل آلت کوین به ما کمک کنند. بنابراین، به‌جای این که منتظر یک اعلام رسمی از سمت منابع مبنی بر شروع آلت سیزن باشید، می‌توانید از شاخص فصل آلت کوین، به‌عنوان راهنمایی مفید در مسیر سرمایه‌گذاری خود استفاده کنید.

شاخص آلت سیزن
شاخص آلت سیزن یا Altcoin Season Index

البته باید بدانیم که طبیعی است که این شاخص، شاخصی پیرو بوده و شما شروع فصل آلت کوین‌ها را از دست خواهید داد، اما با اطمینانی بیشتر می‌توانید فصل آلت کوین‌ها را شناسایی کرده و ریسک معاملات خود را کاهش دهید

چگونه از آلت سیزن استفاده کنیم؟

نکات کلیدی با هدف استفاده از آلت سیزن را می‌توان در چندین مورد زیر خلاصه کرد:

  • قبل از شروع یا در ابتدای آلت سیزن، سبد خود را با آلت‌ کوین‌ها متنوع کنید.
  • با افزایش قیمت‌ها، قبل از پایان آلت سیزن و سقوط قیمت‌ها، سود خود را نقد و ذخیره کنید.
  • به‌دنبال سقف‌های قیمتی نباشید و تنها از سودهای خود لذت ببرید!
  • فراموش نکنید، آلت سیزن مشابه طوفانی است که سریع شروع شده و به‌سرعت هم به پایان می‌رسد.

آلت سیزن چه ریسک‌هایی دارد؟

با وجود تمام مزایا و جذابیت‌های آلت سیزن، آگاهی از ریسک‌ها و چالش‌های پیش‌ِرو برای سرمایه‌گذاری، رویکردی عاقلانه و ضروری است. این چالش‌ها را به عوامل زیر می‌توان مربوط ساخت:

  1. نوسانات بازار: قیمت آلت کوین‌ها در این بازهٔ زمانی، نوسانات شدیدی را تجربه می‌کند. نوسانات، می‌تواند سود به همراه داشته باشد، اما درعین‌حال، زیان‌های بالقوه را نیز به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.
  2. تغییرات نظارتی: مقررات دولتی، نقش مهمی در آینده بازار ارزهای دیجیتال ایفا می‌کنند. هرگونه تغییر در قوانین و مقررات، می‌تواند بر قیمت آلت کوین‌ها تأثیری منفی بگذارد.
  3. کلاهبرداری‌ها: متأسفانه در آلت سیزن، شاهد افزایش کلاهبرداری‌ها و پروژه‌های تقلبی هستیم. سودجویان با وعده‌های دروغین، به‌دنبال جذب سرمایه افراد ناآگاه هستند. از جمله پروژه‌های کلاهبرداری در آلت سیزن‌های قبلی می‌توان به وان کوین (OneCoin) و بیت کانکت (BitConnect) اشاره کرد.

چگونه بیشترین سود و کمترین ضرر را در آلت سیزن داشته باشیم؟

بدون استراتژی مناسب در فصل آلت کوین‌ها، فرصت‌ها می‌توانند به ضررهایی سنگین تبدیل شوند. رعایت موارد زیر شما را در سرمایه‌گذاری در آلت سیزن، امن نگه خواهد داشت:

  • تعیین اهداف واقع‌بینانه: قبل از هر چیزی، باید میزان سرمایهٔ خود را مشخص کنید و با توجه به آن، استراتژی سرمایه‌گذاری مناسبی را انتخاب کنید. بررسی دقیق وایت‌پیپر (Whitepaper) و بررسی پروژه‌های معتبر از گام‌های ضروری در این مرحله است.
  • کنترل احساسات: احساساتی مانند ترس، طمع و فومو (FOMO) یا به‌اصلاح ترس از دست دادن می‌توانند بزرگ‌ترین دشمنان شما در معاملات باشند. اجازه ندهید احساسات بر تصمیم‌گیری‌های شما چیره شوند.
  • مدیریت ریسک:
    • ریسک به ریوارد (Risk to Reward): قبل از سرمایه‌گذاری در هر آلت کوینی، نسبت ریسک به ریوارد (پاداش) را محاسبه کنید تا از ریسک‌ها و پتانسیل این سرمایه‌گذاری آگاه شوید.
    • حد ضرر (Stop Loss): برای محدودسازی ضررهای احتمالی خود از سفارشات حد ضرر در معاملات خود استفاده کنید.
    • تنوع‌بخشی به سبد سرمایه‌گذاری: تمام سرمایه خود را در یک آلت کوین سرمایه‌گذاری نکنید! تنوع‌بخشی به سبدتان، ریسک را به‌صورت قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.
    • تعیین اهداف سود: قبل از ورود به هر معامله، هدف سود خود (Take Profit) را مشخص و به‌محض رسیدن به آن سطح قیمتی، سود را برداشت کنید.
تنوع‌بخشی به سبد سرمایه‌گذاری در آلت سیزن
برای کنترل ریسک، تمام سرمایه خود را در یک آلت کوین سرمایه‌گذاری نکنید!

جمع‌بندی

آلت سیزن به دوره‌ای گفته می‌شود که تلسط یا دامیننس بیت کوین (Bitcoin Dominance) بر بازار کاهش یافته و در مقابل، ارزش بازار آلت کوین‌ها شروع به رشد می‌کند.

در آلت سیزن، اکثر آلت کوین‌هایی که شبکه و جامعه‌ای قدرتمند دارند، شروع به نوسان در رالی‌ها یا روندهای صعودی چشم‌گیری می‌کنند. با درک و شناخت نشانه‌های آلت سیزن، مطلع‌ماندن از روندها و تحولات بازار و به‌کارگیری استراتژی‌هایی برای به حداکثررساندن سود و به حداقل‌رساندن ضرر، می‌توانید از این فرصت نهایت استفاده را ببرید.

اشتراک گذاری

پست های مرتبط
Clear Filters
پست های توضیه شده
Clear Filters
Clear Filters

حتی خوش‌بین‌ترین سرمایه‌گذار چین لینک هم فکر نمی‌کرد که این ارز دیجیتال طی دو سال ۶,۰۰۰ درصد رشد کند. در…

مارا دنبال کنید
پست های منتخب