Scroll Top
هاروست فایننس (Harvest Finance)

هاروست فایننس (Harvest Finance)

کسب و کار غیرمتمرکز یا دیفای در دنیای ارزهای دیجیتال روز به روز فراگیر شده و مقبولیت بیشتری پیدا کرده است؛ امروزه بسیاری از کاربران این حوزه، از ویژگی های پروتکل های مختلف برای افزایش بازده سرمایه و سایر موارد مالی بهره می برند. یکی از پروتکل هایی که امروزه سر و صدای زیادی به پا کرده است، هاروست فایننس (Harvest Finance) با توکن خود به نام ارز FARM است. می‌توان Harvest Finance را نمونه‌ای از پلتفرم‌های DeFi برای ایجاد بازگشت سرمایه و پیشبرد استراتژی‌های مالی کاربران دانست. امکانات و زیرساخت‌ های این پروژه، برای هر سرمایه‌گذار ارز دیجیتال راحت و قابل دسترس است. برای آشنایی بیشتر با این پروتکل تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

Harvest Finance چیست؟

هاروست فایننس چیست؟

هاروست فایننس یک پروتکل مالی غیرمتمرکز در حوزه DeFi است که با هدف ارائه بازدهی مناسب و پویاتر برای سرمایه گذاران این حوزه فعالیت می کند. در واقع، این پروژه سعی دارد با خودکارسازی فرآیند استفاده از استراتژی‌های کشاورزی عملکرد، بهترین بازده را برای کاربران فراهم کند. شاید در اولین نگاه به پروژه Harvest Finance فکر کنید که با پروژه دیگری در زمینه DeFi روبرو هستید که مانند بسیاری از پروژه های این حوزه، قابلیت های مشترکی مانند ییلد فارمینگ و دیگر قابلیت ها را برای بازدهی ارائه می دهد.

پروژه Harvest Finance یک پروتکل تجمیع بازده است که به طور خودکار وجوه کاربران را با اجازه آنها سرمایه گذاری می کند و سرمایه آنها را در معرض رشد و بازدهی بهتر قرار می دهد. به عبارت ساده می توان این پروژه بلاک چین را نوعی پروتکل مدیریت دارایی و ایجاد بازده به صورت تخصصی در زمینه DeFi در نظر گرفت که به همه سرمایه گذاران امکان استفاده از استخرهای نقدینگی مختلف، استیکینگ، ییلد فارمینگ و تمامی موارد ممکن را می دهد.

تیم توسعه دهنده ارز هاروست فایننس

ارز دیجیتال Harvest Finance که فعالیت خود را از سال 2020 آغاز کرد، دارای بنیانگذاران و توسعه دهندگان ناشناخته ای است و تیم توسعه دهنده این پروژه معروف بلاک چین، نشان دهنده حضور بازیگران بازار ارزهای دیجیتال نیست. تنها نامی که در بین توسعه دهندگان یا بنیانگذاران پروژه هاروست فایننس ظاهر می شود، فردی با نام مستعار “Bread” است. تحت این نام، این شخص به عنوان ارائه دهنده اطلاعات فنی، وایت پیپر و اهداف پروژه به جامعه DeFi شناخته می شود.

ایجاد پلتفرم غیرمتمرکز هاروست فایننس ارتباط تنگاتنگی با محبوبیت DeFi در سال‌های 2019 و 2020 داشت که همه فعالان بازار، این موفقیت را مدیون شبکه بلاک چین اتریوم هستند. در واقع، با معرفی قابلیت‌های جدید DeFi و ظهور فایننس غیرمتمرکز آن، پلتفرم‌های ییلدفارمینگ مانند Harvest Finance مورد توجه بسیاری قرار گرفته‌اند.

تاریخچه شکل گیری پروژه هاروست تاکنون فراز و نشیب های زیادی را به خود دیده است و این پروژه از زمان راه اندازی در تاریخ 1 سپتامبر 2020 تا به امروز عوارض جانبی زیادی را ایجاد کرده است. پلتفرم غیرمتمرکز هاروست در روزهای ابتدایی خود موفقیت بزرگی را تجربه کرده است، به طوری که بسیاری از سرمایه گذاران از دیفای استقبال می کنند و کاربران برای استفاده از ویژگی ییلد فارمینگ هجوم آورده اند؛ به حدی که ارزش کل قفل شده (TVL) آن در کمتر از یک هفته، به یک میلیارد دلار رسید.

این موفقیت بیش از 30 روز به قوت خود باقی نماند و در جریان هک بزرگ فلش این پروتکل و سرقت 24 میلیون دلار استیبل کوین، ارزش قفل شده این پروژه، تنها در دو روز،  به مرز 290 میلیون کاهش یافت. با تمام این تفاسیر، حتی اگر پلتفرم هاروست دیگر نتواند به ارزش کل قفل شده 1 میلیارد دلاری خود بازگردد، این پروژه یکی از اولین پروژه های دیفای با رویکرد تجمیع کارایی باقی می ماند و می تواند برای بسیاری از کاربران DeFi، خواه مبتدی و حرفه ای مفید باشد.

معرفی توکن فارم

معرفی توکن فارم

پروتکل غیرمتمرکز هاروست فایننس، توکن بومی خود را با نماد FARM که نوعی توکن ERC-20 در شبکه اتریوم است معرفی کرد. از این توکن برای ایفای نقش حاکمیت، پاداش و بهینه سازی فرآیند تولید محصول استفاده می شود. این توکن نقش بسیار مهمی در پلتفرم هاروست ایفا می کند و به عنوان مشوق اصلی از جمله پاداش برای شرکت در استخر تقسیم سود استفاده می شود. در واقع، سپرده گذاران استخرهای هاروست، علاوه بر بهره مندی از رشد FASSET سرمایه گذاری شده، توکن های FARM را به عنوان بخشی از پاداش های خود به دست خواهند آورد.

پروتکل هاروست فایننس چگونه کار می کند؟

عملکرد پروتکل دیفای هاروست با رویکردهای مدیریت شده آن تحت حمایت قراردادهای هوشمند برای ایجاد بازده سرمایه کاربران خلاصه می شود. در واقع می توان عملکرد این پروتکل را در موارد زیر خلاصه کرد:

بر اساس این ساختار، کاربران وجوه خود را به صندوق هاروست واریز می کنند تا از واریز این مقدار دارایی و برنامه هایی با هدف افزایش کارایی پروژه بهره مند شوند.

  • هر صندوق پروتکل هاروست یک استخر ییلد فارمینگ است که توسط یک قرارداد هوشمند مبتنی بر شبکه اتریوم مدیریت می شود. این استخر به عنوان مخزن وجوه جمع آوری شده از بسیاری از کاربران عمل می کند و سود سپرده هر کاربر را به آن باز می گرداند.
  • این پروتکل وجوه کاربران را به عنوان تجمیع کننده بازده جمع آوری می کند و از این وجوه برای سهام و استفاده در استخرهای نقدینگی دیگر پلتفرم ها استفاده می کند. این رویکرد علاوه بر کاهش هزینه های گس در شبکه، بهره وری بیشتری را از طریق سرمایه تجمیع بیشتر فراهم می کند.
  • در خزانه‌های قرارداد هوشمند هاروست که برای ییلد فارمینگ استفاده می‌شود، طبق توضیحات پروژه، 70 درصد از سود ایجاد شده به سپرده‌گذاران بازگردانده می‌شود. از سوی دیگر، 30 درصد باقیمانده سود صرف خرید ارز دیجیتال بومی پروتکل به نام فارم می شود که بین شرکت کنندگان استخرها توزیع می شود.
  • بخش مهمی از عملکرد و اجرای قابلیت‌های ییلد فارمینگ عملکرد این پروژه به مفهوم Fasets برمی‌گردد که به روشی اشاره دارد که هر خزانه‌داری برای بهینه‌سازی عملکرد تخصیص یافته به هر کاربر، پیشنهاد می‌کند.

هدف هاروست فایننس چیست؟

هدف هاروست فایننس چیست؟

پروتکل تجمیع سود هاروست، از زمان راه اندازی پروژه در سال 2020 تا به امروز، با هدف دسترسی آسان و بازدهی مناسب برای کاربران دیفای فعالیت می کند. در واقع این هدف از ساختار پروژه و رویکردهایی که تا زمان نگارش این مقاله دنبال شده، مشخص است.

مهمتر از همه، اگر از تجارت غیرمتمرکز دیفای و قابلیت های آن صحبت کنیم، فعالان ارز دیجیتال به دو دسته تقسیم می شوند. کاربرانی که درک خوبی از نحوه عملکرد حوزه دیفای ندارند و کاربرانی که با وجود درک عمیق از رویکردهای این دامنه، راه درست افزایش کارایی را نمی دانند.

در واقع هدف و رویکرد اصلی پروژه هاروست ساده سازی فرآیند افزایش کارایی از طریق کسب و کار غیرمتمرکز DeFi است و در این راستا استفاده از این پلتفرم هم برای مبتدیان و هم برای حرفه ای ها در این زمینه مفید تلقی می شود.

با استفاده از پلتفرم ییلدفارمینگ از هاروست، هر کاربری که دانش اولیه در این زمینه ندارد و نیازی به ایجاد استراتژی های پیچیده برای کسب سود نداشته باشد، می تواند با جمع آوری سرمایه در خزانه، سود مناسب و بخشی از اکوسیستم هاروست را دریافت کند.

تاثیر هاروست فایننس بر بهبود استراتژی فارمینگ

با هدف بهینه‌ سازی استراتژی‌های فارمینگ برای کاربران، پلتفرم هاروست تلاش می‌کند تا با استفاده از پروتکل‌های مختلف از حوزه دیفای و ادغام چندین استراتژی ییلد فارمینگ متنوع، این فرآیند را در یک پلتفرم نهایی کند. در واقع، سیستم قرارداد هوشمند هاروست به طور خودکار وجوه کاربران را به فعال ترین فرصت های دیفای اختصاص می دهد و بازده مناسب را از پلتفرم های مختلف دیفای جمع آوری می کند. این رویکرد به کاربران اجازه می دهد تا از پروتکل های مختلف دیفای به طور همزمان پاداش دریافت کنند.

با تمام ویژگی های فوق، این پلتفرم طیف گسترده ای از ییلد فارمینگ را پوشش می دهد و طیف متنوعی از ارزهای دیجیتال و پروتکل های دیفای را برای بهینه سازی فرصت های فارمینگ سودآور به کاربران ارائه می دهد. بخش مهم و قابل توجهی از رویکردهای پروژه FARM که تأثیر بسزایی در بهبود کارایی فارمینگ دارد، استفاده از بهره مرکب در سرمایه گذاری است.؛ در واقع، در این پلتفرم، وجوه سپرده شده توسط کاربران، سود مرکب دریافت می کند.

اشتراک گذاری

پست های مرتبط
Clear Filters
پست های توضیه شده
Clear Filters
Clear Filters

آوالانچ جزو بهترین بلاک چین های لایه اول بوده که تاکنون توانسته است میزبان توکن های خاص و دارای پتانسیل…

صرافی CEX یکی از صرافی های پیشرو در زمینه ارزهای دیجیتال است که اخیرا از طریق تلگرام، ایردراپ CEX را برای کاربران خود…

قبلاً در مورد سیستم‌ های وام دهی دیفای و مزایای آن صحبت کرده‌ایم اما هنوز یک شکاف در سیستم وام‌…

بخش انرژی ممکن است در بسیاری از زمینه ها مشکلات یا اختلالات مختلفی را تجربه کند. برخلاف آنچه اکثر مردم…

Clear Filters
مارا دنبال کنید
پست های منتخب