Scroll Top
پاور لجر (Power Ledger) چیست؟

پاور لجر (Power Ledger) چیست؟

بخش انرژی ممکن است در بسیاری از زمینه ها مشکلات یا اختلالات مختلفی را تجربه کند. برخلاف آنچه اکثر مردم فکر می کنند، بازار انرژی های تجدید پذیر هنوز تا حدودی متمرکز است. پاور لجر در نظر دارد با ارائه اولین بازار بین المللی انرژی های تجدید پذیر جهان، به این تغییر دست یابد. این اقدام یک هدف بلند پروازانه است اما آیا می توان نحوه اجرای آن را درک کرد؟ در واقع پاور لجر با ادغام فناوری بلاک چین و انرژی های تجدیدپذیر قطعا می تواند منجر به پیشرفت های جالبی در سال های آینده شود. ایجاد یک پلتفرمی که بتواند آزادانه این انرژی را بدون هیچ اصطکاکی مبادله کند، موضوعی جالب و قابل تامل است. پاور لجر می‌خواهد واسطه‌ها را از بازی حذف کند که بر ارائه یک بازار قدرتمند و شفاف همتا به همتا برای انرژی‌های تجدیدپذیر متمرکز هستند.

پاور لجر چیست؟

پاور لجر چیست؟

امروزه مولدهای خصوصی انرژی تجدیدپذیر مانند پنل‌های خورشیدی و توربین‌های بادی به یکی از منابع تولید انرژی پاک تبدیل شده‌اند که بسیاری از افراد می‌توانند آن را نصب و با هزینه‌ای مقرون به صرفه تولید کنند. پاور لجر یک شرکت بازرگانی انرژی مستقر در پرث است که تولیدکنندگان انرژی را قادر می‌سازد تا انرژی اضافی را مستقیماً و به راحتی به مصرف‌کنندگان بفروشند. با استفاده از این پلتفرم بلاک چین، انرژی می تواند به طور عادلانه و شفاف در بین جوامع توزیع شود.

روش کار پاور لجر

در Power Ledger لایه های مختلفی وجود دارد. این پروژه بر روی پلتفرم اتریوم اجرا می شود که از خدمات اوراکل و همچنین قراردادهای هوشمند استفاده می کند. ابتدا لایه Power Ledger Core را داریم که پشت برنامه پاور لجر و لایه خدمات زنجیره تامین قرار دارد. این برنامه های پاور لجر برنامه هایی هستند که انتظار می رود اکثر مردم از آن استفاده کنند.

مهمتر از همه، تمرکز بر تجارت همتا به همتا است. توانمندسازی مصرف‌کنندگان برای تجارت برق در اکسچنج ها، بدون نیاز به اتکا به ارائه‌ دهنده خدمات شخص ثالث، هدف اصلی این پروژه بزرگ است. همچنین توجه داشته باشید که Power Ledger برای خرده فروشان NEO طراحی شده است.

خرده فروشان از قراردادهای هوشمند و مدیریت تدارکات استفاده می کنند که با پرداخت و جریان نقدی ادغام می شود تا یک تجربه یکپارچه برای همه طرف های درگیر داشته باشد. علاوه بر این، Power Ledger دسترسی به راه‌حل‌های ریز شبکه را فراهم می‌کند که شامل نرم‌افزار ردیابی بازار عمده ‌فروشی، مدیریت دارایی مستقل و غیره است. بدیهی است که این پلتفرم در مورد خودروهای الکتریکی نیز اهمیت دارد. Power Ledger حتی می تواند فضای ذخیره سازی گوشی های هوشمند را بهبود بخشد. گزینه‌های زیادی برای کشف کاربردهای Power Ledger وجود دارد اما همیشه تلاش توسعه‌ دهندگان برای استفاده حداکثری از آنچه پروژه می‌تواند ارائه دهد، است.

روش کار توکن POWR

روش کار توکن POWR

POWR توکن ارائه شده توسط پلتفرم Power Ledger است. اکوسیستم پاور لجر بر اساس تعاملات بین لایه های خود و دو توکن کار می کند. این کار با استفاده از قراردادهای هوشمند مبتنی بر اتریوم امکان پذیر است. لایه متقابل پلتفرم از طریق دستگاه هایی به نام کنتورهای هوشمند با شبکه برق ارتباط برقرار می کند. اینها سیستم های الکترونیکی هستند که مصرف برق را ردیابی می کنند و اطلاعات را به تولیدکنندگان انرژی ارسال می کنند تا بتوانند بر اساس آن داده ها، قبض صادر کنند. این سازندگان و همچنین هر موجودی که برنامه Power Ledger را اجرا می کند، هاست برنامه نامیده می شود.

دسترسی به پلتفرم هم برای هاست و هم برای کاربران با نگه داشتن تعداد از پیش تعیین شده توکن POWR ایمن می شود. این توکن های کاربردی به عنوان سوخت برای پلتفرم Power Ledger عمل می کنند و چندین نقش را ایفا می کنند:

  • راحتی دسترسی در استفاده از پلتفرم. هاست های برنامه برای دسترسی به پلتفرم باید توکن های POWR داشته باشند. اگر هاست برنامه دارای توکن های کافی نباشد، از حق تراکنش در شبکه محروم می شود. هاست ‌های برنامه در طول زمان به توکن‌های POWR بیشتری برای مقیاس پذیری نیاز خواهند داشت زیرا تعداد تراکنش‌ها با افزایش پایگاه کاربرشان افزایش می‌یابد. هرچه برنامه های کاربردی بیشتری در شبکه میزبانی شوند، توکن های POWR دارای ارزش می شوند.
  • آنها برای ارائه پاداش به شرکت کنندگان شبکه استفاده می شوند. تمام تولیدکنندگان و مصرف کنندگان انرژی که انرژی های تجدید پذیر را خریداری می کنند، توکن های POWR را به عنوان بخشی از پاداش استفاده از پلتفرم Power Ledger دریافت خواهند کرد. این برنامه با دریافت کارمزد در راستای تراکنش‌های P2P که در پلتفرم انجام می‌شوند، تامین خواهد شد.

حال این سوال پیش می آید که چرا پاور لجر به یک توکن بومی نیاز دارد؟ دلیل آن این است که توکن POWR برای بهبود قابلیت همکاری جهانی راه اندازی شده است. زیرا می توان آن را در سراسر مرزها انتقال داده و سپس به توکن Sparkz تبدیل کرد. Sparkz با کمترین قیمت هر ارز محلی در جهان وابسته است که عرضه آن تقریباً نامحدود است. بدون این توکن، نمی توان از این پلتفرم نرم افزار انرژی مبتنی بر بلاک چین با مقدار فعلی POWR استفاده کرد.

آینده پاور لجر

تیم توسعه Power Ledger در راستای رشد این پلتفرم برای میزبانی برنامه های بومی کار خواهد کرد. کاربران در ازای ارائه این خدمات حیاتی، توکن های POWR را دریافت خواهند کرد. اولین رویداد POWR در پایان سال 2018 برگزار خواهد شد. آزمایش بتای برنامه های مبتنی بر Power Ledger در ماه چهارم میلادی امسال برگزار شد که بسیار جالب بود. همچنین انتظار می رود در اواسط سال 2019 به یک بلاک چین عمومی منتقل شود.

محصولات پاور لجر چیست؟

محصولات پاور لجر چیست؟

پلتفرم PowerLedger با سه محصول اصلی پیاده سازی شده است که این راه حل را پیاده سازی می کنند. اینها عبارتند از uGrid، xGrid و Power Port. در ادامه به معرفی هر یک از این موارد می پردازیم.

1. xGrid: محصول اصلی ارائه شده در پلتفرم Power Ledger است که به تولیدکنندگان انرژی که برق مازاد تولید می کنند اجازه می دهد تا انرژی خود را به مشتریان بفروشند. تراکنش ها در یک شبکه برق تنظیم شده انجام می شود و مکانیسم بلاک چین این پلتفرم وظیفه مدیریت تراکنش ها را به صورت آنی، شفاف و با هزینه کم بر عهده دارد.

XGrid با طراحی خود قصد دارد به چندین دسته کاربران کلیدی در اکوسیستم Power Ledger، به ویژه خانواده ها و مشاغل متصل به شبکه، تولیدکنندگان انرژی تجدیدپذیر مانند کسانی که از پنل های خورشیدی استفاده می کنند و خرده فروشان برق خدمت کند.

2.uGrid: یکی دیگر از محصولات Power Ledger است که بر روی اندازه گیری برق در زمان واقعی، جمع آوری کلان داده ها و پردازش تراکنش تمرکز دارد.

3. Power Port: این محصول به طور ویژه برای خودروهای برقی و ایستگاه های شارژ آنها طراحی شده است. مانند سایر محصولات PowerLedger، PowerPort برای ارائه اندازه ‌گیری مقرون ‌به ‌صرفه ‌تر و ایمن ‌تر، پیاده‌ سازی شناسه کاربری و ادغام با سیستم‌ های موجود در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری

پست های مرتبط
Clear Filters
پست های توضیه شده
Clear Filters
Clear Filters

آوالانچ جزو بهترین بلاک چین های لایه اول بوده که تاکنون توانسته است میزبان توکن های خاص و دارای پتانسیل…

صرافی CEX یکی از صرافی های پیشرو در زمینه ارزهای دیجیتال است که اخیرا از طریق تلگرام، ایردراپ CEX را برای کاربران خود…

قبلاً در مورد سیستم‌ های وام دهی دیفای و مزایای آن صحبت کرده‌ایم اما هنوز یک شکاف در سیستم وام‌…

بخش انرژی ممکن است در بسیاری از زمینه ها مشکلات یا اختلالات مختلفی را تجربه کند. برخلاف آنچه اکثر مردم…

Clear Filters
مارا دنبال کنید
پست های منتخب