Scroll Top
کردیت کوین (creditcoin)

کردیت کوین (creditcoin)

قبلاً در مورد سیستم‌ های وام دهی دیفای و مزایای آن صحبت کرده‌ایم اما هنوز یک شکاف در سیستم وام‌ دهی مبتنی بر اعتبار در دنیای واقعی در ارزهای دیجیتال وجود دارد. کردیت کوین (CreditCoin) قصد دارد این شکاف را پر کرده و یک پروتکل وام دهی مبتنی بر بلاک چین بر اساس اعتبارات گذشته افراد ایجاد کند. در این مقاله، می خواهیم به بررسی CreditCoin و روش کار با آن بپردازیم.

 کردیت کوین چیست؟

آشنایی با کردیت کوین

Creditcoin یک بلاک چین بدون مجوز است که برای تسهیل شبکه سرمایه گذاری اعتباری بدون توجه به مرزها و ملیت ها طراحی شده است. هنوز بازار توسعه یافته ای برای وام و استقراض مبتنی بر اعتبار در دنیای ارزهای دیجیتال وجود ندارد. از آنجایی که مدل وام‌ دهی ایمن DeFi نمی‌تواند شکاف بین وام‌ های رمزنگاری و دنیای واقعی را پر کند، باید نوع جدیدی از پلتفرم برای سرمایه‌گذاری وام‌های ارز دیجیتال ایجاد شود.

کردیت کوین معاملات اعتباری بین طرفین را منطبق و ثبت می کند. تاریخچه معاملات اعتباری به طور دقیق و عمومی ذخیره می شود و به طرفین معامله اجازه می دهد تا ریسک ها و پتانسیل سرمایه گذاری را بررسی کنند. شفافیت ایجاد شده در اکوسیستم Creditcoin می تواند مزایایی مانند تسهیل دسترسی و اعتماد به اطلاعات بازار مورد نیاز برای بازارهای وام دهی کارآمد، آزادسازی دیفای از نیاز به وثیقه بیش از مقدار وام گرفته شده، ایجاد انواع جدیدی از روابط اقتصادی و بستن شکاف بین اقتصاد اعتباری و ارزهای دیجیتال ایجاد کند.

تطبیق پذیری شبکه کردیت کوین، مشارکت غیرمتمرکز جامعه، مشارکت کاربران در اکوسیستمCreditcoin  و تغییر پارادایم در گسترش بازارهای وام‌دهی اعتباری را امکان‌پذیر می‌سازد که اقتصادهای قوی‌تر و کارآمدتری را مستقل از پلتفرم‌های ارز دیجیتال ایجاد می‌کند. کردیت کوین قصد دارد دارایی های بلاک چین را با یک پروتکل ساده به هم متصل نماید تا یک بازار اعتباری بین بلاک چین ایجاد کند که اکوسیستم ارز دیجیتال را به ارز فیات نزدیکتر می کند. در آینده، پروتکل Creditcoin چندین بلاک چین را به هم متصل خواهد کرد تا یک بازار وام دهی امن و شفاف ایجاد کند که افراد نیازمند سرمایه را مستقیماً به وام دهندگان متصل نماید.

این پروتکل وام دهی با کارایی مکانیزم اثبات سهام نمایندگی، استیک دارایی را در قالب توکن بومی خود به نام CTC فراهم می کند و کاربران با سرمایه گذاری دارایی های خود، مسئولیت امنیت و تایید این بلاک چین را نیز بر عهده خواهند داشت. البته لازم به ذکر است که این پروتکل در ابتدای راه اندازی خود از اثبات کار در ساختار خود استفاده کرده است. در سال 2022 با راه اندازی نسخه دوم بلاک چین، خبر تغییر الگوریتم اجماع این شبکه به اثبات سهام (NPOS) منتشر شد و گره های شبکه به کاربران عمومی ارائه می شود.

بررسی تیم توسعه دهنده پروژه CreditCoin

بررسی تیم توسعه دهنده پروژه CreditCoin

Credit Coin توسط دو شرکت پیشرو فین تک، Gluwa و Aella ایجاد شده است. Gluwa بخش فناوری است و Aella مسئول جذب کاربران است. Gluwa تیم بزرگی در ایالات متحده، کانادا، کره جنوبی و بسیاری از کشورهای دیگر در زمینه هایی مانند فناوری بلاک چین، تجارت ارز دیجیتال، خدمات مالی، علوم کامپیوتر و سیستم های پرترافیک دارد. تائه لیم اوه بنیانگذار و مدیر عامل Gluwa است.

او از دانشگاه کارنگی ملون فارغ التحصیل شد و از سال 2012 شروع به ساخت شرکت کرده است. آکین جونز موسس و مدیر عامل شرکت Aella است. او در دانشگاه هاروارد در رشته بازرگانی و امور مالی بین المللی تحصیل کرد و این شرکت را در سال 2015 تأسیس نمود؛ او همچنین قبل از تأسیس شرکت، چندین سمت مهم در بانکداری آفریقا و آمریکای شمالی داشت.

عناصر اکوسیستم کردیت کوین

اکوسیستم Creditcoin دارای 5 عنصر اصلی است:

  • سرمایه گذارانی که درخواست های وام (Ask Orders)  را روی بلاک چین ثبت می کنند و پس از تایید انتقال، مبلغ وام را واریز می کنند.

  • استخرهای وام حاوی ترکیبی از تمام درخواست‌های وام و سرمایه Gluwa Capital است.
  • جمع آوری کنندگان کمک مالی یا کارگزاران وام که در زمینه ارائه خدمات وام به اعضای جامعه هستند. آنها درخواست های استقراض  (Bid Orders)را در بلاک چین ثبت می کنند.
  • کاربر نهایی یا وام گیرنده درخواست اعتبار می کند.
  • Credal، مجموعه ای از API های Credit Coin، برای ارسال تراکنش ها به بلاک چین Credit Coin و خواندن اطلاعات آنها استفاده می شود.

روش کار با کردیت کوین چیست؟

روش کار با کردیت کوین چیست؟

CreditCoin یک پروتکل اعتباری مبتنی بر بلاک چین است که برای مطابقت و ثبت تراکنش های اعتباری ارز دیجیتال طراحی شده است. در ابتدایی ترین سطح، Creditcoin سرمایه گذاران یا وام دهندگان را با وام گیرندگان یا افرادی که به سرمایه نیاز دارند متصل می کند. این کار زمانی اتفاق می افتد که طرفین، شرایط وام مورد نظر خود را ثبت می کنند مانند نرخ بهره و تاریخ سررسید. هنگامی که شرایط را مطابقت دادند، می توانند سابقه تراکنش اعتباری یکدیگر را مشاهده کنند تا پتانسیل آن معامله را ارزیابی کرده و تصمیم بگیرند.

هنگامی که دو طرف توافق کردند که این وام را پس از بررسی سوابق اجرا کنند، تراکنش های خود را در یک بلاک چین جداگانه ثبت می کنند و هر مرحله از فرآیند وام توسط گره های ماینر انجام می شود که از یک پلاگین استفاده می کنند. نظارت بر بلاک چین های ثبت شده در Creditcoin به این ترتیب یک رکورد تغییرناپذیر از تاریخچه تراکنش های اعتباری شامل شرایط وام و سوابق بازپرداخت برای هر وام و هر کیف پول ایجاد می شود.

قبل از نسخه 2، CreditCoin از الگوریتم اجماع اثبات کار استفاده می کرد و بلاک چین آن بر اساس معماری Hyperledger Sawtooth طراحی شده بود. پس از بروزرسانی این شبکه به نسخه 2، این شبکه از معماری Substrate برای بلاک چین خود استفاده می کند. در بلوک 1,123,966 یک عکس فوری از آدرس ها و موجودی آنها گرفته و به نسخه 2 به روز شد.

بررسی آینده کردیت کوین

آینده کردیت کوین

در وایت پیپر CreditCoin، نقشه راه این پروژه در سه مرحله ارائه شده است اما ایراد آن نداشتن برنامه زمانی برای مراحل مختلف است. فاز اول ساخت بلاک چین CreditCoin است که شامل تعریف فرآیند اعطای وام و ثبت تراکنش ها در بلاک چین، انتشار وایت پیپر، برگزاری عرضه اولیه، ایجاد شبکه و فهرست شدن در صرافی های مختلف است. 

تمرکز فاز دوم رشد و توسعه اکوسیستم پروژه است؛ ایجاد کیف پول، اپلیکیشن پرداخت، استیبل کوین Gluwa، توسعه اسناد بلاک چین، ایجاد Credal و جذب وام دهندگان بخشی از اهداف این مرحله است.

در مرحله سوم، CreditCoin با هدف کارآمدتر کردن بازارهای اعتباری، ادغام با سایر بلاک چین ها و گسترش شبکه است. گسترش Credal در بین موسسات مالی مختلف، ادغام با اکثر پلتفرم‌های فیات و ارزهای دیجیتال، ایجاد هویت مستقل و اعتبار قابل تأیید در کیف‌ پول‌ های Gluwa و ایجاد الگوریتم امتیازدهی اعتبار از مهم‌ترین بخش‌های این مرحله است. علاوه بر این، احتمالاً در آینده یک مکانیسم استیکینگ برای توکن CTC راه اندازی خواهد شد.

اشتراک گذاری

پست های مرتبط
Clear Filters
پست های توضیه شده
Clear Filters
Clear Filters

آوالانچ جزو بهترین بلاک چین های لایه اول بوده که تاکنون توانسته است میزبان توکن های خاص و دارای پتانسیل…

صرافی CEX یکی از صرافی های پیشرو در زمینه ارزهای دیجیتال است که اخیرا از طریق تلگرام، ایردراپ CEX را برای کاربران خود…

قبلاً در مورد سیستم‌ های وام دهی دیفای و مزایای آن صحبت کرده‌ایم اما هنوز یک شکاف در سیستم وام‌…

بخش انرژی ممکن است در بسیاری از زمینه ها مشکلات یا اختلالات مختلفی را تجربه کند. برخلاف آنچه اکثر مردم…

Clear Filters
مارا دنبال کنید
پست های منتخب