Scroll Top
پلتفرم سیویک (Civic)

پلتفرم سیویک (Civic)

حفظ حریم خصوصی، اطلاعات شخصی و بی ثباتی در سیستم های مالی متمرکز، نیاز زیادی را ایجاد کرده که منجر به ظهور فناوری بیت کوین و بلاک چین شده است. با این حال، حریم خصوصی افراد، اطلاعات شخصی و امنیت کلی کاربرانی که از برخی پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند، هنوز با استفاده از سیستم‌های احراز هویت سنتی در خطر است. برای حل این مشکل بزرگ و نیاز شدید کاربران به محافظت از هویت و اطلاعات شخصی خود، پلتفرم سیویک ایجاد شد تا هویت دیجیتال، امنیت و حریم خصوصی را برای هر فرد در فضای بلاک چین و در هنگام استفاده از موارد مختلف فراهم کند.

آشنایی با پلتفرم سیویک

آشنایی با پلتفرم سیویک

ارز دیجیتال سیویک (CLV) یک پلتفرم غیرمتمرکز است که خدمات تأیید هویت شخصی را با استفاده از دنیای رمزنگاری، فناوری بلاک چین و قراردادهای هوشمند برای ارائه خدمات مرتبط با تأیید هویت دیجیتال و حفاظت از حریم خصوصی ارائه می دهد.

پلتفرم سیویک و ارز CVC در سال 2015 بر روی بلاک چین اتریوم راه اندازی شدند و با پشتیبانی از قراردادهای هوشمند شبکه اتریوم و فناوری هوش مصنوعی برای فرآیند احراز هویت کاربران، محیطی بسیار امن و فناوری محور را فراهم کردند. به زبان ساده با استفاده از پلتفرم سیویک به راحتی می توانید برای خود هویت دیجیتالی بسازید تا دیگر نیازی به احراز هویت و ارائه اطلاعات در پلتفرم های دیگر نداشته باشید و هر پلتفرم مدرنی به پروژه سیویک متصل شود، این اطلاعات را دریافت خواهد کرد.

اکوسیستم احراز هویت غیرمتمرکز سیویک Identity نامیده می شود که برای اتصال کاربران، درخواست کنندگان احراز هویت در پلتفرم های سراسر جهان طراحی شده است. در واقع، هنگامی که اطلاعات شخصی با استفاده از ID تأیید شد، کاربران می‌توانند از این شناسه دیجیتال در چندین پلتفرم بدون نیاز به تأیید مجدد هویت خود استفاده کنند. علاوه بر موارد فوق، پیاده سازی این پلتفرم در شبکه اتریوم و پشتیبانی از الگوریتم اجماع اثبات سهام، به پلتفرم Civic علاوه بر پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و ماشین مجازی اتریوم، امنیت بالایی بخشیده است.

به طور کلی، پذیرش شبکه اتریوم و استانداردهای این شبکه قدرتمند بلاک چین، پلتفرم را قادر می سازد تا ابزارهای ایجاد هویت دیجیتال را به راحتی در دسترس مصرف کنندگان اصلی قرار دهد. علاوه بر این مزیت، استانداردهای حریم خصوصی شبکه اتریوم به سیویک کمک می کند تا چارچوبی مبتنی بر حریم خصوصی برای انطباق و مقررات بهتر ایجاد کند.

بررسی اجمالی تیم توسعه پلتفرم سیویک

تیم توسعه پلتفرم سیویک

برای معرفی تیم توسعه پروژه سیویک باید اضافه کنیم که این پروژه و شرکت بزرگ در سال 2015 توسط وینی لینگهام، کارآفرین موفق با بیش از ده سال تجربه در تجارت الکترونیک و جاناتان اسمیت، یکی از بنیانگذاران دیگر تاسیس شد.

  • لینگهام به عنوان یکی از اعضای بنیاد بیت کوین، پیشینه قوی در فناوری و اقتصاد دارد.
  • جاناتان اسمیت، مدیر ارشد فناوری سیویک، بیش از 15 سال تجربه در توسعه نرم افزارهای تحلیل فنی و مدیریت برای سازمان هایی مانند Deloitte و RBS دارد.

هدف اصلی این پلتفرم، کمک به مدیریت هویت شخصی کاربران و جلوگیری از ایجاد تقلب در هویت دیجیتالی است. برای اینکه مصرف کنندگان قدرت و کنترل بیشتری بر اطلاعات شخصی خود داشته باشند، سیویک با معرفی پلتفرم Secure Identity App و مکانیزم احراز هویت ChainAuth در سال 2017 هویت دیجیتالی را دوباره تعریف می کند. اکوسیستم احراز هویت شهروندی از زمان شروع پروژه تا زمان نگارش این مقاله با پیشرفت های تکنولوژیک به گسترش خود ادامه داده است و علاوه بر ارائه خدمات احراز هویت غیرمتمرکز (KYC)، خدمات و سازگاری بیشتری با شبکه های بلاک چین مختلف ایجاد می کند.

بررسی عملکرد ارز دیجیتال CVC

بررسی عملکرد ارز دیجیتال CVC

عملکرد ارز دیجیتال CVC به طور مستقیم با قابلیت ها و فناوری پروژه مرتبط است. تحت این ساختار، فرآیند تأیید هویت سیویک به کاربران امکان دسترسی و کنترل انحصاری بر اطلاعات هویت شخصی را می دهد. در واقع، این کار را با استفاده از یک اکوسیستم احراز هویت انجام می دهد که اطلاعات قابل شناسایی شخصی (PII) را قبل از هش کردن آنها در سیستم بلاک چین رمزگذاری می کند.

از طریق این رویکرد، این شبکه قادر خواهد بود اطلاعات شخصی افراد را به صورت ایمن و قابل تایید در بلاک چین ذخیره کرده و با اجازه کاربران در اختیار ارائه دهندگان خدمات قرار دهد. در واقع، پس از تأیید اطلاعات هویتی شخصی، ارائه دهندگان و اعتباردهندگان، با رضایت کاربر، حقوق مربوط به اطلاعات تأیید شده را در بازار سیویک خرید و فروش می کنند. خرید و فروش این اطلاعات هویتی و هرگونه فعالیت در پلتفرم توسط فعالان و با ارز CVC آسان می‌شود که این ارز نیز توانایی ایفای نقش حاکمیتی برای دارندگان توکن را دارد.

اگر نگاهی دقیق‌تر به اطلاعات هویت شخصی (PII) در پلتفرم سیویک بیندازیم، اسناد هویتی مهم شخصی افراد نیز، دارای قابلیت خارج از زنجیره هستند و از طریق اپلیکیشن این پلتفرم در تلفن‌های همراه کاربران ذخیره می‌شوند. این فرآیند تأیید خارج از زنجیره و پشتیبانی شبکه بلاک چین، این قابلیت را به کاربران می دهد که داده ها هرگز در سرورهای سیویک ذخیره نمی شوند و در صورت هک یا رفتار مخرب در این شبکه، از اطلاعات کاربر سوء استفاده نمی شود.

بررسی ویژگی های رمز ارز سیویک

رمزارز سیویک و اکوسیستم وسیع آن ویژگی‌های امنیتی، کاربردی و نوآورانه را برای تحقق هدف احراز هویت کاربران با حفظ حریم خصوصی به ارمغان می‌آورد. در واقع خط تولید سیویک بر دو محور تمرکز دارد:

  • از داده های کاربر خصوصی با استفاده از اکوسیستم منبع باز Identity.com محافظت می کند.
  • راه حل هایی ایجاد می کند که به کسب و کارها کمک کند تا الزامات ضد پولشویی (AML) و تأیید هویت (KYC) را برآورده کنند.

به گونه‌ای دیگر، ویژگی‌ها و قابلیت‌های اصلی این پلتفرم نیز در اکوسیستم گسترده آن خلاصه می‌شود که با توجه به اینکه پلتفرم سیویک پیشرو در زمینه تأیید هویت دیجیتال در پلتفرم بلاک چین است، بخش‌های گسترده‌ای را برای تمام نیازهای فعلی در بر می‌گیرد. کاربران، ارائه دهندگان خدمات و هر پلتفرم دیگری وب 3 است.

دلیل منحصر به فرد بودن پلتفرم سیویک چیست؟

دلیل منحصر به فرد بودن پلتفرم سیویک چیست؟

دلیل اصلی منحصر به فرد بودن پلتفرم سیویک در استفاده از مفهوم بزرگی همچون هوش مصنوعی است. این مفهوم، در یک تعریف ساده، به قابلیت کلی احراز هویت کاربر سیویک اشاره دارد که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا هر اطلاعاتی را که می‌خواهند به اشتراک بگذارند و در عین حال فرآیندی برای تأیید هویت شخصی، احراز هویت و ذخیره اطلاعات به صورت ایمن و خصوصی ایجاد کنند. به عنوان مثال، یک پلتفرم ممکن است نیاز به دانستن آدرس IP کاربر برای جلوگیری از نقض OFAC داشته باشد؛ در این صورت هویت دیجیتال شما در سیویک تنها به درخواست شما در اختیار پلتفرم قرار می گیرد و بقیه اطلاعات شما فاش نمی شود.

از سوی دیگر، این پلتفرم برای رشد و اتصال اقتصادهای سنتی بزرگ به حوزه دیفای بسیار ارزشمند و ضروری است زیرا این امر به شرکت ها و مؤسسات بزرگ امکان دسترسی به ارزهای دیجیتال به ویژه در زمینه دیفای را در کنار KYC می دهد.

امروزه بسیاری از موسسات و شرکت‌ها می‌خواهند به فرصت‌های سرمایه‌ گذاری و تجاری دیفای دسترسی داشته باشند، در حالی که در چارچوب قانونی باقی می‌مانند؛ اما علاوه بر KYC و AML که برای عملیات هر شرکت بزرگ ضروری است، این موسسات ممکن است مجبور باشند با قوانین دفتر کنترل دارایی های خارجی (OFAC)، گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و موارد مختلف مقابله کنند. در نتیجه، با ارائه dApps با لایه هویت داخلی مبتنی بر بلاک چین، پلتفرم Civic به سرمایه گذاران نهادی و مشاغل، فرصت دسترسی مجاز به تمام بخش های دامنه DeFi را با ایجاد راه حلی برای تأیید هویت که مشکل غیرقانونی را از بین می برد، ارائه می دهد.

بررسی امنیت ارز دیجیتال سیویک

به منظور تایید امنیت ارز CVC، این ارز دیجیتال با وجود پیاده سازی در شبکه اتریوم و استاندارد توکن ERC-20 ارز دیجیتال بومی خود از امنیت بالایی برخوردار است و با پشتیبانی اتریوم، خدمات خود را به بهترین شکل ارائه خواهد کرد. علاوه بر این، به منظور تشویق کاربران به فعال بودن در پلتفرم و پاداش دادن به آنها، این پروژه قابلیت استیکینگ ارز CVC را ارائه می‌دهد، بنابراین کاربران می‌توانند با توکن‌های سهام خود سود مناسبی کسب کنند و در عین حال به امنیت این اثبات سهام کمک کنند.

در سال 2021، سیویک همچنین از همکاری و یکپارچگی با شبکه بلاک چین سولانا و تمرکز فعالیت خود بر روی بلاک چین اتریوم خبر داد که به مقیاس پذیری، امنیت و توانایی انجام تراکنش های سریع و سودآور کمک زیادی خواهد کرد.

اشتراک گذاری

پست های مرتبط
Clear Filters
پست های توضیه شده
Clear Filters
Clear Filters

آوالانچ جزو بهترین بلاک چین های لایه اول بوده که تاکنون توانسته است میزبان توکن های خاص و دارای پتانسیل…

صرافی CEX یکی از صرافی های پیشرو در زمینه ارزهای دیجیتال است که اخیرا از طریق تلگرام، ایردراپ CEX را برای کاربران خود…

قبلاً در مورد سیستم‌ های وام دهی دیفای و مزایای آن صحبت کرده‌ایم اما هنوز یک شکاف در سیستم وام‌…

بخش انرژی ممکن است در بسیاری از زمینه ها مشکلات یا اختلالات مختلفی را تجربه کند. برخلاف آنچه اکثر مردم…

Clear Filters
مارا دنبال کنید
پست های منتخب